Rīgas ostas termināļos aizvadītajā nedēļā pārkrauts ap 190 tūkstoši tonnu labības produktu. Lielākā daļa no šī apjoma ir kvieši, kas šobrīd ar Panamax tipa kuģiem jau devušies ceļā uz Dienvidāfriku, Nigēriju, Mozambiku un Alžīriju, tādējādi var uzskatīt, ka jaunā graudu sezona Rīgas ostā ir sākusies.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Latvijas starptautisko kravu autopārvadātāji vīrusa Covid-19 izplatības laikā turpina nodrošināt vitāli svarīgo kravu pārvadāšanu, liecina Autotransporta direkcijas veiktās aptaujas dati. Aptuveni puse Latvijas pārvadātāju situāciju vērtē kā stabilu. Visbiežāk kravu pārvadājumi tika veikti uz Lietuvu, Igauniju, Vāciju, Zviedriju un Krieviju. Līdz šim vīrusa izplatības laikā pārvadātāji saskārušies ar papildu izdevumiem un dīkstāvi, tomēr kravu autopārvadājumi nevienā brīdī netika apturēti.
Salacgrīvas ostā šogad septiņos mēnešos pārkrāva 265 468 tonnas kravu, kas ir par 49% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā.
Tostarp visvairāk 2021.gada septiņos mēnešos Salacgrīvas ostā pārkrauta papīrmalka - 77 648 tonnas, kas ir par 59,6% vairāk nekā 2020.gada septiņos mēnešos, veidojot 29,2% no ostā pārkrautajām kravām (2020.gada attiecīgajā periodā - 27,3%).
Zviedrijas prāmju kompānija Stena Line šogad maršrutā starp Ventspili Latvijā un Nīnashamnu Zviedrijā norīkos divus jaunus, lielus un modernus prāmjus. Pirmais no tiem – Stena Scandica Nīnashamnas ostā ieradās 27. jūlijā, veicot savu pirmo nakts reisu no Ventspils. Jaunajā prāmī ir par 70 % palielināta pasažieru salona ietilpība salīdzinājumā ar esošajiem kuģiem, kā arī gandrīz par 30 % lielāka kravas ietilpība, turklāt tiek nodrošināti apstākļi patīkamai laika pavadīšanai, ceļojot pa Baltijas jūru.
Trīs vadošie kravas transportlīdzekļu ražotāji – Daimler Truck, Traton Group (kas zināms kā Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" meitasuzņēmums) un Volvo Group – ir vienojušies par augstas veiktspējas publisko uzlādes tīkla ierīkošanu kravas transportlīdzekļiem visā Eiropā. Kopīgais mērķis ir uzsākt un paātrināt uzlādes infrastruktūras izveidi, lai atbalstītu Eiropas Savienības pāreju uz klimatneitrālu, videi draudzīgāku transportu.
Neraugoties uz pandēmijas laika satricinājumiem, globālo konteinerkrīzi, kā arī nestabilo ģeopolitisko situāciju kaimiņvalstīs, pirmais pusgads Rīgas ostā noslēdzies ar stabiliem kravu pārkraušanas rādītājiem, Rīgas ostas stividorkompānijām kopumā pārkraujot 10,15 miljonu tonnu dažādu kravu.
Bez fosilajiem energoresursiem (ogles un naftas produkti), kravu apgrozījuma rādītāji 2021. gada sešos mēnešos ir palielinājušies par +1.3% jeb 112 tūkst.t, šobrīd sasniedzot 8,88 milj. t. jeb 88% no visām kravām.
Ņemot vērā, ka arī pandēmijas apstākļos starptautiskie kravas autopārvadājumu pakalpojumi bija pieprasīti, licencēto kravas uzņēmumu un transportlīdzekļu skaits šogad ir nedaudz palielinājies, informē Autotransporta direkcija.
Tomēr sakarā ar valstu noteiktajiem ierobežojumiem un apgrūtināto situāciju pārvadājumos uz Baltkrieviju un Krieviju, ir samazinājies kravu apgrozījums.
Apzīmējums 5G nāk no angļu valodas “5th generation”, kas burtiskā tulkojumā nozīmē piektās paaudzes mobilo tehnoloģiju kopums. Līdz ar 5G attīstību, tuvā nākotnē gaidāmi arvien jauni tehniskie risinājumi vēl ātrākai datu pārraidei un analīzei, efektīvāka saziņa starp dažādām ierīcēm, nodrošinot vēl kvalitatīvāku darbu dažādās nozarēs, tajā skaitā arī transporta un loģistikas nozarē.
Elektriskajām automašīnām piepildot Eiropas ielas un ceļus, loģiski rodas jautājums – kur tad ir elektriskie kravas automobiļi? Eksperti norāda, ka ar dažiem no vidi visvairāk piesārņojošajiem transportlīdzekļiem ir jārisina vairāk attīstības rēbusu, nekā sākotnēji gaidīts. Taču tirgus, bruņojies ar pacietību, gaida jaunus izrāvienu un turpina investēt daudzsološākajās tehnoloģijās.
Pandēmijas laikā stabilitāti un būtisku izaugsmi piedzīvo prāmju satiksme starp Liepāju un Trāvemindi Vācijā. Kompānija „Stena Line” paziņojusi, ka drīzumā no Liepājas kursēs ātrāki un izmēros lielāki prāmji. Iemesls šādām pārmaiņām ir vairāk nekā 60% pārvadāto kravu apjoma pieaugums aprīlī un līdz šim veiktie infrastruktūras attīstības projekti.
Sniedzam viedokli par transporta un loģistikas nozari arī vadošajiem ziņu portāliem Latvijā, šoreiz – TVNET. Rakstā varat lasīt par kravu pārvadājumu cenu izmaiņām gan importā, gan eksportā. Viedokli sniedz SIA Vervo direktors Māris Dreimanis, kā arī mūsu loģistikas speciālisti, sniedzot savu vērtējumu starptautisko avio, jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Savukārt, par starptautiskajiem sauszemes kravu pārvadājumiem komentāru sniedz SIA Vervo Auto valdes loceklis Jānis Zariņš.
Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.
Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.
Mūsu klienti, kuri importē preces no Ķīnas, ir saskārušies ar to, ka jūras konteineri pašlaik nav pieejami tādos apjomos, kā vajadzētu. Šo situāciju varētu nosaukt par jūras kravu pārvadājumu krīzi, kas, gluži kā Covid-19 pandēmija, izpletusies globālā līmenī, raisot arī citus izaicinājumus uzņēmējiem un starptautisko kravu pārvadātājiem. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo ir apkopojis visus ar konteineru krīzi saistītos jautājumus, lai atbildētu Jums – kāpēc jūras piegādes tagad ir tik dārgas?
"Stena Line" vairāku aprīļa un maija nedēļu laikā īslaicīgi palielinās kravas pārvadājumu kapacitāti maršrutā starp Trāvemindi Vācijā un Liepāju Latvijā. 130 metrus garais prāmis "Stena Vinga" pievienosies prāmjiem "Stena Gothica" un "Urd" maršrutā ar pirmo atiešanu no Trāvemindes otrdienas, 30. marta, vakarā.