Koronavīrusa pandēmija, Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības un citi trūkumi radījuši krīzi Lielbritānijas pārvadājumu sektorā un novērojams kravas automobiļu šoferu deficīts, negatīvi ietekmējot piegādes tīklus un radot arvien lielākas problēmas. Šī iemesla dēļ Lielbritānijas valdība plāno svētdien nākt klajā ar detaļām par pagaidu vīzu shēmu. Lielbritānijas Autopārvadājumu asociācija lēš, ka Lielbritānijai vajadzīgi vēl 100 000 autovadītāju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc šoferiem. Arī citas valstis visā Eiropā, kā arī ASV saskaras ar kravas automašīnu vadītāju trūkumu.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Šī gada septembrī Portugālē stājās spēkā likums pret kravas transportlīdzekļu šoferu iesaistīšanu kravas iekraušanas un izkraušanas operācijās. Tas skar ne tikai portugāļu kravas mašīnu vadītājus, bet arī tos, kuri veic starptautiskos kravu pārvadājumus uz un no Portugāles, tajā skaitā arī SIA Vervo grupas uzņēmums SIA Vervo Auto. Turpmāk Portugālē tiks piemēroti naudas sodi, ja kravas transportlīdzekļu vadītāji tiks iesaistīti kravas iekraušanas un izkraušanas procesos.
Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums faktiskajās cenās šā gada septiņos mēnešos sasniedza 19,11 miljardus eiro – par 3,64 miljardiem eiro jeb 23,6% vairāk nekā 2020. gada atbilstošajā periodā. Eksporta vērtība veidoja 8,69 miljardus eiro (pieaugums par 1,52 miljardiem eiro jeb 21,2%), bet importa – 10,42 miljardus eiro (pieaugums par 2,12 miljardiem eiro jeb 25,6%), liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija.
2020. gadā Francijas iekšlietu ministrija paziņoja par izmaiņām noteikumos sakarā ar ziemas riepu izmantošanu Francijas kalnu reģionos. Jaunie noteikumi stāsies spēkā šī gada 1. novembrī, un to mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību un mazināt sastrēgumu veidošanos uz apledota, apsnieguša ceļa. Likums paredz obligātas ziemas riepas un sniega ķēdes transportlīdzekļiem 48 reģionos (ziemas periodā - no 1.novembra līdz 31.martam).
Rīgas ostas termināļos aizvadītajā nedēļā pārkrauts ap 190 tūkstoši tonnu labības produktu. Lielākā daļa no šī apjoma ir kvieši, kas šobrīd ar Panamax tipa kuģiem jau devušies ceļā uz Dienvidāfriku, Nigēriju, Mozambiku un Alžīriju, tādējādi var uzskatīt, ka jaunā graudu sezona Rīgas ostā ir sākusies.
Latvijas starptautisko kravu autopārvadātāji vīrusa Covid-19 izplatības laikā turpina nodrošināt vitāli svarīgo kravu pārvadāšanu, liecina Autotransporta direkcijas veiktās aptaujas dati. Aptuveni puse Latvijas pārvadātāju situāciju vērtē kā stabilu. Visbiežāk kravu pārvadājumi tika veikti uz Lietuvu, Igauniju, Vāciju, Zviedriju un Krieviju. Līdz šim vīrusa izplatības laikā pārvadātāji saskārušies ar papildu izdevumiem un dīkstāvi, tomēr kravu autopārvadājumi nevienā brīdī netika apturēti.
Salacgrīvas ostā šogad septiņos mēnešos pārkrāva 265 468 tonnas kravu, kas ir par 49% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā.
Tostarp visvairāk 2021.gada septiņos mēnešos Salacgrīvas ostā pārkrauta papīrmalka - 77 648 tonnas, kas ir par 59,6% vairāk nekā 2020.gada septiņos mēnešos, veidojot 29,2% no ostā pārkrautajām kravām (2020.gada attiecīgajā periodā - 27,3%).
Zviedrijas prāmju kompānija Stena Line šogad maršrutā starp Ventspili Latvijā un Nīnashamnu Zviedrijā norīkos divus jaunus, lielus un modernus prāmjus. Pirmais no tiem – Stena Scandica Nīnashamnas ostā ieradās 27. jūlijā, veicot savu pirmo nakts reisu no Ventspils. Jaunajā prāmī ir par 70 % palielināta pasažieru salona ietilpība salīdzinājumā ar esošajiem kuģiem, kā arī gandrīz par 30 % lielāka kravas ietilpība, turklāt tiek nodrošināti apstākļi patīkamai laika pavadīšanai, ceļojot pa Baltijas jūru.
Trīs vadošie kravas transportlīdzekļu ražotāji – Daimler Truck, Traton Group (kas zināms kā Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" meitasuzņēmums) un Volvo Group – ir vienojušies par augstas veiktspējas publisko uzlādes tīkla ierīkošanu kravas transportlīdzekļiem visā Eiropā. Kopīgais mērķis ir uzsākt un paātrināt uzlādes infrastruktūras izveidi, lai atbalstītu Eiropas Savienības pāreju uz klimatneitrālu, videi draudzīgāku transportu.
Neraugoties uz pandēmijas laika satricinājumiem, globālo konteinerkrīzi, kā arī nestabilo ģeopolitisko situāciju kaimiņvalstīs, pirmais pusgads Rīgas ostā noslēdzies ar stabiliem kravu pārkraušanas rādītājiem, Rīgas ostas stividorkompānijām kopumā pārkraujot 10,15 miljonu tonnu dažādu kravu.
Bez fosilajiem energoresursiem (ogles un naftas produkti), kravu apgrozījuma rādītāji 2021. gada sešos mēnešos ir palielinājušies par +1.3% jeb 112 tūkst.t, šobrīd sasniedzot 8,88 milj. t. jeb 88% no visām kravām.
Ņemot vērā, ka arī pandēmijas apstākļos starptautiskie kravas autopārvadājumu pakalpojumi bija pieprasīti, licencēto kravas uzņēmumu un transportlīdzekļu skaits šogad ir nedaudz palielinājies, informē Autotransporta direkcija.
Tomēr sakarā ar valstu noteiktajiem ierobežojumiem un apgrūtināto situāciju pārvadājumos uz Baltkrieviju un Krieviju, ir samazinājies kravu apgrozījums.
Apzīmējums 5G nāk no angļu valodas “5th generation”, kas burtiskā tulkojumā nozīmē piektās paaudzes mobilo tehnoloģiju kopums. Līdz ar 5G attīstību, tuvā nākotnē gaidāmi arvien jauni tehniskie risinājumi vēl ātrākai datu pārraidei un analīzei, efektīvāka saziņa starp dažādām ierīcēm, nodrošinot vēl kvalitatīvāku darbu dažādās nozarēs, tajā skaitā arī transporta un loģistikas nozarē.
Elektriskajām automašīnām piepildot Eiropas ielas un ceļus, loģiski rodas jautājums – kur tad ir elektriskie kravas automobiļi? Eksperti norāda, ka ar dažiem no vidi visvairāk piesārņojošajiem transportlīdzekļiem ir jārisina vairāk attīstības rēbusu, nekā sākotnēji gaidīts. Taču tirgus, bruņojies ar pacietību, gaida jaunus izrāvienu un turpina investēt daudzsološākajās tehnoloģijās.