Salacgrīvas ostā šogad desmit mēnešos pārkrāva 355 167 tonnas kravu, kas ir par 43,1% vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā. Tostarp visvairāk 2021.gada desmit mēnešos Salacgrīvas ostā pārkrauta papīrmalka - 100 401 tonna, kas ir par 64,9% vairāk nekā 2020.gada desmit mēnešos, veidojot 28,3% no ostā pārkrautajām kravām (2020.gada attiecīgajā periodā - 24,5%).
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Latvija šogad deviņos mēnešos eksportēja preces 11,74 miljardu eiro vērtībā, kas ir par 22,8% jeb 2,18 miljardiem eiro vairāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, bet importēja preces par 14,21 miljardu eiro, kas ir pieaugums par 29,3% jeb 3,22 miljardiem eiro, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Neskatoties uz globālo ostu noslodzes krīzi, 2021.fiskālajā gadā caur Panamas kanālu transportētā tonnāža sasniegusi vēl nepieredzētus apjomus, ceturtdien paziņojušas varasiestādes. Kopumā caur Panamas kanālu laikā no 2020.gada oktobra līdz 2021.gada septembrim transportēti 516 miljoni tonnu kravas, pamatā konteineri, graudi, ķimikāti un sašķidrināta dabasgāze, liecina Panamas kanāla pārvaldes (ACP) dati.
Kopš 2015. gada samazinās kravu pārvadājumu apjoms ostās. Iemesli visiem zināmi – kādreiz Latvijas ostās pārkrāva galvenokārt ogles, naftu un minerālmēslus, bet tagad situācija ir mainījusies un strauji attīstījušās Krievijas ostas. Arī šī gada pirmajā pusgadā kravu pārvadājumi ostās kopumā samazinājās par 9,6%, savukārt Liepājas ostā kravu apgrozījums palielinājies par 8%.
Eiropas Komisija plāno līdz gada beigām atklāt jauno Euro 7 emisiju standartu, kas skars visus jaunos benzīna un dīzeļdegvielas automobiļus, ieskaitot mikroautobusus, kravas auto un autobusus. Ekspertu ieskatā jaunās regulas pirmās publiski pieejamās vadlīnijas vedina uzskatīt, ka standarts būs pēdējais šāda veida emisiju regulēšanas dokuments un faktiski noteiks bezemisiju automašīnu dominējošo stāvokli.
Jau augusta beigās transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo brīdināja par esošo konteineru krīzi pasaulē un kādas sekas tas var atstāt uz kravu piegādēm, īpaši, pirms Ziemassvētkiem. Šobrīd situācija ir izveidojusies tieši tāda, kā prognozēts (uzzini vairāk šeit). Lasi tālāk un uzzini, kāda situācija ir ostās un vai mēs saņemsim pasūtītās kravas līdz Ziemassvētkiem?
Pagājušajā nedēļā Vācijas pilsētā Ulmā tika atklāta "Nikola Iveco Europe" – "Nikola Motors" un "Iveco" kopuzņēmuma – elektrisko kravas automobiļu ražotne, un tās pirmie modeļi būs gatavi jau šā gada beigās. Oficiālu debiju piedzīvoja arī pirmais "Nikola Tre" kravas auto, ko darbina uzņēmuma izgatavotajās baterijās uzglabātā elektrība.
Noslēdzoties teju četrus gadus ilgam saskaņošanas darbam, Latvija ir kļuvusi par 11. valsti pasaulē, kuras uzņēmumi var eksportēt lašu dzimtas zivju produktus uz Austrāliju. Šādu ziņu šonedēļ Pārtikas un veterinārais dienests saņēma no Austrālijas valdības Lauksaimniecības, ūdeņu un vides departamenta.
Raidījums: Kravas pārvadājumu nozarē steidzami jādomā par paaudžu maiņu - kāda situācija ir Latvijā?
Autovadītāju trūkuma dēļ Lielbritānijā šajās dienās izvērtusies pamatīga degvielas krīze. Teju puse degvielas uzpildes staciju bija spiestas pārtraukt darbu pēc tam, kad cilvēki masveidā izpirka degvielu. Kāda ir situācija kravu pārvadājumu nozarē Latvijā? Vai pie mums arī var izveidoties līdzīga krīze, skaidro raidījums "ReTV Ziņas".
Koronavīrusa pandēmija, Lielbritānijas izstāšanās no Eiropas Savienības un citi trūkumi radījuši krīzi Lielbritānijas pārvadājumu sektorā un novērojams kravas automobiļu šoferu deficīts, negatīvi ietekmējot piegādes tīklus un radot arvien lielākas problēmas. Šī iemesla dēļ Lielbritānijas valdība plāno svētdien nākt klajā ar detaļām par pagaidu vīzu shēmu. Lielbritānijas Autopārvadājumu asociācija lēš, ka Lielbritānijai vajadzīgi vēl 100 000 autovadītāju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc šoferiem. Arī citas valstis visā Eiropā, kā arī ASV saskaras ar kravas automašīnu vadītāju trūkumu.
Šī gada septembrī Portugālē stājās spēkā likums pret kravas transportlīdzekļu šoferu iesaistīšanu kravas iekraušanas un izkraušanas operācijās. Tas skar ne tikai portugāļu kravas mašīnu vadītājus, bet arī tos, kuri veic starptautiskos kravu pārvadājumus uz un no Portugāles, tajā skaitā arī SIA Vervo grupas uzņēmums SIA Vervo Auto. Turpmāk Portugālē tiks piemēroti naudas sodi, ja kravas transportlīdzekļu vadītāji tiks iesaistīti kravas iekraušanas un izkraušanas procesos.
Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums faktiskajās cenās šā gada septiņos mēnešos sasniedza 19,11 miljardus eiro – par 3,64 miljardiem eiro jeb 23,6% vairāk nekā 2020. gada atbilstošajā periodā. Eksporta vērtība veidoja 8,69 miljardus eiro (pieaugums par 1,52 miljardiem eiro jeb 21,2%), bet importa – 10,42 miljardus eiro (pieaugums par 2,12 miljardiem eiro jeb 25,6%), liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija.
2020. gadā Francijas iekšlietu ministrija paziņoja par izmaiņām noteikumos sakarā ar ziemas riepu izmantošanu Francijas kalnu reģionos. Jaunie noteikumi stāsies spēkā šī gada 1. novembrī, un to mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību un mazināt sastrēgumu veidošanos uz apledota, apsnieguša ceļa. Likums paredz obligātas ziemas riepas un sniega ķēdes transportlīdzekļiem 48 reģionos (ziemas periodā - no 1.novembra līdz 31.martam).