Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.

Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.

 

No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji

No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji

Pandēmijas laikā stabilitāti un būtisku izaugsmi piedzīvo prāmju satiksme starp Liepāju un Trāvemindi Vācijā. Kompānija „Stena Line” paziņojusi, ka drīzumā no Liepājas kursēs ātrāki un izmēros lielāki prāmji. Iemesls šādām pārmaiņām ir vairāk nekā 60% pārvadāto kravu apjoma pieaugums aprīlī un līdz šim veiktie infrastruktūras attīstības projekti.

Suecas krīze kā "ķirsītis uz tortes" jeb kāda ir situācija kravu pārvadājumu jomā?

Suecas krīze kā "ķirsītis uz tortes" jeb kāda ir situācija kravu pārvadājumu jomā?

Sniedzam viedokli par transporta un loģistikas nozari arī vadošajiem ziņu portāliem Latvijā, šoreiz – TVNET. Rakstā varat lasīt par kravu pārvadājumu cenu izmaiņām gan importā, gan eksportā. Viedokli sniedz SIA Vervo direktors Māris Dreimanis, kā arī mūsu loģistikas speciālisti, sniedzot savu vērtējumu starptautisko avio, jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Savukārt, par starptautiskajiem sauszemes kravu pārvadājumiem komentāru sniedz SIA Vervo Auto valdes loceklis Jānis Zariņš.

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.

Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.

Konteineru krīze pasaulē

Konteineru krīze pasaulē

Mūsu klienti, kuri importē preces no Ķīnas, ir saskārušies ar to, ka jūras konteineri pašlaik nav pieejami tādos apjomos, kā vajadzētu. Šo situāciju varētu nosaukt par jūras kravu pārvadājumu krīzi, kas, gluži kā Covid-19 pandēmija, izpletusies globālā līmenī, raisot arī citus izaicinājumus uzņēmējiem un starptautisko kravu pārvadātājiem. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo ir apkopojis visus ar konteineru krīzi saistītos jautājumus, lai atbildētu Jums – kāpēc jūras piegādes tagad ir tik dārgas?

Kā Suecas kanālā iesprūdušais konteinerkuģis ietekmē kravu pārvadājumu nozari?

Kā Suecas kanālā iesprūdušais kuģis ietekmē kravu pārvadājumu nozari?

SIA Vervo sadarbības partneriem noteikti nav garām paskrējis pēdējā laika notikums, kas iespējams atstās ievērojamu iespaidu uz starptautisko kravu pārvadājumu nozari. Pirms vairākām dienām pasaules nozīmīgākajā Suecas kanālā, kas savieno Eiropu un Āziju, sagriezās viens no lielākajiem konteineru kuģiem pasaulē, iestrēgstot uz sēkļa. Kā vērtē eksperti, šis traģikomiskais notikums atgādina pludmalē izskalotu vali, taču šajā gadījumā tas apdraud visu pasaules tirdzniecību, jo iestrēgušais konteineru kuģis var izraisīt kravu īpašniekiem sāpīgu domino efektu.

Digitālas automatizētas sistēmas ieviešama ļauj līdz trīs reizēm samazināt kravu apkalpošanas laiku Rīgas ostā

Digitālas automatizētas sistēmas ieviešama ļauj līdz trīs reizēm samazināt kravu apkalpošanas laiku Rīgas ostā

SIA "Rīgas Universālais termināls" (RUT) ir pirmais no Rīgas ostas termināļiem, kur pilotprojekta ietvaros no š.g. 1. marta dokumentu aprite autotransporta beramkravām notiek tikai digitāli, savukārt kravas automašīnu iekļūšana, kā arī apkalpošana termināļa teritorijā - pilnībā automatizēti. Tas ir rezultāts pērn uzsāktajai Rīgas ostas procesu digitalizācijai, kur kā viens no pirmajiem soļiem tiek izstrādāta un ostā ieviesta automatizēta, autonoma caurlaižu sistēma. Darbu ietvaros paredzēts arī digitalizēt dokumentu apriti kravu pārvadāšanai uz ostas termināļiem, kā arī automatizēt personu un kravu iekļūšanu ostas teritorijā.

Kas ir aklā zona un kāpēc tā ir jāievēro?

Kas ir aklā zona un kāpēc tā ir jāievēro?

Katru dienu uz mūsu ceļiem notiek negadījumi, kuriem iemesli var būt dažādi – neuzmanība, laikapstākļi, ceļa infrastruktūra un tā varam turpināt. Runājot par kravas pārvadātājiem, viens no visbiežākajiem avārijas cēloņiem ir, kad otrs transportlīdzeklis atrodas smagās mašīnas aklajā zonā.

2021.gads – Eiropas dzelzceļa gads

2021.gads – Eiropas dzelzceļa gads

24.februārī notika Satiksmes Ministrijas un “Rail Baltica” organizēta tiešsaistes konference, kurā ikvienam interesentam bija iespēja uzzināt par dzelzceļa nākotnes iespējām. Konferences laikā tika pārrunāts, kas līdz šim paveikts un kādi būs ieguvumi no jaunā “Rail Baltica” projekta uzņēmējiem, reģionu pašvaldībām un arī starptautiskajiem kravu pārvadājumiem.

2020.gadā rekordliels graudu pārvadājumu apjoms, izmantojot jūras transportu

2020.gadā rekordliels graudu pārvadājumu apjoms, izmantojot jūras transportu

Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo katru dienu veic visa veida kravu pārvadājumus gan eksportā no Latvijas, gan importā uz Latviju un ne tikai. Kravu pārvadājumi tiek veikti gan ar autotransportu, gan ar avio transportu, ar jūras transportu, gan izmantojot dzelzceļu. Graudu eksportam visbiežāk tiek izmantots jūras transports, un, kā var redzēt Latvijas ostu statistikā, rekordlielais graudu eksports ir pozitīvi ietekmējis kopējo Latvijas ostu apgrozījumu.

Cer veicināt kokmateriālu eksportu uz ASV

Cer veicināt kokmateriālu eksportu uz ASV

Rīgas ostas uzņēmumā “KS Terminal” februāra sākumā tika uzkrauts iespaidīga izmēra kuģis ar Latvijas kokapstrādes eksporta produkciju uz ASV, pavēstīja Rīgas Brīvostas pārvaldē.

200 metru garais balkeris “Kambos” no Rīgas devās ceļā uz Hjūstonas ostu ASV ar 20 000 m3 OSB kokskaidu plātnēm, kas tapušas uzņēmuma “Kronospan” Latvijas ražotnē.

Latvijas ostu nākotne ir kravas ar pievienoto vērtību

Latvijas ostu nākotne ir kravas ar pievienoto vērtību

Latvijas ostu nākotne ir kravas ar pievienoto vērtību, ar kurām ieguvējas būtu gan pašas ostas, gan arī valsts, pauda Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) uzņēmuma "Terrabalt" valdes priekšsēdētājs, Liepājas Ostas nomnieku asociācijas pārstāvis Āris Ozoliņš.

Stena Line Ventspilī paraksta ilgtermiņa līgumu

Stena Line Ventspilī paraksta ilgtermiņa līgumu

Uzņēmumi "Stena Line" un "Noord Natie Ventspils Terminals" (NNVT) ir parakstījuši līgumu uz 20 gadiem, vienojoties par pastāvīgu prāmju satiksmi no Ventspils brīvostas, informē "Stena Line".

Transporta koridoram būs jākļūst zaļākam

Transporta koridoram būs jākļūst zaļākam

Eiropā spiediens padarīt zaļākus produktus un arī to piegādes liks mainīties ne tikai ražotājiem, tostarp arī Latvijā, bet visam transporta sektoram kopumā.

Globālā mērogā par pakāpenisku pāreju no fosilās uz atjaunojamās enerģijas izmantošanu preču ražošanā un piegādē ir paudušas daudzas kompānijas. Piemēram, Eiropā mēbeļu ražošanas un tirdzniecības kompānijas Ikea, Unilever, BT, Ericsson un Telia vienojās iniciatīvā strādāt pie piegāžu ķēžu dekarbonizācijas.

Uzsākts jauns projekts robežšķērsošanas vietas "Grebņeva" modernizācijai

Uzsākts jauns projekts robežšķērsošanas vietas "Grebņeva" modernizācijai

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ) uzsāk jaunu projektu – Latvijas Republikas Krievijas Federācijas robežšķērsošanas vietas (RŠV) "Grebņeva" modernizāciju, kas padarīs robežas šķērsošanu ērtāku un ātrāku. Infrastruktūras uzlabošanai izbūvēs četrus kontroles paviljonus, kā arī autobusu pasažieru pārbaudes terminālu, informē VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

Liepājas osta gadu noslēdz ar rekordaugstu kravu apgrozījumu decembrī

Liepājas osta gadu noslēdz ar rekordaugstu kravu apgrozījumu decembrī

2020. gada decembrī Liepājas ostā pārkrautas 773 603,10 tonnas dažādu kravu, kas visā ostas pastāvēšanas vēsturē ir lielākais kravu apgrozījums decembra mēnesī. Salīdzinot ar 2019. gada decembri, kravu apgrozījums pērn gada izskaņā ir palielinājies par 17,3 procentiem, savukārt salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi novembri pieaugums ir +48,5%.

Tesla elektriskais kravas vilcējs ar pilnu uzlādi spēs nobraukt 1000 km

Tesla elektriskais kravas vilcējs ar pilnu uzlādi spēs nobraukt 1000 km

Amerikāņu elektromobiļu ražotāja "Tesla" vadītājs Īlons Masks atklājis drīzumā gaidāmā kravas vilcēja "Semi" maksimālo sniedzamību. Pēc viņa vārdiem, "Tesla Semi" bez atkārtotas uzlādes spēs nobraukt līdz pat 1000 kilometru. Šādu rezultātu vēl līdz modeļa ieviešanai ražošanā izdevies panākt, uzlabojot akumulatoru tehnoloģiju, intervijā izdevumam "Elektrek" atklājis Masks.

Klimatneitrālā nākotne – ar kādu degvielu brauksim?

Klimatneitrālā nākotne – ar kādu degvielu brauksim?

Lai izvēlētos klimatneitrālai nākotnei vispiemērotāko alternatīvās degvielas veidu, ir būtiski ņemt visā degvielas ieguves, ražošanas un patērēšanas ciklā radītās emisijas, ne tikai izmešus, kas rodas transportlīdzekļa ekspluatācijas laikā, uzskata AS "Latvijas Gāze" Biznesa attīstības vadītājs Jānis Bethers.