Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.

Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.

 

Daimler Truck, Traton Group un Volvo Group plāno izveidot kravas automašīnu lieljaudas uzlādes tīklu Eiropā

Daimler Truck, Traton Group un Volvo Group plāno izveidot kravas automašīnu lieljaudas uzlādes tīklu Eiropā

Trīs vadošie kravas transportlīdzekļu ražotāji – Daimler Truck, Traton Group (kas zināms kā Vācijas autobūves uzņēmuma "Volkswagen" meitasuzņēmums) un Volvo Group – ir vienojušies par augstas veiktspējas publisko uzlādes tīkla ierīkošanu kravas transportlīdzekļiem visā Eiropā. Kopīgais mērķis ir uzsākt un paātrināt uzlādes infrastruktūras izveidi, lai atbalstītu Eiropas Savienības pāreju uz klimatneitrālu, videi draudzīgāku transportu.

Rīgas ostā pieaugums mežsaimniecības un lauksaimniecības kravām

Rīgas ostā pieaugums mežsaimniecības un lauksaimniecības kravām

Neraugoties uz pandēmijas laika satricinājumiem, globālo konteinerkrīzi, kā arī nestabilo ģeopolitisko situāciju kaimiņvalstīs, pirmais pusgads Rīgas ostā noslēdzies ar stabiliem kravu pārkraušanas rādītājiem, Rīgas ostas stividorkompānijām kopumā pārkraujot 10,15 miljonu tonnu dažādu kravu.

Bez fosilajiem energoresursiem (ogles un naftas produkti), kravu apgrozījuma rādītāji 2021. gada sešos mēnešos ir palielinājušies par +1.3% jeb 112 tūkst.t, šobrīd sasniedzot 8,88 milj. t. jeb 88% no visām kravām.

Neskatoties uz ierobežojumiem, kravas pārvadātāju skaits šogad palielinājies

Neskatoties uz ierobežojumiem, kravas pārvadātāju skaits šogad palielinājies

Ņemot vērā, ka arī pandēmijas apstākļos starptautiskie kravas autopārvadājumu pakalpojumi bija pieprasīti, licencēto kravas uzņēmumu un transportlīdzekļu skaits šogad ir nedaudz palielinājies, informē Autotransporta direkcija.

Tomēr sakarā ar valstu noteiktajiem ierobežojumiem un apgrūtināto situāciju pārvadājumos uz Baltkrieviju un Krieviju, ir samazinājies kravu apgrozījums.

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Zviedrijas prāmju kompānija Stena Line nostiprina savas pozīcijas un paplašina pakalpojumus Baltijas jūras reģionā, šogad maršrutā starp Ventspili Latvijā un Nīnashamnu Zviedrijā norīkojot divus jaunus prāmjus, informē uzņēmums.

Piegāžu izaicinājumi ievilksies arī nākamgad

Piegāžu izaicinājumi ievilksies arī nākamgad

Ekonomikas uzrāviens, kas sekojis pasaules cīņai ar pandēmiju, nozīmējis milzīgu pieprasījumu pēc dažādām izejvielām un detaļām. Savukārt to piedāvājums ne vienmēr šim pieprasījumam spējis tikt līdzi.

Kā 5G var uzlabot transporta un loģistikas nozari?

Kā 5G var uzlabot transporta un loģistikas nozari?

Apzīmējums 5G nāk no angļu valodas “5th generation”, kas burtiskā tulkojumā nozīmē piektās paaudzes mobilo tehnoloģiju kopums. Līdz ar 5G attīstību, tuvā nākotnē gaidāmi arvien jauni tehniskie risinājumi vēl ātrākai datu pārraidei un analīzei, efektīvāka saziņa starp dažādām ierīcēm, nodrošinot vēl kvalitatīvāku darbu dažādās nozarēs, tajā skaitā arī transporta un loģistikas nozarē.

Smagā transporta nākotne: gāze, ūdeņradis, elektrība vai varbūt visi trīs?

Smagā transporta nākotne: gāze, ūdeņradis, elektrība vai varbūt visi trīs?

Elektriskajām automašīnām piepildot Eiropas ielas un ceļus, loģiski rodas jautājums – kur tad ir elektriskie kravas automobiļi? Eksperti norāda, ka ar dažiem no vidi visvairāk piesārņojošajiem transportlīdzekļiem ir jārisina vairāk attīstības rēbusu, nekā sākotnēji gaidīts. Taču tirgus, bruņojies ar pacietību, gaida jaunus izrāvienu un turpina investēt daudzsološākajās tehnoloģijās.

Konteineri "zelta vērtībā"

Konteineri "zelta vērtībā"

Esot aktuāliem tā saucamajiem pudeles kakla efektiem, sadārdzinoties transportēšanai un strauji augot pieprasījumam pēc daudzām Āzijas precēm, pasaulē plaukušas ievērojamas problēmas ar vairāku izejvielu un komponentu piegādi.

Daimler testēs ūdeņraža kravas auto

Daimler testēs ūdeņraža kravas auto

Šogad uz koplietošanas ceļiem izmēģinās pilnveidoto degvielas šūnu kravas automašīnas prototipu, vēsta Daimler preses relīze. Tas ir GenH2 Truck - vilcējs ar puspiekabi, kas vedīs līdz 25 tonnām smagu kravu, kas sastāva kopējo masu palielina līdz 40 tonnām.

No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji

No Liepājas uz Vāciju kursēs lielāki un ātrāki prāmji

Pandēmijas laikā stabilitāti un būtisku izaugsmi piedzīvo prāmju satiksme starp Liepāju un Trāvemindi Vācijā. Kompānija „Stena Line” paziņojusi, ka drīzumā no Liepājas kursēs ātrāki un izmēros lielāki prāmji. Iemesls šādām pārmaiņām ir vairāk nekā 60% pārvadāto kravu apjoma pieaugums aprīlī un līdz šim veiktie infrastruktūras attīstības projekti.

Suecas krīze kā "ķirsītis uz tortes" jeb kāda ir situācija kravu pārvadājumu jomā?

Suecas krīze kā "ķirsītis uz tortes" jeb kāda ir situācija kravu pārvadājumu jomā?

Sniedzam viedokli par transporta un loģistikas nozari arī vadošajiem ziņu portāliem Latvijā, šoreiz – TVNET. Rakstā varat lasīt par kravu pārvadājumu cenu izmaiņām gan importā, gan eksportā. Viedokli sniedz SIA Vervo direktors Māris Dreimanis, kā arī mūsu loģistikas speciālisti, sniedzot savu vērtējumu starptautisko avio, jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Savukārt, par starptautiskajiem sauszemes kravu pārvadājumiem komentāru sniedz SIA Vervo Auto valdes loceklis Jānis Zariņš.

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Stena Line papildina Baltijas jūras floti

Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.

Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.

Konteineru krīze pasaulē

Konteineru krīze pasaulē

Mūsu klienti, kuri importē preces no Ķīnas, ir saskārušies ar to, ka jūras konteineri pašlaik nav pieejami tādos apjomos, kā vajadzētu. Šo situāciju varētu nosaukt par jūras kravu pārvadājumu krīzi, kas, gluži kā Covid-19 pandēmija, izpletusies globālā līmenī, raisot arī citus izaicinājumus uzņēmējiem un starptautisko kravu pārvadātājiem. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo ir apkopojis visus ar konteineru krīzi saistītos jautājumus, lai atbildētu Jums – kāpēc jūras piegādes tagad ir tik dārgas?

Kā Suecas kanālā iesprūdušais konteinerkuģis ietekmē kravu pārvadājumu nozari?

Kā Suecas kanālā iesprūdušais kuģis ietekmē kravu pārvadājumu nozari?

SIA Vervo sadarbības partneriem noteikti nav garām paskrējis pēdējā laika notikums, kas iespējams atstās ievērojamu iespaidu uz starptautisko kravu pārvadājumu nozari. Pirms vairākām dienām pasaules nozīmīgākajā Suecas kanālā, kas savieno Eiropu un Āziju, sagriezās viens no lielākajiem konteineru kuģiem pasaulē, iestrēgstot uz sēkļa. Kā vērtē eksperti, šis traģikomiskais notikums atgādina pludmalē izskalotu vali, taču šajā gadījumā tas apdraud visu pasaules tirdzniecību, jo iestrēgušais konteineru kuģis var izraisīt kravu īpašniekiem sāpīgu domino efektu.

Digitālas automatizētas sistēmas ieviešama ļauj līdz trīs reizēm samazināt kravu apkalpošanas laiku Rīgas ostā

Digitālas automatizētas sistēmas ieviešama ļauj līdz trīs reizēm samazināt kravu apkalpošanas laiku Rīgas ostā

SIA "Rīgas Universālais termināls" (RUT) ir pirmais no Rīgas ostas termināļiem, kur pilotprojekta ietvaros no š.g. 1. marta dokumentu aprite autotransporta beramkravām notiek tikai digitāli, savukārt kravas automašīnu iekļūšana, kā arī apkalpošana termināļa teritorijā - pilnībā automatizēti. Tas ir rezultāts pērn uzsāktajai Rīgas ostas procesu digitalizācijai, kur kā viens no pirmajiem soļiem tiek izstrādāta un ostā ieviesta automatizēta, autonoma caurlaižu sistēma. Darbu ietvaros paredzēts arī digitalizēt dokumentu apriti kravu pārvadāšanai uz ostas termināļiem, kā arī automatizēt personu un kravu iekļūšanu ostas teritorijā.

Kas ir aklā zona un kāpēc tā ir jāievēro?

Kas ir aklā zona un kāpēc tā ir jāievēro?

Katru dienu uz mūsu ceļiem notiek negadījumi, kuriem iemesli var būt dažādi – neuzmanība, laikapstākļi, ceļa infrastruktūra un tā varam turpināt. Runājot par kravas pārvadātājiem, viens no visbiežākajiem avārijas cēloņiem ir, kad otrs transportlīdzeklis atrodas smagās mašīnas aklajā zonā.