Latvija un vēl astoņas ES valstis cīnās pret atsevišķām kravu autopārvadājumu reformas normām

Latvija un vēl astoņas Eiropas Savienības (ES) valstis turpina cīnīties pret atsevišķām kravu autotransporta pārvadājumu reformas normām. Pēc garām diskusijām šī reforma, kas ir pazīstama arī kā Mobilitātes pakotne, tika apstiprināta aizvadītā gada nogalē. Tomēr minēto normu pretinieki uzstāj, ka tās kaitēs cīņai ar klimata pārmaiņām.

Stiprina kravas pārvadājumu autovadītāju atbildību autopārvadājumu jomā

Otrdien, 18. februārī, Ministru Kabinets (MK) atbalstīja virkni grozījumu Autopārvadājumu likumā, kas veicinās administratīvo pārkāpumu kodifikāciju autopārvadājumu jomā, vienlaikus pārņemot Eiropas Savienības (ES) normatīvo aktu prasības autopārvadājumu kontroles jomā.

Dzelzceļu kravu pārvadājumi janvārī

Dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs janvārī Latvijā samazinājies par 52,2% salīdzinājumā ar 2019.gada pirmo mēnesi un bija 2,012 miljoni tonnu, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie dati.

Ēnu diena Vervo

Turpinot sadarbību ar Rēzeknes tehnikumu “Ēnu dienā” 12.02.2020 mūsu birojā bija vairākas ēnas - tehnikuma audzēknes un viņu skolotāja, kas kopā ar mūsu sadarbības partneru atvasēm, no kurām viens bija 5. klases audzēknis, izrādīja interesi par iespēju izzināt transporta un loģistikas nozares nianses.

Dzelzceļa satiksme caur Reņģi jau aprīlī

Aizvadītā gada beigās publiski jau izskanēja, ka Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija “Lietuvos Geležinkeliai” pabeigusi 19,5 kilometrus garās Mažeiķu–Reņģes dzelzceļa līnijas atjaunošanas darbus. Uzņēmums plāno, ka vilcienu satiksme atjaunotajā posmā atsāksies šā gada sākumā.

Populārāko kravas auto tops 2019. gadā

2019.gadā Latvijas jaunu kravas komercauto tirgus sasniedza zemāko līmeni kopš 2010.gada. Kopā pagājušajā gadā tika reģistrēti 1110 kravas automobiļi ar pilnu masu virs 3,5 tonnām, kas ir 27% samazinājums salīdzinājumā ar gadu iepriekš, informēja “Auto asociācija”

Pērn autopārvadātāju skaits pieaudzis par 3,5%

2019. gadā ar kravu vai pasažieru pārvadājumiem nodarbojās 5185 licencēti uzņēmumi, kas ir par 3,5% vairāk nekā gadu iepriekš. Tāpat pērn reģistrēti 24 110 transportlīdzekļi, kas ir par aptuveni 1% vairāk nekā 2018. gadā. Pieprasītākās atļaujas no Latvijas pārvadātāju puses joprojām bija uz Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ukrainu, Turciju un Poliju, informēja valsts SIA “Autotransporta direkcija”.

Koronavīruss ietekmē preču kustību – ievērojami kavējumi un lielākas izmaksas

“Straujā koronavīrusa izplatība rada traucējumus starptautiskajā preču apritē, vairākas aviokompānijas ir atcēlušas tiešos lidojumus uz Ķīnu, un, lai mazinātu cilvēku pārvietošanos un vīrusa izplatību, Ķīnas valdība ir nolēmusi pagarināt nacionālo svētku laiku līdz 2. februārim, dažām pašvaldībām pat līdz 9. februārim, informē kompānija “Balti Logistika”.

Šķīdoņa dēļ slēdz arvien vairāk grants ceļu. Kur nedrīkst braukt?

Ņemot vērā laika apstākļus – sala neesamību un lietu, pieaug to grants autoceļu posmu skaits, kuros ir iestājies šķīdonis, informē “Latvijas valsts ceļi” (LVC)

Ierobežojumi 59 ceļu posmos
Patlaban jau 59 ceļu posmos ir ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi – liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Pasaules ostās pārkrauto kravu apjoms aug, izaugsmes iespējas vērtē piesardzīgi

Aizvadītā gada nogale bija notikumiem pārbagāta Latvijas ostās. Viss sākās ar ASV Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) lēmumu noteikt sankcijas atstādinātajam un smagos noziegumos apsūdzētajam Ventspils mēram Aivaram Lembergam un ar viņu saistītām juridiskām personām – tostarp Ventspils brīvostas pārvaldei. Sekoja ļoti ātra valdības un Saeimas reakcija, pārņemot Ventspils un arī Rīgas brīvostu valsts pārziņā. Ventspils brīvostas pārvalde no OFAC sankciju saraksta tika izslēgta, un visi it kā varēja uzelpot.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.