Eiropas loģistikas un kravu pārvadājumu nozares mobilitātes pakalpojumu sniedzējs "DKV Mobility" un ceļu nodevu risinājumu kompānija "Tolltickets" ir parakstījuši līgumu, kas regulē jaunus abu uzņēmumu sadarbības veidus Ziemeļeiropas reģionā. Tas ir nozīmīgi arī Latvijas kravu pārvadātājiem, jo šādi tiek paplašināts viņiem pieejamo pakalpojumu klāsts Skandināvijā.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Transports ir stratēģiska ES ekonomikas nozare, kas tieši ietekmē visu ES iedzīvotāju ikdienu un nodrošina preču plūsmu pie patērētājiem no vairāk nekā 11 miljoniem ES ražotāju un izgatavotāju. Laba transporta sistēma ir Eiropas integrācijas stūrakmens, jo pārdomāti, ilgtspējīgi un pilnībā savstarpēji savienoti transporta tīkli ir nepieciešams nosacījums Eiropas vienotā tirgus izveides pabeigšanai un pareizai darbībai.
Uzsākta būvprojekta izstrāde "Rail Baltica" Salaspils Intermodālajam kravu terminālim, informē "Eiropas Dzelzceļa līnijas", kas ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā.
Būvprojektu izstrādās SIA "BRD projekts" (Latvija) un "Sintagma" S.r.l. (Itālija), tāpat līgums paredz autoruzraudzību līdz termināļa nodošanai ekspluatācijā. Plānots, ka būvprojektam jābūt izstrādātam 2024. gadā.
Meža nozares produkciju Latvija šogad pirmajos četros mēnešos eksportēja 1,429 miljardu eiro vērtībā, kas ir par 39,9% vairāk nekā 2021.gada attiecīgajā periodā, liecina Zemkopības ministrijas sniegtie dati.
Tostarp koksne un tās izstrādājumi 2022.gada pirmajos četros mēnešos eksportēti 1,257 miljardu eiro apmērā, kas ir par 42,8% vairāk nekā gadu iepriekš, un veidoja 88% (pirms gada - 86,2%) no kopējā koksnes produktu eksporta.
Šogad, marta beigās Šanhaja ieviesa stingru karantīnu pēc tam, kad nelielai daļai iedzīvotāju tika diagnosticēts Covid-19 vīruss. Tas pamatīgi iedragāja loģistikas ķēdes, jo kravas iekraušana un izkraušana no kuģiem, kas atrodas Šanhajas ostā (lielākajā ostā pasaulē), nebija iespējama stingro ierobežojumu dēļ. Tā rezultātā tūkstošiem kuģu gaidīja rindā, lai varētu izkraut kravu un preču plūsma bija gandrīz apstājusies.
Globālā tirdzniecība un tas, kā tā var uzlabot labklājību un vairot investīcijas, ir bijusi galvenā tēma šī gada Pasaules ekonomikas foruma sanāksmē Davosā, Šveicē. Pasākuma oficiālā tēma bija “Vēsture pagrieziena punktā: valdības politika un biznesa stratēģijas”. Šī bija pirmā klātienes tikšanās kopš pandēmijas sākuma, un 2500 līderu diskusijas atkal un atkal atgriezās pie izaicinājumiem, ar kuriem saskaras globālās tirdzniecības un piegādes ķēdes.
Šī gada 2. jūnijā tika aizvadīta LAFF biedru kopsapulce, kas pēc ilgāka laika norisinājās klātienē. Vervo ir LAFF biedri jau kopš 2018. gada, un dalība asociācijā ir palīdzējusi aktualizēt dažādus jautājumus transporta un loģistikas nozarē. Ņemot vērā, ka SIA Vervo direktors, LAFF ģenerālsekretārs, Māris Dreimanis atrodas Dubaijā, lai virzītu jaunā uzņēmuma “Vervo Middle East” attīstību, kopsapulcē piedalījās Andris Žīgurs, Vervo biznesa attīstības vadītājs.
2022. gada 1. ceturksnī salīdzinājumā ar 2021. gada 1. ceturksni kravu pārvadājumi ir pieauguši visās transporta nozarēs, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 24,7 miljonus tonnu kravu, par 1,4 miljoniem tonnu jeb 6,2% vairāk nekā pirms gada un par 18,2% vairāk nekā 2020. gada 1. ceturksnī.
Rīgas ostā 1.jūnijā atklās jauno "Scandic line" ro-ro prāmju līniju starp Rīgu un Zviedriju, informē Rīgas brīvostas pārstāvji. Atklāšanas pasākums notiks plkst.14:00 Rīgas centrālā termināla teritorijā, piedaloties "Scandic Line", līnijas aģenta Zviedrijā "Svecon Freight", Rīgas brīvostas pārvaldes un Rīgas Centrālā termināla (RCT) vadībai.
Salīdzinot ar privātajiem elektriskajiem automobiļiem, elektriskās kravas mašīnas pagaidām ir kas īpašs. Tikai retais šaubās, ka nākotne pieder tieši šādiem transportlīdzekļiem, tāpēc arvien vairāk uzņēmumu, valsts iestādes un organizācijas, kas rūpējas par ilgtspēju, domā – kā elektroniskos kravas auto padarīt par realitāti.
Latvijas ostām pirmais ceturksnis sācies ar pozitīvu dinamiku, taču nākotnē tranzīta kravu apjoms samazināsies – gan kara Ukrainā dēļ, gan noteikto sankciju dēļ. Lai gan šogad tranzīta nozarē un Latvijas ostu darbībā vērojama pozitīva dinamika, nevar noliegt, ka karš Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju noteiktās sankcijas ilgtermiņā ietekmēs kravu apjomus ostās.
Jau pirms 12 gadiem Tomas Frīdmans (Thomas L. Friedman) teica, ka mūsdienu pasaule ir kļuvusi plakana. Tas lielā mērā ir saistīts ar to, ka tajā labi darbojas loģistikas un transporta sistēmas: cilvēki un preces efektīvi nokļūst no punkta A uz punktu B. Kā cilvēku ieradumi ietekmē transporta sistēmu, kā transporta sistēmu veidotāji cenšas mainīt cilvēku paradumus, kas sagaida Latvijas tranzīta nozari un kādiem transporta uzņēmumiem izdosies attīstīties, pārrunājām intervijā ar Transporta un sakaru institūta (TSI) profesoru Igoru Kabaškinu.
Satiksmes negadījumi, kuros kravas automašīna aizķērusi vieglo, Rīgā ir ikdienišķi. Skatoties no malas, varētu domāt - nu kā viņš to "vieglo" varēja nepamanīt? Bet varēja! Jānis Vanks, DBS autoskolas direktors, skaidro: "Lielākajai daļai nav pieredzes, vadot kravas automobili. Tātad nav saprašanas ne par redzamību, ne par bremzēšanas ceļu."
Saskaņā ar grozījumiem Ministru kabineta noteikumos turpmāk pārvadātājiem, saņemot Eiropas kopienas atļaujas kopiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pieļaujamā pilnā masa pārsniedz 2,5 tonnas, bet nepārsniedz 3,5 tonnas, būs jāidentificē kravas transportlīdzekļi vai to sastāvi, lai varētu piemērot samazinātās finansiālās prasības. Vienlaikus ir precizēts, kādi dokumenti jāiesniedz transportlīdzekļa vadītāja atestāta saņemšanai gadījumā, ja mainījies kāds no iepriekš iesniegtajiem dokumentiem. Tāpat, ja kravas transportlīdzekļa vadīšanai pietiek ar B kategorijas vadītāja apliecību, transportlīdzekļa vadītāja atestāta saņemšanai vairs nav jāiesniedz dokuments, kas apliecina 95. koda iegūšanu.