2022. gada 1. ceturksnī, salīdzinot ar 2021. gada 1. ceturksni, Latvijas iekšzemes kopprodukts (IKP) pēc sezonāli un kalendāri nekoriģētajiem datiem salīdzināmajās cenās ir palielinājies par 6,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie dati.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Rīgas ostā 1.jūnijā atklās jauno "Scandic line" ro-ro prāmju līniju starp Rīgu un Zviedriju, informē Rīgas brīvostas pārstāvji. Atklāšanas pasākums notiks plkst.14:00 Rīgas centrālā termināla teritorijā, piedaloties "Scandic Line", līnijas aģenta Zviedrijā "Svecon Freight", Rīgas brīvostas pārvaldes un Rīgas Centrālā termināla (RCT) vadībai.
Salīdzinot ar privātajiem elektriskajiem automobiļiem, elektriskās kravas mašīnas pagaidām ir kas īpašs. Tikai retais šaubās, ka nākotne pieder tieši šādiem transportlīdzekļiem, tāpēc arvien vairāk uzņēmumu, valsts iestādes un organizācijas, kas rūpējas par ilgtspēju, domā – kā elektroniskos kravas auto padarīt par realitāti.
Latvijas ostām pirmais ceturksnis sācies ar pozitīvu dinamiku, taču nākotnē tranzīta kravu apjoms samazināsies – gan kara Ukrainā dēļ, gan noteikto sankciju dēļ. Lai gan šogad tranzīta nozarē un Latvijas ostu darbībā vērojama pozitīva dinamika, nevar noliegt, ka karš Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju noteiktās sankcijas ilgtermiņā ietekmēs kravu apjomus ostās.
Jau pirms 12 gadiem Tomas Frīdmans (Thomas L. Friedman) teica, ka mūsdienu pasaule ir kļuvusi plakana. Tas lielā mērā ir saistīts ar to, ka tajā labi darbojas loģistikas un transporta sistēmas: cilvēki un preces efektīvi nokļūst no punkta A uz punktu B. Kā cilvēku ieradumi ietekmē transporta sistēmu, kā transporta sistēmu veidotāji cenšas mainīt cilvēku paradumus, kas sagaida Latvijas tranzīta nozari un kādiem transporta uzņēmumiem izdosies attīstīties, pārrunājām intervijā ar Transporta un sakaru institūta (TSI) profesoru Igoru Kabaškinu.
Satiksmes negadījumi, kuros kravas automašīna aizķērusi vieglo, Rīgā ir ikdienišķi. Skatoties no malas, varētu domāt - nu kā viņš to "vieglo" varēja nepamanīt? Bet varēja! Jānis Vanks, DBS autoskolas direktors, skaidro: "Lielākajai daļai nav pieredzes, vadot kravas automobili. Tātad nav saprašanas ne par redzamību, ne par bremzēšanas ceļu."
Saskaņā ar grozījumiem Ministru kabineta noteikumos turpmāk pārvadātājiem, saņemot Eiropas kopienas atļaujas kopiju kravas transportlīdzekļiem, kuru pieļaujamā pilnā masa pārsniedz 2,5 tonnas, bet nepārsniedz 3,5 tonnas, būs jāidentificē kravas transportlīdzekļi vai to sastāvi, lai varētu piemērot samazinātās finansiālās prasības. Vienlaikus ir precizēts, kādi dokumenti jāiesniedz transportlīdzekļa vadītāja atestāta saņemšanai gadījumā, ja mainījies kāds no iepriekš iesniegtajiem dokumentiem. Tāpat, ja kravas transportlīdzekļa vadīšanai pietiek ar B kategorijas vadītāja apliecību, transportlīdzekļa vadītāja atestāta saņemšanai vairs nav jāiesniedz dokuments, kas apliecina 95. koda iegūšanu.
Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums faktiskajās cenās šā gada divos mēnešos sasniedza 6,14 miljardus eiro – par 1,58 miljardiem eiro jeb 34,5% vairāk nekā 2021. gada atbilstošajā periodā. Eksporta vērtība veidoja 2,84 miljardus eiro, kas ir par 644,5 miljoniem eiro jeb 29,4% vairāk nekā pērn, bet importa – 3,3 miljardus eiro, kas savukārt ir par 931,1 miljonu eiro jeb 39,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā gadu iepriekš, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.
Kazahstāna plāno pārorientēt eksporta un tranzīta kravas uz Latvijas ostām un pa Transkaspijas transporta maršrutu, kuru savienojumam ar Eiropas Savienību (ES) Kazahstāna veido kopā ar Azerbaidžānu, Gruziju un Turciju, otrdien Kazahstānas valdības sēdē paziņoja rūpniecības un infrastruktūras attīstības ministrs Kairbeks Uskenbajevs.
Veicot Eiropas Savienībā pret Krieviju un Baltkrieviju noteikto sankciju ievērošanas kontroli, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvalde līdz 2022.gada 24.martam sešpadsmit gadījumos konstatēja pārkāpumus un liedza eksportēt, importēt vai pārvietot tranzītā uz vai no šīm valstīm noteiktu veidu preces. Vairākos gadījumos turpinās apstākļu noskaidrošana.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar vēl astoņu Eiropas Savienības (ES) valstu transporta nozares ministriem ir vērsušies pie ES transporta komisāres Adinas Valeanas ar lūgumu uz laiku apturēt vairākas no normām, kas iekļautas ES Mobilitātes pakotnē, tostarp prasību vismaz reizi astoņās nedēļās transportlīdzeklim atgriezties tā izcelsmes valstī, pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Krievijas iebrukums Ukrainā un tam sekojošās apjomīgās sankcijas, ir radījušas un vēl var radīt apjomīgas izmaiņas transporta nozarē. Pesimistiskākais scenārijs paredz, ka kravu pārvadājumu apjoms pa dzelzceļu Latvijā pat var samazināties par 80-85%. Ietekmētas tiek arī ostas, aviācija, kravu autopārvadājumi, bet pasažieru pārvadājumi var kļūt dārgāki augošo energoresursu cenu dēļ.
Latvijas lielajās ostās februārī turpinājās palielināties pārkrauto kravu apjoms, un pieaugums vērojams gandrīz visās kravu grupās, liecina Satiksmes ministrijas apkopotie operatīvie dati.
Kopumā janvārī un februārī ostās pārkrauti 7,5 miljoni tonnu kravu, un tas ir par 464,2 tūkstošiem tonnu vairāk nekā 2021. gada pirmajos divos mēnešos, kā arī par 18 tonnām vairāk nekā janvārī.
Ar autotransportu 2021.gadā pārvadāja 81,602 miljonus tonnu kravu, par 7,8% vairāk nekā 2020.gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Tostarp iekšzemē ar autotransportu pagājušajā gadā pārvadāja 63,924 miljonus tonnu kravu, par 6,6% vairāk nekā 2020.gadā, bet starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 17,678 miljonus tonnu kravu, kas ir pieaugums par 12,5%.