Lidostā “Rīga” 2021. gada aprīlī apkalpoto kravu apjoms, salīdzinot ar 2020.gada aprīli, ir pieaudzis par 102%, sasniedzot 2155 tonnas. Tas ir šogad augstākais fiksētais kravu apjoma pieaugums, vērtējot attiecīgos 2020. un 2021. gada mēnešu rādītājus.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
Pandēmijas laikā stabilitāti un būtisku izaugsmi piedzīvo prāmju satiksme starp Liepāju un Trāvemindi Vācijā. Kompānija „Stena Line” paziņojusi, ka drīzumā no Liepājas kursēs ātrāki un izmēros lielāki prāmji. Iemesls šādām pārmaiņām ir vairāk nekā 60% pārvadāto kravu apjoma pieaugums aprīlī un līdz šim veiktie infrastruktūras attīstības projekti.
Sniedzam viedokli par transporta un loģistikas nozari arī vadošajiem ziņu portāliem Latvijā, šoreiz – TVNET. Rakstā varat lasīt par kravu pārvadājumu cenu izmaiņām gan importā, gan eksportā. Viedokli sniedz SIA Vervo direktors Māris Dreimanis, kā arī mūsu loģistikas speciālisti, sniedzot savu vērtējumu starptautisko avio, jūras un dzelzceļa kravu pārvadājumiem. Savukārt, par starptautiskajiem sauszemes kravu pārvadājumiem komentāru sniedz SIA Vervo Auto valdes loceklis Jānis Zariņš.
Baltijas jūras floti papildinās jauns prāmis, informē kuģniecības kompānijā Stena Line.
Sākotnēji 186 metrus garais Visentini RoPax prāmis Stena Livia aprīļa vidū piebiedrosies prāmim Stena Flavia un kursēs maršrutā Nīnashamna-Ventspils. Vēlāk šī gada laikā, abi prāmji tiks novirzīti maršrutā Trāveminde-Liepāja, palielinot kapacitāti šajā maršrutā par 40%, un un saīsinot arī pārbrauciena laiku no 27 uz 20 stundām.
Mūsu klienti, kuri importē preces no Ķīnas, ir saskārušies ar to, ka jūras konteineri pašlaik nav pieejami tādos apjomos, kā vajadzētu. Šo situāciju varētu nosaukt par jūras kravu pārvadājumu krīzi, kas, gluži kā Covid-19 pandēmija, izpletusies globālā līmenī, raisot arī citus izaicinājumus uzņēmējiem un starptautisko kravu pārvadātājiem. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo ir apkopojis visus ar konteineru krīzi saistītos jautājumus, lai atbildētu Jums – kāpēc jūras piegādes tagad ir tik dārgas?
"Stena Line" vairāku aprīļa un maija nedēļu laikā īslaicīgi palielinās kravas pārvadājumu kapacitāti maršrutā starp Trāvemindi Vācijā un Liepāju Latvijā. 130 metrus garais prāmis "Stena Vinga" pievienosies prāmjiem "Stena Gothica" un "Urd" maršrutā ar pirmo atiešanu no Trāvemindes otrdienas, 30. marta, vakarā.
SIA Vervo sadarbības partneriem noteikti nav garām paskrējis pēdējā laika notikums, kas iespējams atstās ievērojamu iespaidu uz starptautisko kravu pārvadājumu nozari. Pirms vairākām dienām pasaules nozīmīgākajā Suecas kanālā, kas savieno Eiropu un Āziju, sagriezās viens no lielākajiem konteineru kuģiem pasaulē, iestrēgstot uz sēkļa. Kā vērtē eksperti, šis traģikomiskais notikums atgādina pludmalē izskalotu vali, taču šajā gadījumā tas apdraud visu pasaules tirdzniecību, jo iestrēgušais konteineru kuģis var izraisīt kravu īpašniekiem sāpīgu domino efektu.
SIA "Rīgas Universālais termināls" (RUT) ir pirmais no Rīgas ostas termināļiem, kur pilotprojekta ietvaros no š.g. 1. marta dokumentu aprite autotransporta beramkravām notiek tikai digitāli, savukārt kravas automašīnu iekļūšana, kā arī apkalpošana termināļa teritorijā - pilnībā automatizēti. Tas ir rezultāts pērn uzsāktajai Rīgas ostas procesu digitalizācijai, kur kā viens no pirmajiem soļiem tiek izstrādāta un ostā ieviesta automatizēta, autonoma caurlaižu sistēma. Darbu ietvaros paredzēts arī digitalizēt dokumentu apriti kravu pārvadāšanai uz ostas termināļiem, kā arī automatizēt personu un kravu iekļūšanu ostas teritorijā.
24.februārī notika Satiksmes Ministrijas un “Rail Baltica” organizēta tiešsaistes konference, kurā ikvienam interesentam bija iespēja uzzināt par dzelzceļa nākotnes iespējām. Konferences laikā tika pārrunāts, kas līdz šim paveikts un kādi būs ieguvumi no jaunā “Rail Baltica” projekta uzņēmējiem, reģionu pašvaldībām un arī starptautiskajiem kravu pārvadājumiem.
Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo katru dienu veic visa veida kravu pārvadājumus gan eksportā no Latvijas, gan importā uz Latviju un ne tikai. Kravu pārvadājumi tiek veikti gan ar autotransportu, gan ar avio transportu, ar jūras transportu, gan izmantojot dzelzceļu. Graudu eksportam visbiežāk tiek izmantots jūras transports, un, kā var redzēt Latvijas ostu statistikā, rekordlielais graudu eksports ir pozitīvi ietekmējis kopējo Latvijas ostu apgrozījumu.
Rīgas ostas uzņēmumā “KS Terminal” februāra sākumā tika uzkrauts iespaidīga izmēra kuģis ar Latvijas kokapstrādes eksporta produkciju uz ASV, pavēstīja Rīgas Brīvostas pārvaldē.
200 metru garais balkeris “Kambos” no Rīgas devās ceļā uz Hjūstonas ostu ASV ar 20 000 m3 OSB kokskaidu plātnēm, kas tapušas uzņēmuma “Kronospan” Latvijas ražotnē.
Eiropā spiediens padarīt zaļākus produktus un arī to piegādes liks mainīties ne tikai ražotājiem, tostarp arī Latvijā, bet visam transporta sektoram kopumā.
Globālā mērogā par pakāpenisku pāreju no fosilās uz atjaunojamās enerģijas izmantošanu preču ražošanā un piegādē ir paudušas daudzas kompānijas. Piemēram, Eiropā mēbeļu ražošanas un tirdzniecības kompānijas Ikea, Unilever, BT, Ericsson un Telia vienojās iniciatīvā strādāt pie piegāžu ķēžu dekarbonizācijas.
VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk - VNĪ) uzsāk jaunu projektu – Latvijas Republikas Krievijas Federācijas robežšķērsošanas vietas (RŠV) "Grebņeva" modernizāciju, kas padarīs robežas šķērsošanu ērtāku un ātrāku. Infrastruktūras uzlabošanai izbūvēs četrus kontroles paviljonus, kā arī autobusu pasažieru pārbaudes terminālu, informē VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.
2020. gada decembrī Liepājas ostā pārkrautas 773 603,10 tonnas dažādu kravu, kas visā ostas pastāvēšanas vēsturē ir lielākais kravu apgrozījums decembra mēnesī. Salīdzinot ar 2019. gada decembri, kravu apgrozījums pērn gada izskaņā ir palielinājies par 17,3 procentiem, savukārt salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi novembri pieaugums ir +48,5%.