Stena Line jaunais prāmis veicis pirmo braucienu no Ventspils

Zviedrijas prāmju kompānija Stena Line šogad maršrutā starp Ventspili Latvijā un Nīnashamnu Zviedrijā norīkos divus jaunus, lielus un modernus prāmjus. Pirmais no tiem – Stena Scandica Nīnashamnas ostā ieradās 27. jūlijā, veicot savu pirmo nakts reisu no Ventspils. Jaunajā prāmī ir par 70 % palielināta pasažieru salona ietilpība salīdzinājumā ar esošajiem kuģiem, kā arī gandrīz par 30 % lielāka kravas ietilpība, turklāt tiek nodrošināti apstākļi patīkamai laika pavadīšanai, ceļojot pa Baltijas jūru.

“Mēs gandrīz desmit gadus pārvadājam pasažierus un kravas Baltijas jūras reģionā. Šajā laikā ik gadu esam piedzīvojuši spēcīgu izaugsmi. Turklāt, salīdzinot ar 2012. gadu, mēs esam vairāk nekā divas reizes paplašinājuši savu darbību – sākām ar vienu kuģi un 10 reisiem nedēļā, un tagad divi kuģi veic 24 reisus nedēļā. Šo paplašināšanos veicina mūsu klientu pieaugošais pieprasījums pēc jūras braucieniem Baltijas jūrā un papildu kravas ietilpības,” saka Johans Edelmans (Johan Edelman), tirdzniecības direktors Baltijas jūras ziemeļu reģionā.

“Pilnveidotais pasažieru serviss ļaus Ventspils ostai attīstīt tās lomu ne tikai kravu un industriālajā sektorā, bet arī tūrismā,” piebilst Ventspils brīvostas pārvaldnieks Andris Purmalis.

Prāmis Stena Scandica ir 222 metrus garš, un tajā ir 200 kajīšu, tā ietilpība ir 970 pasažieri un 2875 līnijmetri kravu vienībām, kā arī papildu automašīnu klājs, tādējādi palielinot kravas ietilpību par 30 % un pasažieru salona ietilpību par 70 %.

Prāmis ir aprīkots ar vairākām ilgtspējīgām funkcijām un degvielas patēriņa uzlabojumiem, piemēram, hibrīdiem skruberiem, balasta ūdens attīrīšanas sistēmām un citiem risinājumiem, lai piedāvātu ilgtspējīgāku transportu pāri Baltijas jūrai. Lielāka ietilpība nozīmē arī zemāku emisiju uz vienu pārvadāto vienību. Prāmja interjers ir atjaunināts, un tajā ir jaunas kajīšu kategorijas, plaši veikali ar lieliskiem piedāvājumiem zināmām zīmolu precēm, atpūtas zonas un vairākas ēdināšanas iespējas, kā arī sauļošanās terase.

“Mēs uzskatām, ka RoPax ir mūsu galvenā konkurences priekšrocība un mūsu veiksmes stāsta neatņemama sastāvdaļa, tāpēc turpināsim apvienot kravas un pasažieru pārvadājumus. Divi jaunie prāmji ir izcils papildinājums Stena Line kuģu flotē mūsu klientiem, un tas ir tikai pirmais solis ceļā uz mūsu vērienīgo plānu trīs gadu laikā dubultot pasažieru skaitu Baltijas jūras maršrutā,” uzsver J.Edelmans.

Ventspils-Nīnashamna ir īsākais maršruts starp Baltiju un Skandināviju. Kad Stena Scandica un Stena Baltica pārņems maršrutu Ventspils-Nīnashamna, tie aizstās esošos prāmjus Stena Livia un Stena Flavia, kuri pēc tam kursēs maršrutā Liepāja–Trāveminde.

Stena Line ir viena no vadošajām prāmju kompānijām Eiropā ar 37 kuģiem un 17 maršrutiem Ziemeļeiropā. 2012. gadā Stena Line ieguva tiesības veikt pārvadājumus prāmju maršrutā starp Nīnashamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā, un uzņēmums ir vairāk nekā divas reizes paplašinājis savu darbību no viena kuģa un 10 reisiem nedēļā līdz pašreizējam fiksētajam grafikam, kurā kursē divi kuģi un ir 24 pasažieru un kravas reisi nedēļā.

Avots: https://www.db.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.