Lai stiprinātu Latvijas un Tadžikistānas sadarbību transporta jomā, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis no 5. līdz 8. augustam devās darba vizītē uz Tadžikistānu, kur tikās ar Tadžikistānas Transporta ministrijas un Ārlietu ministrijas vadības pārstāvjiem.
Seko līdzi kravu pārvadājumu un loģistikas nozares jaunākajām aktualitātēm. Regulāri atjaunojam informāciju par izmaiņām likumos un satiksmē tepat Latvijā un visā pasaulē. Veicam arī ikgadējos kravu pārvadājumu pārskatus, iekļaujot importa un eksporta datu apkopojumu, kas attiecas uz kravu pārvadājumu un loģistikas nozari Latvijas un pasaules mērogā.
Papildus tam, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo vienmēr sniedz savu vērtējumu un ieteikumus klientiem un sadarbības partneriem. Interesējamies arī par inovācijām transporta nozarē un aprakstām SIA Vervo sadarbības partneru jaunumus.
2015.gada pirmajā pusgadā Latvijas Jūras administrācijas Kuģu reģistrā no jauna reģistrēti četri sauskravas kuģi, bet no reģistra izslēgti divi pasažieru kuģi, kuru bruto tilpība pārsniedz 500.
RĪGA, Jūl 31, BNS – Šā gada pirmie seši mēneši Latvijas tranzīta sektorā vērtējami kā labi, tomēr varēja vēlēties veiksmīgākus, aģentūrai BNS atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Viņš norādīja, ka, neskatoties uz pārkrauto kravu samazinājumu Latvija ostās 5% apmērā, galvenie kritumi ir tieši ogļu kravām, kas ir salīdzinoši lētākas kravas un kur pārkraušanas izmaksas ir lielākas proporcionāli kravas vērtībai. "Tās kravas pakāpeniski rubļa kursa dēļ ir aizgājušas uz Krievijas ostām, un tas ir pilnīgi saprotams, un šis kopējais kritums 5% apmērā ir visumā normāls, manuprāt," vērtēja ministrs.
Latvijas Loģistikas asociācija strādā pie kravu piesaistes Latvijas tranzīta koridoram no Apvienotās Karalistes, pastāstīja asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš.
Intervija ar Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāju Andri Ameriku.
Norvēģijas darbaspēka tarifu komiteja (Tariffnemda) pieņēma kolektīvās vienošanās vispārīgos noteikumus, saskaņā ar kuriem no 2015.gada 1. jūlija autovadītājiem, kuru transportlīdzekļu pilna masa ir lielākā par 3,5 tonnām ir jāsaņem minimālo darba algu 158,32 Norvēģijas kronas/stundā (17,98 € pēc valūtas kursa 29.06 2015) papildus dienas naudai. Dienas naudai ir jābūt ne mazākai kā likmei, ko ir aprēķinājušas Norvēģijas kompetentās iestādes un kura nav apliekama ar nodokli. Šobrīd tā ir 307 Norvēģijas kronas (34,86 € pēc valūtas kursa 29.06 2015). Par katrām astoņām stundām autovadītājam pienākas 1/3 no šīs likmes. Šīs kolektīvās vienošanās noteikumu ievērošanu kontrolēs Norvēģijas darba inspekcija (Arbeidstilsynet), bet pagaidām nav zināms kādā veidā šīs kontroles notiks.
Pirmajā pusgadā Rīgas brīvosta, salīdzinājumā ar 2014.gada attiecīgā perioda rādītājiem, kāpinājusi kravu apgrozījumu par 2,3%, sešos mēnešos pārkraujot 20,64 miljonus tonnu. Vidēji mēnesī Rīgas brīvostā tiek apstrādāts 3,44 miljoni tonnu dažādu kravu.
Rosina samazināt administratīvo slogu un vienkāršot lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu atļauju pieprasīšanas, saņemšanas un lietošanas kārtību, kā arī paaugstināt šo kravu pārvadājumu efektivitāti.
Starptautiskajā lidostā "Rīga" šogad sešos mēnešos apkalpoti 2 378 254 pasažieri, kas ir par 6,6% vairāk nekā pērn attiecīgajā laikā, liecina lidostas mājaslapā publicētā informācija.
Baltijas valstu ostās šā gada pirmajos piecos mēnešos saņemtas un nosūtītas kopumā 65,776 miljoni tonnu kravu, kas ir par 4,706 miljoniem jeb 6,7% mazāk nekā 2014.gada attiecīgajā laikā, liecina Latvijas Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni, šogad pirmajā ceturksnī pārvadāto kravu kopējais apjoms ir palielinājies par 2,7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati.
Ventspils kļuvusi par Eiropā lielākā prāmju līniju operatora Stena Line svarīgāko kravu un pasažieru pārvadājumu centru Baltijas reģionā. Pirms diviem ar pusi gadiem, pārņemot līnijas no Ventspils uz Zviedriju un Vāciju, līdz šim izteikti rietumnieciskā kompānija uzcēla tiltu starp Skandināviju un Krieviju, jo tranzīta ceļi no Latvijas iet uz austrumiem.
Šī gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar 2014.gada pirmajiem pieciem mēnešiem, Latvijas ostu kravu apgrozījums samazinājies par 5% līdz 31,877 miljoniem tonnu, informēja Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamentā.
Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms Latvijā šī gada janvārī-maijā samazinājies par 2,8% - līdz 25,761 miljonam tonnu, liecina Satiksmes ministrijas informācija.
2015. gada maijā Liepājas ostā pārkrautas 431 000,43 tonnas dažādu kravu, kas ir par 9,4 % vairāk nekā gadu iepriekš tādā pat laka periodā. Arī šā gada maijā saglabājās beramkravu īpatsvars – 60,5 %, kam sekoja ģenerālkravas – 31,3 %, bet lejamkravas veidoja 8,2 %. Mēnesī apkalpoti 133 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4001 pasažieri.
Rīgas brīvostā šogad piecos mēnešos pārkrāva 17,237 miljonus tonnu kravu, kas ir par 1,1% vairāk nekā pērn attiecīgajā laikā, liecina brīvostas publiskotā informācija.
2015.gada maijā Ventspils brīvostā pārkrauti 1,9 miljoni tonnu kravu. Pirmajos piecos mēnešos kopā kravu apgrozījums sasniedzis 11,8 miljonus tonnu.
Šogad kritīsies dzelzceļa un ostu kravu apgrozījums; konteinerpārvadājumu nākotni sola gaišāku, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Trešdien, 3. jūnijā, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands tikās ar Mongolijas Ceļu un transporta ministrijas viceministru Khabšaju Jerjanu (Khabshai Yerjan), lai pārrunātu Latvijas un Mongolijas sadarbības iespējas tranzīta un loģistikas jomā, informē Satiksmes ministrija.
Latvijas ostām 2015.gads varētu būt stabils, kopumā pārkraujot līdzīgu kravu apmērā kā pērn, pastāstīja Latvijas Ostu asociācijas vadītājs Kārlis Leiškalns.