Martā turpinājis pieaugt pa "Latvijas dzelzceļa" (LDz) infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms, sasniedzot 4,8 miljonus tonnu jeb par 12,8% augstāku rādītāju nekā 2016.gada martā. Īpaši augsts pieaugums bijis akmeņogļu pārvadājumu sektorā – pārvadāts par 64% lielāks apjoms nekā pērn jeb 2,2 miljoni tonnu.
Latvijas mazajām ostām, kurās notiek kravu pārkraušana, pērnais gads bijis veiksmīgs, ar pieaugumu, izņemot Salacgrīvas ostu, kurai veiksmīgāks bija 2015. gads, kad bija vērojams straujš pārkrauto kravu kāpums saistībā ar autoceļa VIA Baltica pilnveidošanu.
Viens no ātrākajiem, lai arī dārgākajiem, dažādu kravu un sūtījumu piegādes veidiem ir gaisa transports jeb lidmašīnas. Turklāt kravu pārvadājumus piedāvā arī virkne pasažieru aviokompāniju, tiesa gan, ne visas.
Pateicoties transporta un loģistikas nozares aktīvam darbam kravu piesaistē, sadarbības sekmēšanai ar nozares uzņēmumiem un kravu apjomu stabilizācijai, VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) gada pirmajos divos mēnešos ir izdevies palielināt neto apgrozījumu par turpat miljonu eiro salīdzinājumā ar 2016.gada sākumu. Savukārt, paaugstinot biznesa procesu efektivitāti, uzņēmuma peļņa gada sākumā sasniegusi 6,4 miljonus eiro, par 1,6 miljoniem eiro pārsniedzot pagājušā gada sākuma rādītāju.
Lai Latvijas kravu pārvadātājiem būtu iespēja apgūt jaunu autopārvadājumu tirgu, 2017.gada 30. un 31.martā Latvijā norisinājās Latvijas un Marokas autotransporta ekspertu sanāksme, kuras laikā tika panākta vienošanās par savstarpējā starptautisko kravas autopārvadājumu līguma nosacījumiem. Abu valstu eksperti informēja otru pusi par pārvadājumu organizācijas kārtību, nodevu apmēru savā valstī un par tirdzniecības apjoma apgrozījumu starp valstīm.
Ik gadu, visbiežāk vienlaikus ar transportlīdzekļa tehnisko apskati, autovadītājiem jāveic arī transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa jeb tautā sauktā ceļu nodokļa maksājums.
Ja esi praktikants pie SIA Vervo, tad tas nozīmē, ka jābūt gatavam uz visu! Bildē redzams kā praktikants Gints Bieziņš ir pametis mūsu mājīgo ofisu un devies pie klienta, lai izkrautu kravu.
SIA Vervo izmanto katru iespēju, lai mācītos. Apmācībām izmantojam ne tikai ārpakalpojumus, bet bieži vien ar zināšanām dalāmies uzņēmuma iekšienē. Šodien loģistikas menedžeris Jānis Zariņš kolēģiem pastāstīja par metodēm LDM (kravas metru) aprēķināšanai.
Par kravas automašīnām, kas smagākas par 3,5 tonnām, no 2018.gada Igaunijā būtu jāmaksā kravas transporta ceļu nodeva, tā priekšlikumā iecerējusi Igaunijas Ekonomisko lietu un sakaru ministrija, plānojot, ka maksājuma ieviešana valsts kasi gadā papildinātu ar aptuveni 17 miljoniem eiro.
Otrdien SIA Vervo pārstāvji viesojās Liepājā, lai tiktos ar dažiem no saviem klientiem un sadarbības partneriem, lai iepazītu uzņēmumu darbību un viņu nosūtīto kravu specifiku, lai nodrošinātu pēc iespējas kvalitatīvākus kravu pārvadājumus.