Pagājušajā nedēļā Maskavā norisinājās Transsibīrijas pārvadājumu koordinācijas padomes (KSTP) un Krievijas dzelzceļa rīkota darba grupas sanāksme, kurā viens no galvenajiem jautājumiem bija konteineru kravu pārvadājumu organizēšana maršrutā Eiropa-Ķīna-Eiropa. Sanāksmē piedalījās arī VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) viceprezidents Ēriks Šmuksts un SIA «LDz Loģistika» valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis.
Augstu, augstu šūpoties,
Tālu, tālu lūkoties,
Olu grozā ievelties,
Un no sirds priecāties!
Latvijā preču eksports gada laikā pieaudzis četrus mēnešus pēc kārtas, norādīja Finanšu ministrijā (FM).
Martā mediji ir plaši analizējuši jaunus projektus, sasniegumus un arī sarežģījumus mūsu kaimiņvalstīs, kas ir nozīmīgi Latvijas transporta un loģistikas nozares partneri.
Martā turpinājis pieaugt pa "Latvijas dzelzceļa" (LDz) infrastruktūru pārvadāto kravu apjoms, sasniedzot 4,8 miljonus tonnu jeb par 12,8% augstāku rādītāju nekā 2016.gada martā. Īpaši augsts pieaugums bijis akmeņogļu pārvadājumu sektorā – pārvadāts par 64% lielāks apjoms nekā pērn jeb 2,2 miljoni tonnu.
Latvijas mazajām ostām, kurās notiek kravu pārkraušana, pērnais gads bijis veiksmīgs, ar pieaugumu, izņemot Salacgrīvas ostu, kurai veiksmīgāks bija 2015. gads, kad bija vērojams straujš pārkrauto kravu kāpums saistībā ar autoceļa VIA Baltica pilnveidošanu.
Viens no ātrākajiem, lai arī dārgākajiem, dažādu kravu un sūtījumu piegādes veidiem ir gaisa transports jeb lidmašīnas. Turklāt kravu pārvadājumus piedāvā arī virkne pasažieru aviokompāniju, tiesa gan, ne visas.
Pateicoties transporta un loģistikas nozares aktīvam darbam kravu piesaistē, sadarbības sekmēšanai ar nozares uzņēmumiem un kravu apjomu stabilizācijai, VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) gada pirmajos divos mēnešos ir izdevies palielināt neto apgrozījumu par turpat miljonu eiro salīdzinājumā ar 2016.gada sākumu. Savukārt, paaugstinot biznesa procesu efektivitāti, uzņēmuma peļņa gada sākumā sasniegusi 6,4 miljonus eiro, par 1,6 miljoniem eiro pārsniedzot pagājušā gada sākuma rādītāju.
Lai Latvijas kravu pārvadātājiem būtu iespēja apgūt jaunu autopārvadājumu tirgu, 2017.gada 30. un 31.martā Latvijā norisinājās Latvijas un Marokas autotransporta ekspertu sanāksme, kuras laikā tika panākta vienošanās par savstarpējā starptautisko kravas autopārvadājumu līguma nosacījumiem. Abu valstu eksperti informēja otru pusi par pārvadājumu organizācijas kārtību, nodevu apmēru savā valstī un par tirdzniecības apjoma apgrozījumu starp valstīm.
Ik gadu, visbiežāk vienlaikus ar transportlīdzekļa tehnisko apskati, autovadītājiem jāveic arī transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa jeb tautā sauktā ceļu nodokļa maksājums.