AirBaltic nodrošina dzīvnieku un sīkpaku pārvadājumusViens no ātrākajiem, lai arī dārgākajiem, dažādu kravu un sūtījumu piegādes veidiem ir gaisa transports jeb lidmašīnas. Turklāt kravu pārvadājumus piedāvā arī virkne pasažieru aviokompāniju, tiesa gan, ne visas.

Pasažieru aviokompānijas kravu sūtījumos pārsvarā pārvadā korespondenci, kā arī sīkpakas, piemēram, preces, kuras cilvēki nopirkuši ārvalstu internetveikalos, kā arī dzīvniekus. No starptautiskajā lidostā Rīga strādājošajām pasažieru aviokompānijām šādu pakalpojumu piedāvā nacionālā lidsabiedrība airBaltic, kas šajā jomā sadarbojas arī ar aviokompāniju SAS.

Kravas un pasažieri

Aviokompānijas airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags stāsta, ka kravu pārvadājumi tiek veikti vienlaikus ar pasažieru pārvadājumiem, kravu ievietojot lidmašīnas īpašajā kravu pārvadājumu nodalījumā. Savukārt netiek veikti lidojumi, kuros tiktu pārvadāti tikai kravu sūtījumi bez pasažieriem. "Kravu kategorijā vislabākos rezultātus uzrāda pasta kravas, kas noticis, pateicoties galvenokārt e-komercijas apjomu pieaugumam. Tas nozīmē, ka, patērētājiem iegādājoties apģērbus, elektroniku vai jebkādas citas preces internetā, tās tiek nosūtītas saņēmējiem, izmantojot lidsabiedrību pakalpojumus. Aviācija tādējādi veicina XXI gadsimta tirdzniecības attīstību. AirBaltic prognozē turpmāku kravu rādītāju uzlabojumu, jo šogad lidsabiedrība atvērs kopumā vismaz 12 jaunu maršrutu, kas nodrošinās pieeju jauniem tirgiem," norāda Vanags.

Viņš arī min, ka visvairāk pasta kravu tiek nosūtītas tajos maršrutos, kur ir intensīva reisu plūsma, piemēram, uz Stokholmu, kur airBaltic lido katru dienu vairākas reizes. "Aviokompānija airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. Lidojumu biežums un tranzīta savienojumi ar Skandināviju, Eiropu, Krieviju un citām NVS valstīm un Tuvajiem Austrumiem ir primāri pakārtoti pasažieru pieprasījumam, taču vienlaikus tie ir izdevīgi arī kravu sūtījumiem. Tur, kur pārvietojas pasažieri, vienlaikus lido arī lidmašīnas kravas nodalījums, tāpēc ir izdevīgi to aizpildīt. Nopelnītie papildu ienākumi palīdz airBaltic samazināt biļešu cenas," klāsta Vanags. Viņš īpaši uzsver, ka ieņēmumi no kravu pārvadājumiem tiek izmantoti, lai subsidētu pasažieru pārvadājumus, padarot to cenas aizvien draudzīgākas klientiem.

Runājot par pārvadāto kravu apjomu, airBaltic Kravu nodaļas vadītājs Ilja Seliverstovs teic: "Baltijas valstu pasta kravām ir stabils pieaugums, savukārt kopējā pārvadāto kravu apjomā pieaugums atjaunojies pēc krituma 2015. gadā, kuru izraisīja Krievijas rubļa straujā devalvācija un pasta pārvadājumu samazinājums uz Krieviju."

Klientiem, piemēram, pasta komersantiem, kas vēlas savas kravas nosūtīt ar airBaltic, lai to izdarītu, jāizmanto airBaltic Cargo pārdošanas aģentu pakalpojumi. Šo aģentu saraksts atrodams lidsabiedrības mājaslapā. Jāpiebilst, ka tieši ar kravas aģentu starpniecību aviokompānija izplata savus pakalpojumus visā pasaulē. Pašlaik lidsabiedrība sadarbojas ar kravu aģentiem 51 valstī, to vidū arī tādās ģeogrāfiski tālās valstīs kā ASV, Vjetnama, Uzbekistāna, Bangladeša, Taivāna un Ķīna. Latvijā airBaltic sadarbojas ar 25 kravu aģentiem, to vidū DHL Latvija, Itella logistics, TNT Express. Jānorāda, ka kravā ietilpstošo priekšmetu maksimālais svars ir 240 kilogramu vienai kravas vienībai.

Cenā tikai lidojums

Jāuzsver, ka pasažieru aviokompāniju tradicionālā kravu grupa ir pasažieru bagāža, gan tā, kuru var pārvadāt lidmašīnas salonā, gan tā dēvētā reģistrētā bagāža, kura tiek ievietota kravas nodalījumā. Jāuzsver, ka vairākām lidsabiedrībām, piemēram, Wizz Air un Ryanair, pasažieru bagāža ir vienīgās kravas, kas tiek pārvadātas. Patlaban vērojama tendence, ka dažādām aviokompānijām ir atšķirīgi noteikumi bagāžas pārvadāšanā – gan atšķirībā uz pieļaujamo bagāžas izmēru, gan samaksu. Vairākas lidsabiedrības, piemēram, SAS un Lufthansa, reģistrētās bagāžas maksu mēdz iekļaut biļetes cenā. Savukārt tādas aviokompānijas kā airBaltic, Ryanair un Wizz Air par reģistrēto bagāžu prasa papildu maksu, to neiekļaujot biļetes cenā. Taujāts, kāpēc airBaltic maksu par reģistrēto bagāžu neiekļauj biļetes cenā, Vanags skaidro: "Mums ir ļoti svarīgi nodrošināt zemas aviobiļešu cenas, sākot no 19 eiro. Pērn vidējo biļetes cenu izdevās samazināt par 10% un nodrošināt pasažieru apjoma pieaugumu. Bagāžas izmaksu iekļaušana lidojuma biļetē ir pretrunā ar airBaltic politiku nodrošināt zemas cenas. Turklāt mēs negribam pieļaut, ka pasažieri, kas ceļo bez bagāžas, subsidē pārējo ceļotāju bagāžas izmaksas."

Līdzīga politika ir arī zemo cenu aviokompānijai Wizz Air, kurai, salīdzinot ar citām starptautiskajā lidostā Rīga strādājošajām aviokompānijām, ir vismazākie pieļaujamie bezmaksas rokas bagāžas izmēri. Par šādu noteikumu iemesliem Dienai stāsta Wizz Air pārstāvis Gābors Vāsārheji: "Mēs uzskatām, ka visdemokrātiskākais ceļošanas veids ir piedāvāt klientiem iespēju maksāt tikai par tām precēm un pakalpojumiem, kurus viņi faktiski izmanto. Ievērojot šo principu, lidsabiedrība spēj saglabāt zemas biļešu cenas, ļaujot klientiem ļoti lēti nokļūt no punkta A punktā B, bet tie, kas vēlas papildu komfortu, var izvēlēties no plašā piedāvājumu klāsta par papildu samaksu to, kas viņiem nepieciešams, lai uzlabotu savu ceļošanas pieredzi. Attiecīgi ir izstrādāta arī Wizz Air bagāžas politika. Lidojumā katra persona var ņemt līdzi vienu rokas bagāžas vienību, līdz sešām reģistrētās bagāžas vienībām, kuru masa nepārsniedz 32 kg katrai, un lidostā pēc drošības pārbaudes iegādātās beznodokļu preces. Pasažieriem, kas iegādājušies populāro piedāvājumu Prioritārā iekāpšana, atļauts ņemt līdzi arī vienu papildu personīgo mantu. Savukārt rokas bagāža var būt mazā (42 x 32 x 25 cm) vai lielā (56 x 54 x 25 cm). Lielajai rokas bagāžai un reģistrētajai bagāžai tiek piemērota bagāžas maksa." Gan Vāsārheji, gan Vanags norāda, ka šāda cenu politika nodrošina viszemākās cenas tiem pasažieriem, kuriem nepieciešams tikai pamata pakalpojums – pats lidojums. Līdzīga politika ir attiecībā uz ēdināšanas pakalpojumiem. Gan zemo cenu aviokompānijām, gan airBaltic maltītes pieejamas tikai par maksu, savukārt, piemēram, Lufthansa un KLM tās iekļauj biļetes cenā.

Bez rāpuļiem

Īpaši noteikumi ir attiecināmi uz dzīvnieku pārvadāšanu. AirBaltic nodrošina mājas (istabas) dzīvnieku transportēšanu (suņi, kaķi, mājas putni un truši) gan lidmašīnas salonā kā rokas bagāžu, gan lidmašīnas kravas nodalījumā kā reģistrēto bagāžu atkarībā no dzīvnieka izmēra un svara. Lidmašīnas salonā netiek pārvadāti rāpuļi un grauzēji. Vanags skaidro, ka pasažieriem, kuri nolēmuši ceļot ar mājdzīvnieku, pirms aviobiļetes iegādes jāiepazīstas ar dzīvnieku izvešanas un ievešanas noteikumiem un labturības prasībām izvēlētajā galamērķī. Šo informāciju var iegūt, piemēram, attiecīgās valsts vēstniecībā vai pārstāvniecībā. Pasažiera pienākums ir nokārtot visu nepieciešamo dokumentāciju dzīvnieka pārvadāšanai, kā arī veterināro sertifikātu un vakcinācijas apliecību. Pasažieriem jāņem vērā, ja mājdzīvnieks tiks pārvadāts lidmašīnas kravas nodalījumā kā reģistrētā bagāža, tad reģistrācijai uz reisu jābūt pabeigtai vienu stundu pirms izlidošanas.

Avots: http://www.diena.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.