Autoceļu lietošanas nodevas jeb vinjetes visvairāk iegādājas kravas mašīnu vadītāji no Latvijas, Lietuvas un Polijas. Visvairāk pērk tieši vienas dienas atļaujas un kopš vinješu ieviešanas 2014. gadā valsts budžetā iekasēti 56,1 miljons eiro.
Latvijas ostās šogad pirmajos piecos mēnešos pārkrāva 29,253 miljonus tonnu kravu, kas ir par 6,7% vairāk nekā līdzīgā laika periodā pērn, vēsta ziņu portāls Ventspilnieks.lv
Lietuvas transporta nozare piedzīvo sarežģījumus
Laikraksts “Lietuvos Žinios” publicējis rakstu par to, ka Lietuvas pārvadātājiem un loģistikas firmām, kas darbojas starptautiskajā tirgū, rodas arvien vairāk problēmu ar rēķinu nomaksu. Kā skaidro laikraksts, pēdējā laikā transporta sektora uzņēmumu bankrotu apjomi esot pārsnieguši pat 2008. – 2009. gada krīzes perioda rādītājus.
Rīgas brīvostas piecu mēnešu kravu apgrozījuma analīze rāda, ka salīdzinājumā ar pērno gadu kravu apgrozījums ģenerālkravu segmentā ir pieaudzis par 8,7%, beramkravu apjoms palielinājies par 4,5%, vienlaikus lejamkravu apjoms turpina samazināties, ziņo Rīgas brīvosta.
Šī gada pirmajā ceturksnī VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir uzlabojis darbības rādītājus, palielinot gan peļņu, gan apgrozījumu, gan arī pārvadāto kravu apjomu. Stabila bija arī LDz meitaskompāniju darbība kravu pārvadājumu un ritošā sastāva nodrošināšanas jomā – arī tām gada pirmajos trīs mēnešos palielinājusies peļņa un apgrozījums.
Ventspils ostas termināļu kravu apgrozījums piecos mēnešos ir par 20% lielāks nekā pērn attiecīgajā periodā, ziņo Ventspils brīvostas pārvaldē.
Vakar, 6.jūnijā Vervo daiļā dzimuma pārstāves – loģistikas speciālistes ciemojās Jelgavā, Zemgales lielākajā pilsētā. Meitenēm bija tikšanās ar klientiem un mūsu sadarbības partneriem. Jelgavā atrodas daudz mūsu lielie klienti, uzturot labas un draudzīgas attiecības ar viņiem, mēs bieži tur ciemojamies.
Pirmdien, 5.jūnijā Rīgā notika VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) un Lietuvas dzelzceļa „Lietuvos geležinkeliai” vadības tikšanās, kuras laikā pārrunāti jautājumi par savstarpējiem kravu pārvadājumiem, tostarp elektronisko pavadzīmju izmantošanu kravu pārvadājumu jomā, kā ar starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem.
Šī gada 1.ceturksnī, salīdzinot ar 2016.gada 1.ceturksni, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apjoms ir pieaudzis par 3,6 miljoniem tonnu jeb 13,6%. Būtiskākais pārvadāto kravu pieaugums par 2,6 miljoniem tonnu jeb 22,2% ir autotransportā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
«Svarīgākais ir neatliekama un steidzama vienotā tranzīta koridora piedāvājuma izstrāde, kā arī stratēģisks valsts redzējums par tranzīta nozares attīstību un jāpieņem stratēģiskie dokumenti nozares tālākai darbībai,» secina Baltijas asociācijas Transports un loģistika (BATL) rīkotās diskusijas Jaunās nodokļu reformas ietekme uz transporta un loģistikas nozari strauji rūkošo kravu apjomu situācijā eksperti.