Sestdien, 4. martā noritēja pasākums, kurš ik gadu pulcē tūkstošiem piedzīvojumu kārākās, radošākās un drosmīgākās sievietes, kuras sīvā, bet sievišķīgā un elegantā veidā sacenšas auto orientēšanās sacensību cienīgā garā.
2016. gadā, salīdzinot ar 2015. gadu, ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apjoms ir samazinājies par 8,1 miljonu tonnu jeb 6,6 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Pārvadāto kravu dati uzrāda mazāko apjomu kopš 2010. gada, kad tas bija 101,6 miljoni tonnu.
Samazinās sauszemes kravu pārvadājumi
Jaunā projekta – dzelzceļa Rail Baltica – ietekme uz tranzīta un loģistikas nozari, kā arī uz starptautisko pasažieru pārvadājumu nozari pagaidām vēl ir neskaidra, Dienai norāda aptaujātie uzņēmēji un eksperti.
2016. gadā ir nedaudz samazinājies licencēto autopārvadātāju, kas veic kravu un pasažieru pārvadājumus, skaits, tomēr ir pieaudzis pārvadājumos izmantoto transportlīdzekļu skaits.
Tas liecina par to, ka, neskatoties uz sankciju piemērošanu pret Krieviju, Latvijas pārvadātāji spējuši pārorientēties uz citiem tirgiem un pielāgoties esošajai situācijai, informē Autotransporta direkcija.
Latvijas lielākajās ostās – Rīgā, Ventspilī un Liepājā – būtisks darbības virziens ir tieši kravu pārkraušana. Rīgas un Ventspils brīvostās dominē tranzīta kravas, kas pārvadā ogles un naftas produktus, savukārt Liepājas ostas portfelī vairāk nekā puse kravu ir vietējās izcelsmes.
Kopš šī gada sākuma būtiski palielināts prāmju reisu skaits starp Ventspili un Nīneshamni (Zviedrija). Strauji pieaugot pieprasījumam pēc prāmju pārvadājumiem, uzņēmums Stena Line attīsta un pilnveido biznesu, īstenojot izmaiņas prāmju kustības grafikā, kā arī piesaistot ceļam uz Nīneshamni papildu prāmi.
Skaitļi pēc pirmā jaunajā režīmā aizvadītā mēneša liecina paši par sevi – prāmju pasažieru un kravu apjoms Zviedrijas līnijā palielinājies par 33%. 14 224 pasažieri janvārī skatījuši Ventspils ostu no prāmja klāja.
Šogad plānots testēt konteinervilciena maršrutu no Indijas pilsētas Mumbajas līdz Rīgai, Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes sēdē trešdien sacīja LDz loģistika valdes priekšsēdētājs Verners Lūsis.
Liepājas ostā pārkrautas 586 894,10 tonnas dažādu kravu, kas ir par 22,8% vairāk nekā 2016. gada janvārī (477 819,93 t) un par 10% vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi - 2016. gada decembri (528 057,97 t). Liepājas ostā turpina dominēt beramkravas, kas veidoja 81% no kopējā kravu apgrozījuma. Ģenerālkravu īpatsvars 2017. gada janvārī Liepājas ostā bija 15%, bet lejamkravu 4%.
Šī gada pirmajā mēnesī Rīgas ostā ir pārkrauts 3,20 miljoni tonnu dažādu kravu un salīdzinot ar iepriekšējā gada janvāri, kad ostas kopējais kravu apgrozījums bija 3,27 miljoni tonnu, tas saglabājies praktiski vienā līmenī. Salīdzinot ostas apgrozījuma viena mēneša rādītājus ir jāņem vērā, ka 2016. gada janvāris bija viens no veiksmīgākajiem pagājušā gada mēnešiem un raugoties uz gadu kopumā, kravu apgrozījums šī gada janvārī pārsniedz pagājušā gada vidējo mēneša rādītāju par 3,7%. Šie rādītāji liecina par stabilu ostas darbību un ļauj pietiekami optimistiski raudzīties arī uz 2017. gadu. Pozitīva tendence ir arī gada sākumā pieaugušais apkalpoto kuģu skaits. Šī gada janvārī, salīdzinājumā ar pērnā gada janvāri, ir palielinājies gan pasažieru kuģu, gan konteinerkuģu, gan tankkuģu un sauskravu kuģu ienācienu skaits.
76 000 tehnikas vienību
Pasaulē lielākas smagās tehnikas tirdzniecības portāls "Mascus" piedāvā ieskatu CSDD statistikā par kravas automobiļiem, kas reģistrēti līdz 2017. gada 1. janvārim un ir tehniskā kārtībā.