Latvija jau kopš seniem laikiem ir bijusi saistīta ar jūru, kuģiem un preču tranzītu. Latvijas ostas savu nozīmību gadu gaitā nav zaudējušas, tās joprojām sekmīgi pilda savu pamatuzdevumu – būt par vārtiem starp jūru un sauszemi.

Latvijas naftas un naftas produktu tranzīta koridoru veido naftas un naftas produktu maģistrālie cauruļvadi kopā ar naftas termināliem. Maģistrālo cauruļvadu sistēmā Latvijas teritorijā ietilpst divi naftas un viens naftas produktu cauruļvads.

Nozīmīga Latvijas transporta sistēmas sastāvdaļa ir autoceļi. Latvijas autoceļu pārvaldīšanu veic VAS "Latvijas Valsts ceļi". VAS "Latvijas Valsts ceļi" pārziņā ir 20 309 km, tai skaitā 8 066 km ar melno segumu. Nozīmīgākais transporta koridors, kas šķērso Latviju Ziemeļu – Dienvidu virzienā, ir "Via Baltica".

Saskaņā ar transporta attīstības tendencēm Eiropā, dzelzceļa transporta pakalpojumi uzskatāmi par vienu no nākotnes perspektīvākajiem sauszemes transporta veidiem gan no drošības, gan ekoloģiskā viedokļa. Kravas uz un no Latvijas ostām galvenokārt tiek pārvadātas pa dzelzceļu.

Dažādu asociāciju Latvijā saraksts.

 

Pēc 01.05.2004. veterinārā, fitosanitārā, nekaitīguma un drošuma kontrole tiek veikta tikai ES ārējos robežpunktos.

No 2004. gada 1. maija muitas kontrole tiek veikta ES ārējos robežpunktos, kā arī iekšzemē. Atsevišķos gadījumos muitas kontroli var veikt arī ES iekšējos robežpunktos (t.sk., robežpārejas punktos) uz Latvijas – Lietuvas un Latvijas – Igaunijas robežas.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.