Mazāk tukšu kravas pārvadājumu uz Eiropas ceļiem, ilgāks pieļaujamais darba laiks starptautisko reisu šoferiem un stingrāka kontrole pār transporta kompānijām — to paredz jaunā autotransporta likumprojektu pakete, ko šodien Strasbūrā apstiprināja Eiropas Parlaments.
Pēc ilgāka laika aktualizējies jautājums par Ķīnas kravu piesaisti Latvijas ostām. Latvijas uzņēmumi un ministrijas jau vairākus gadus cenšas nodibināt ciešāku saikni transporta jomā ar šo industriālo lielvalsti, kas mūsu tranzītbiznesa nozarei varētu dot potenciāli daudzu miljonu tonnas kravu gadā.
Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards ir devies uz Maskavu, lai piedalītos starptautiskās konferences un izstādes „TransRussia 2009” atklāšanā un tiktos ar Krievijas Federācijas transporta ministru Igoru Levitinu.
Latvijas lielajās un mazajās ostās šā gada pirmajā ceturksnī pārkrauti 16,5 miljoni tonnu kravu, kas ir par 1,4% mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, liecina Satiksmes ministrijas apkopotā informācija.
2009.gada 1.ceturksnī Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmus SIA LDz Cargo ir pārvadājis 14,21 miljonu tonnu kravu, saglabājot pārvadājumu apjomu iepriekšējā gada līmenī. 2008.gada pirmajos trīs mēnešos SIA LDz Cargo pārvadāja 14,37 miljonus tonnu kravu.
Pretēji vairākkārtējiem gan Satiksmes ministrijas, gan VAS „Latvijas Dzelzceļš” (VAS LDZ -ar ko domājam (saprotam) VAS „Latvijas Dzelzceļš” koncernā ietilpstošās kompānijas, jebkādā kombinācijā, katru atsevišķi vai visas kopā) vadības paziņojumiem no 2009. gada sākuma VAS LDz paaugstināja maksu kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu praktiski visu veidu kravām - beram-kravām, lejamkravām un citām, kā arī ievērojami paaugstinātas likmes neatkarīgajiem operatoriem - kravu pārvadātājiem.
Februārī turpināja samazināties Latvijas ārējās tirdzniecības deficīts un pēc ilgāka krituma pieaudzis eksports, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija.
Latvijā ir jāsamazina barjeras, kas kavē jau tā ierobežoto autotransporta kravu plūsmu caur valsti, aģentūrai BNS sacīja Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.
Latvijas eksportētājiem nākušas klāt vēl vienas galvassāpes: pārvadātāji atsakās vest viņu preces uz Eiropu, jo imports uz Latviju ir samazinājies, un kravu pārvadātājiem atpakaļ jābrauc tukšā. Tādēļ uzņēmēji paši veic transportēšanu, kas vēl vairāk tuvina pārvadātājus bankrotam.
Auksti vēji norimuši,
Mākulīši izgaisuši.
Veras plaša debestiņa,
Atnāk gaiša Lieldieniņa.