Lielais Ķīnas mūris Vervo kravas
Lielais Ķīnas mūris
Pēc ilgāka laika aktualizējies jautājums par Ķīnas kravu piesaisti Latvijas ostām. Latvijas uzņēmumi un ministrijas jau vairākus gadus cenšas nodibināt ciešāku saikni transporta jomā ar šo industriālo lielvalsti, kas mūsu tranzītbiznesa nozarei varētu dot potenciāli daudzu miljonu tonnas kravu gadā.

Līdz šim gan šie centieni nekādus taustāmus rezultātus nenes, jo potenciālais Ķīnas kravu maršruts pa sauszemi cauri Krievijai un Kazahstānai ir pārāk problemātisks no birokrātisko šķēršļu viedokļa. Šī maršruta attīstībai esot vajadzīga visaugstākā līmeņa sadarbība starp visām iesaistītajām valstīm, lai kravas varētu pa sauszemi piegādāt ātrāk un izdevīgāk. Teorētiski t.s. «zīda ceļa» maršruts ļautu kravas no Ķīnas līdz Eiropai piegādāt 14 dienās - divreiz ātrāk, nekā šobrīd kravas tiek piegādātas pa jūras ceļiem.

Vizīte

Ķīnas valsts delegācijas apmeklējums uzņēmumā Latvijas dzelzceļš (LDz) vērtējams kā pozitīvs signāls turpmākai sadarbībai, vērtē eksperti. Pie tam LDz un tā meitasuzņēmuma LDz Cargo vadība pārrunāja ar Ķīnas pārstāvjiem ari turpmākās sadarbības iespējas.
Latvijas dzelzceļš iepazīstināja Ķīnas delegāciju ar Latvijas piedāvājumu dzelzceļa jomā, uzsverot dzelzceļa infrastruktūras priekšrocības un konteineru pārvadājumu perspektīvas. «Tikšanās ar Ķīnas valsts administrācijas pārstāvjiem ir jauns pozitīvs pavērsiens sadarbībai ar Ķīnu. LDz Cargo mērķis ir veikt konteineru pārvadājumus no Ķīnas uz Eiropas Savienību caur Latvijas teritoriju. Ķīnas delegācijas interese,  uzklausot mūsu piedāvājumu, liecina par iespēju attīstīt sadarbību», tikšanos komentē LDz Cargo valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs.
Šī tikšanās ir turpinājums LR Satiksmes ministrijas un Ķīnas Dzelzceļu ministrijas ekspertu grupas sanāksmei par konteineru pārvadājumu attīstību Eirāzijā, kas notika pagājušā gada novembri.

Eksperimentāls reiss

2008.gada 7.maijā jau notika pirmais eksperimentālais konteineru vilciena pārvadājums no Ķīnas uz Eiropu (Hamburgas osta) caur Latvijas teritoriju (Rīgas osta). Šī pilotprojekta organizēšanā bija iesaistīti Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas un Latvijas dzelzceļi, kā arī biznesa struktūras Vācijā. Pa 288 km garo Austrumu-Rietumu tranzīta koridora posmu (Zilupe - Rīga) konteinervilciena pārvadājumus nodrošina VAS Latvijas Dzelzceļš meitasuzņēmums SIA LDz Cargo.

Labas perspektīvas

Lai arī aktīvi kravu pārvadājumi no Ķīnas caur Baltijas jūras transporta koridoru vēl nav uzsākti, tomēr Ķīnas puse Baltijas jūras virzienā saredz ļoti labas perspektīvas un šī koridora attīstībā esot noteikta par vienu no prioritātēm. Tiesa, šobrīd ķīniešiem akūtas nepieciešamības pēc jaunā maršruta nav, jo pagaidām ar esošajiem pilnībā pietiek. Pie tam ekonomiska krīze ir krietni mainījusi turpmāko gadu attīstības prognozes. Jaunā maršruta pievilcība varētu pieaugt brīdī, kad attīstīsies Ķīnas rietumu provinces, kurās bija vērojama strauja izaugsme un pieaugoši ražošanas apjomi, un tieši sauszemes transporta maršruts šīs provinces ražojumu transportēšanai no ķīniešu puses tiekot vērtēts kā ļoti perspektīvs. Ķīnas tirdzniecības apgrozījums caur Latvijas ostām šobrīd ir ļoti neliels. Šobrīd Ķīnas preces Eiropā un citās pasaules valstīs nonāk caur Hamburgas un Amsterdamas ostām.

Avots: www.ldz.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.