Auto plūsma
Auto plūsma
Latvijā ir jāsamazina barjeras, kas kavē jau tā ierobežoto autotransporta kravu plūsmu caur valsti, aģentūrai BNS sacīja Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Viņš pastāstīja, ka asociācija ir sniegusi savus priekšlikumus gan Finanšu ministrijai (FM), gan Satiksmes ministrijai (SM), kā samazināt šīs barjeras, lai pie jau tā ierobežotā kravu apmēra spētu kravas piesaistīt caur Latviju, paņemot tās no citām valstīm, piemēram, Somijas un Lietuvas.

Asociācijas prezidents teica, ka ir lietas, kuras ir iespējams risināt, lai veidotu konkurētspējīgu transporta koridoru, - tās saistītas ar nodokļiem, galvojumiem. Trēziņš atzina, ka SM autopārvadātājiem nāk pretī un cenšas risināt norādītās problēmas, savukārt sadarbībā ar FM esot sajūta, ka notiek atrakstīšanās un FM nav vēlmes sakārtot autopārvadātāju norādītās problēmas.

Trēziņš arī informēja, ka Starptautiskā autopārvadātāju savienība (IRU), kuras biedrs ir arī "Latvijas auto", aprīļa sākumā Ženēvā ir pieņēmusi rezolūciju, ko "Latvijas auto" drīzumā plāno nosūtīt Satiksmes ministrijai (SM) un citām iestādēm. Rezolūcija ir par ekonomiskās krīzes ietekmes samazināšanu uz autopārvadājumu nozari.

Rezolūcijā pausts, ka ekonomikas globalizācijas apstākļos autopārvadājumi nav tikai viens no transporta veidiem, bet arī būtiski nozīmīgs ražošanas līdzeklis kravu transporta un tūrisma programmām, tie sasaista jebkuru biznesu ar visiem pasaules tirgiem un ikvienam nodrošina drošu, videi draudzīgu un pieejamu mobilitāti.

Sakarā ar smago finansiālo krīzi, kas sāk pāraugt ekonomiskajā krīzē, dramatiski ir krities pieprasījums pēc transporta pakalpojumiem, šai samazinājuma tendencei kļūstot arvien izteiktākai. Salīdzinot ar situāciju, kāda bija 2007.gada beigās, dati, kas iegūti no autopārvadātāju asociācijām un valsts iestādēm par 2008.gada pēdējo ceturksni, liecina, ka autopārvadājumu apmērs ir samazinājies līdz 50%, bankrotu skaits ir divkāršojies un dramatiski ir pieaudzis bezdarbs.

IRU norāda, ka prognozes 2009.gadam ir ārkārtīgi neiepriecinošas. Cenas par transporta pakalpojumiem 2009.gada sākumā lielākoties ir kritušās.

Organizācija aicina nodrošināt tirgus atvērtību, vairāk samazināt neoprotekcionistiskās barjeras starptautiskajiem kravu pārvadājumiem, atkārtoti izvērtēt un samazināt esošos nodokļus. IRU aicina atlikt jaunu nodokļu un nodevu ieviešanu un samazināt citus slogus.

IRU arī aicina transporta operatorus veikt pārvadājumus tikai tad, ja tie ir peļņu nesoši, izmaksas var pārnest un ir iespēja izvairīties no braucieniem ar tukšu automašīnu un stabilizēt tirgus cenas, samazinot transporta jaudas un pārceļot kvalificēto personālu neaktīvā statusā, neatlaižot darbiniekus no darba, jo viņi būs nepieciešami pēc krīzes izbeigšanās.

IRU ir 180 biedru no 74 valstīm piecos kontinentos.

Asociācijā "Latvijas auto" apvienojusies lielākā daļa starptautisko autopārvadātāju. 1990.gadā dibinātās asociācijas mērķis ir darboties autopārvadājumu attīstībā un to efektivitātes paaugstināšanā.

Avots: www.diena.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.