Rekordlielais, daudzos simtos tūkstošos mērāmais sīkpaku sūtījumu pieaugums no trešajām valstīm un svētku tuvošanās likusi VAS “Latvijas Pasts” un Muitas pārvaldei mobilizēt papildu darbiniekus paku šķirošanā un pārbaudē. Iemesls – aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju veiktie pirkumi Ķīnas internetveikalos. Ik dienu muita apstrādā aptuveni 15 000 sīkpakas. Neraugoties uz papildu pārvaldes darbinieku iesaisti šķirošanas un kontroles darbos, atsevišķos īpaši lielu un pēkšņu sūtījumu kravu gadījumos paku piegāde adresātam var kavēties pat 10 – 14 dienas. Gan “Latvijas Pasts”, gan arī lidostas muitas kontrolpunkta darbinieki patlaban pilnveidojot darba organizāciju, lai kavēšanās būtu iespējami mazāka. Tiek vērtēta iespēja arī nākotnē automatizēt šķirošanas procesu.
Visus Latvijas autopārvadātājus, kuri veic komercpārvadājumus Norvēģijā, skars izmaiņas transporta pārvadājumus regulējošajās tiesību normās, kas paredz, ka no 2015. gada 1. janvāra visiem komerciālajiem transporta līdzekļiem, kuru pilnā masa ir lielāka par 3,5 tonnām, pie vējstikla būs jābūt uzstādītai elektroniskajai reģistrācijas ierīcei (toll tag). Pretējā gadījumā tiks piemērots naudas sods – 8000 Norvēģijas kronu (aptuveni 950 eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.
Šā gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar 2013. gada attiecīgo periodu, svarīgākajās transporta nozarēs pārvadāto kravu kopējais apjoms ir pieaudzis par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija par kravu pārvadājumiem.
Ķīna otrdien laidusi ceļā 82 vagonu kravas vilcienu, kuram būs vajadzīga 21 diena, lai nobrauktu 10 tūkstošus kilometru un šķērsotu sešas citas valstis. Vilciens nogādās preces uz Spānijas galvaspilsētu Madridi, vēsta thelocal.es.
Lai mazinātu Krievijas piemēroto sankciju ietekmi uz starptautisko autopārvadājumu nozari, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, varēs piemērot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas. Konceptuālu atbalstu šādām izmaiņām Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā trešdien, 19.novembrī, pauda Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāti.
Ja Krievijas izcelsmes kravas netiks novirzītas tranzītā caur Latviju, tas nenozīmē, ka tranzīta koridors nefunkcionēs un tranzīta kravu nebūs, intervijā norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Šī gada oktobrī Ventspils brīvostā kravu apgrozījums bijis par 11% lielāks nekā šajā mēnesī pirms gada. 2014. gada pirmajos desmit mēnešos kravu apgrozījums Ventspils brīvostā sasniedzis 22,4 miljonus tonnu.
Par spīti sankcijām eksports uz Krieviju aug, liecina Finanšu ministrijas informācija. Šā gada septembrī Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi ir palielinājies par 14%.
Kur zemi lai krāšņāku rastu,
kam skaistākas dziesmas lai dzied,
kā zemi pie dzintara krasta,
kā zemi, kur ābeles zied.
Tā zeme ir dzimtene mana,
te izaugt un dzīvot man ļauts.
Ik puķe tās vārdu man zvana,
šo zemi par Latviju sauc.
/A.Sakse/
2014. gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 372 100,04 tonnas dažādu kravu, kas ir par 15,4 % vairāk nekā tādā pat laika priodā gadu iepriekš. Tradicionāli Liepājas ostā lielākais īpatsvars ir beramkravām 240,2 tūkst tonnas jeb 65%, kam sekoja ģenerālkravas – 118,6 tūkst tonnu, jeb 32%. Lejamkravu apjoms šā gada septembrī sarucis līdz 4%. 2014. gada septembrī Liepājas ostā apkalpoti 105 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3 437 pasažieri.