Latvija jau izsenis atradusies lielu transporta plūsmu krustpunktā - starp Krieviju, Āzijas valstīm un Eiropu. Tāpēc Latvijai kā valstij ar unikālu ģeopolitisko stāvokli ir ļoti svarīga transporta sakaru efektivitātes paaugstināšana kā Eiropas, tā arī Āzijas virzienā.
Tā kā vēl rudenī Latvijas-Krievijas kopējās komisijas sanāksmē pušu pārstāvji vienojās, ka atļauju kvota divpusējiem un tranzīta kravas autopārvadājumiem šim gadam tiek palielināta, autopārvadātājiem problēmām ar atļaujām uz Krieviju šogad nevajadzētu rasties, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Autotransporta direkcijā (ATD).
Dzelzceļa pārvadātāja "LDz Cargo" attīstības stratēģijas galvenā prioritāte ir saglabāt vadošā dzelzceļa kravu pārvadātāja pozīciju Baltijas valstīs, kā arī attīstīt konteinerpārvadājumus, SIA "Firmas.lv" un biznesa portāla "Nozare.lv" izdotajā "Latvijas biznesa gada pārskatā 2012" secina uzņēmuma valdes priekšsēdis Guntis Mačs.
Jau tuvākajos gados kravu pārvadājumi caur Rīgas ostu pieaugs, norāda loģistikas jomas speciālisti. Rīgas brīvosta ar teju pusmiljonu TEU konteineru pārkraušanas kapacitāti gadā gatava kravu apjomu kāpumam, bet arī kaimiņvalstu ostas nesnauž.
Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjomi Latvijā desmit mēnešos pieauguši par 5,9%, sasniedzot 51,25 miljonus tonnu kravu, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē.
Pārkraujot par 2,16 miljoniem tonnu vairāk nekā pērnā gada 10 mēnešos, Rīgas brīvosta sasniegusi 30,31 miljonu tonnu atzīmi. Rīga līdz ar to saglabā pirmo vietu kravu apgrozījuma jomā Balstijas valstu ostu starpā.
Par Baltkrievijas prezidenta Aleksandra Lukašenko paziņoto, ka lielu daļu Baltkrievijas kravu turpmāk plānots pārvirzīt no Baltijas ostām uz Krievijas ostām, Latvijai pagaidām nav pamats nopietni satraukties. Kravu apjoms no Baltkrievijas turpina palielināties, tāpat tiek gatavoti jauni sadarbības projekti. Iemesli, kāpēc Baltkrievija paziņojusi par vēlmi kravas pārvirzīt uz Krieviju gan var būt vairāki - tajā skaitā kā atbilde Eiropas Savienībai par noteiktajām sankcijām pret Baltkrieviju.
Vairāk nekā pusei Latvijā šā gada 10 mēnešos pa dzelzceļu kopumā ievesto 46,09 milj. t kravu izcelsme meklējama Krievijā. Pērn šajā laika posmā ievests 43,39 milj. t, no kā lielākā daļa jeb teju 80% gan šogad, gan 2011. gadā ceļu tālāk mērojusi caur Latvijas ostām.
Liepājas osta sasniegusi līdz šim lielāko kravu apgrozījumu atjaunotās ostas vēsturē - šī gada 10 mēnešos pārkrauts 6,02 miljoni tonnu kravu, kas ir par 52,6% vairāk nekā gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Baltkrievijas kravu pārvirzīšanai no Latvijas uz Krievijas ostām nav redzama pamata, sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Anrijs Matīss.