Zviedrijas kravas automašīnu ražotājs «Scania» sadarbībā ar Vācijas inženierijas kompāniju «Siemens» izstrādā pasaulē pirmo «elektronisko autoceļu», autoceļa uz ziemeļiem no Stokholmas četru kilometru posmu aprīkojot ar iespēju kravas automašīnām ar hibrīddzinēju veikt uzlādi no vadiem virs autoceļa.
“Latvijas dzelzceļa” prezidents Edvīns Bērziņš un Baltkrievijas dzelzceļa vadītājs Vladimirs Morozovs 1.jūlijā Minskā parakstīja Nolīgumu par sadarbību vilcienu kustības organizācijas un dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas jomā.
Šā gada piecos mēnešos pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 20,36 miljoni tonnu kravu, kas ir 21% samazinājums salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 25,76 miljoni tonnu kravu, informēja uzņēmumā «Latvijas Dzelzceļš» (LDz).
SIA Vervo darba laiks 2016.gada Jāņos
T. 22.06.2016 - Saīsinātā darba diena
C. 23.06.2016 - Brīvdiena
P. 24.06.2016 - Brīvdiena
S. 25.06.2016 - Brīvdiena
Sv.26.06.2016 - Brīvdiena
P. 27.06.2016 - Darba diena
Latvijā pa dzelzceļu pārvadāto kravu apjoms maijā atguvis 0,6%, ja pārvadājumu apjoma kritumu šā gada pirmajos četros mēnešos salīdzina ar kritumu piecos mēnešos.
Latvijai tranzīta kravas jāpiesaista, vadoties no aktuālās ekonomiskās un politiskās situācijas Eiropā, un viens no šādiem potenciālajiem klientiem varētu būt ziemeļu Ukrainas graudaudzētāji, intervijā aģentūrai LETA sacīja ekonomikas un finanšu eksperts, bijušais Rīgas brīvostas valdes loceklis un konsultāciju uzņēmuma «Laika Stars» vadītājs Vadims Jerošenko.
2015. gads Latvijas transporta, loģistikas nozarē bijis sarežģīts – ostās ir samazinājies kopējais pārkrauto kravu apjoms. Nedaudz samazinājušies arī “Latvijas dzelzceļa” pārvadātie apjomi – par 2% (55,6 miljoni tonnu), vislielākais samazinājums – nedaudz vairāk par trešdaļu – bijis eksporta pārvadājumos, liecina “Latvijas dzelzceļa” publiskotā informācija. Līdzvērtīgi samazinājies arī topa lielāko uzņēmumu apgrozījums – “LDz Cargo”, “Latvijas dzelzceļš” un “Skonto metāls”.
Situāciju nozarē negatīvi ietekmē vairāki faktori – nelabvēlīgi ģeopolitiski apstākļi reģionā un pasaulē, ekonomiskās sankcijas un to pretpasākumi, energoresursu cenu samazinājums, valūtas kursa un attiecīgi arī pirktspējas kritums Krievijā, LMT Smart Future konferencē atzina Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups. Tranzīta nozares attīstību viņš saredz iespējā pārvadāt preces starp Ķīnu un Skandināviju, Ziemeļeiropu.
Samazināts administratīvais slogs un vienkāršota lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu atļauju pieprasīšanas, saņemšanas un lietošanas kārtību, kā arī paaugstināta šo kravu pārvadājumu efektivitāte.
"16+1" samitā rudenī Latvijas uzņēmumiem jāparaksta konkrēti sadarbības līgumi