Potenciāls Latvijas tranzīta biznesa klients varētu būt ziemeļu Ukrainas graudaudzētājiLatvijai tranzīta kravas jāpiesaista, vadoties no aktuālās ekonomiskās un politiskās situācijas Eiropā, un viens no šādiem potenciālajiem klientiem varētu būt ziemeļu Ukrainas graudaudzētāji, intervijā aģentūrai LETA sacīja ekonomikas un finanšu eksperts, bijušais Rīgas brīvostas valdes loceklis un konsultāciju uzņēmuma «Laika Stars» vadītājs Vadims Jerošenko.

 Kā skaidro eksperts, kara dēļ Ukraina ir sadalīta, un ziemeļu Ukraina, kur izaudzē daudz graudu, ir nogriezta no Melnās jūras. «Latvija savus elevatorus un terminālus var piedāvāt šim partnerim. Tās ir kravas, kuras varam diezgan ātri dabūt,» uzsver eksperts.

Ilgtermiņā vēl viens ļoti interesants reģions, par kuru visus šos gadus Latvijā neesot domāts, ir Indija, kam Āzijas un pasaules tirgū ir liela loma. Tieši ziemeļu virzienā Indijai trūkstot kravu sadales punktu un šķirotavu, uzskata Jerošenko.

Viņš skaidro, ka ir vērts izskatīt arī šīs potenciālās iespējas. Piemēram, sarunās ar Ķīnu no pārrunām līdz reālai kravai var paiet mēneši un pat gadi, taču laiks negaida. Latvijas iekšzemes kopprodukta viena no svarīgām pozīcijām ir tranzīts un loģistika. Ja turpināsies kravu apgrozījuma kritums, būs ķēdes reakcija - cietīs arī citas nozares un tiks atlaisti cilvēki, kuri brauks prom no Latvijas, norāda eksperts. Arī valsts un pašvaldības budžeti cietīšot, jo būs mazāki ieņēmumi.

«Līdz ar to jāskatās uz reģioniem, ar kuriem līdz šim mazāk strādāts. Ekonomiskā un politiskā situācija Eiropā pati sniedz atbildes, kur vēl var meklēt biznesu un kravas,» teica Jerošenko.

Visu interviju ar Jerošenko var lasīt LETA+ un «Nozare.lv» sadaļā «Viedokļi, intervijas» (http://www.leta.lv/plus/133A012E-A846-0A78-6922-4E64477662C2/ ).

Kā ziņots, šī gada pirmajos četros mēnešos pa dzelzceļu Latvijā pārvadāti 16,5 miljoni tonnu kravu un kopējais pārvadājumu apjoms samazinājies par 21,6% salīdzinājumā ar attiecīgo laika posmu pērn, kad tika pārvadāti 21,19 miljoni tonnu, aģentūru LETA informēja uzņēmumā «Latvijas Dzelzceļš».

Iekšzemes pārvadājumu apjoms audzis par 24,8%, pirmajos četros mēnešos sasniedzot 447 000 tonnu. Tranzīta apjoms caur ostām samazinājies par 21,1% - līdz 13,9 miljoniem tonnu. Importa pārvadājumos pirmajos četros mēnešos kravu apjoms samazinājies par 6,3% - līdz 1,4 miljoniem tonnu. Eksporta kravu apjoms samazinājies par 27,6% - līdz 415 300 tonnām.

Avots: http://financenet.tvnet.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.