2015.gada novembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauti 1,8 miljoni tonnu kravu. Gada 11 mēnešos kopā visos termināļos kravu apgrozījums sasniedzis 21,1 miljonu tonnu.
2015.gada 11 mēnešos Rīgas ostā pārkrauts 36,5 milj. tonnu dažādu kravu, kas ir par 2,1% jeb 0,77 milj.t. mazāk kā pārskata perioda 2014.gadā.
Ventspils brīvostai, kas ir visdziļākā neaizsalstošā osta Baltijas jūras austrumu piekrastē, ir labs potenciāls un visas iespējas, lai kļūtu par vienu no posmiem transporta un loģistikas ķēdē starp Ķīnu un Centrālo un Austrumeiropu, kā arī visā Eirāzijas kontinentā.
Uz Austrumu robežas trūkst iekārtu kontrabandas kravu atklāšanai, piemēram, vienu no retajiem kravu pārbaudes skeneriem Zilupē saspēris zibens un tas nedarbojas jau pusgadu, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".
Ventspils ir sestā lielākā Latvijas pilsēta pēc iedzīvotāju skaita un viena no ekonomiski aktīvākajām pilsētām ar attīstītu ostas infrastruktūru. Taču ekonomiski aktīvo uzņēmumu daudzums uz tūkstoti iedzīvotāju ir viens no mazākajiem valstī – 54. Latvijā šis rādītājs sasniedz 77, bet Rīgā – 99, arī citās Latvijas pilsētās šis rādītājs ir labāks, piemēram, Valmierā – 79, Jelgavā – 57, Rēzeknē – 61 utt. Acīmredzot Ventspilī uzņēmumu ir mazāk, bet tie ir lielāki.
Latvijas dzelzceļa kompānija «Latvijas Dzelzceļš» šogad deviņos mēnešos, pēc operatīviem datiem, strādāja ar 165,448 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,6% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, savukārt uzņēmuma peļņa saruka 2,5 reizes un bija 9,811 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotais finanšu pārskats.
2015. gada deviņos mēnešos, salīdzinot ar 2014. gada deviņiem mēnešiem, svarīgākajās transporta nozarēs pārvadāto kravu kopējais apjoms ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī, pārvadātas 93,5 milj. t, no tām 50,4% ar autotransportu, 45,5% ar dzelzceļa transportu un 4,1% pa naftas produktu cauruļvadu,liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotā informācija par kravu pārvadājumiem.
Krievijas kravas automašīnu vadītāji grasās paplašināt savus protestus pret ceļu maksas iekasēšanas sistēmu «Platon», draudot svētdien, 29.novembrī, sarīkot Maskavas blokādi.
“Ņemot vērā, ka degvielas cenas pasaules tirgos ir samazinājušās un tas ietekmējis arī kravu pārvadājumu pašizmaksu, “LDz Cargo” plāno samazināt 2016. gada tarifus vidēji par trīs procentiem visos pārvadājumu veidos,” norāda “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.
Valsts ieņēmumu dienests (VID) Liepājā ostas muitas kontroles punktā plāno uzstādīt kravu kontroles rentgena iekārtu. Uzstādīšanu un uzturēšanu izmaksās līdz 3,069 miljoniem eiro.