Nozares jaunumi

Ar lētāku tarifu vien kravas nepievilināt

LDz Cargo plāno samazināt 2016. gada tarifus vidēji par trīs procentiem visos pārvadājumu veidos.“Ņemot vērā, ka degvielas cenas pasaules tirgos ir samazinājušās un tas ietekmējis arī kravu pārvadājumu pašizmaksu, “LDz Cargo” plāno samazināt 2016. gada tarifus vidēji par trīs procentiem visos pārvadājumu veidos,” norāda “LDz Cargo” valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

 Tarifu samazinājums attieksies uz importa, eksportaun iekšzemes pārvadājumiem. Viņš uzskata, ka “LDz Cargo” tarifu politika, kā arī kravu drošība un kvalitatīvais serviss – ātra vagonu aprite un savlaicīga kravu piegāde – ir uzņēmuma priekšrocība konkurencē ar pārējiem Latvijas un citu valstu dzelzceļa kravu pārvadātājiem, ko apliecina stabilie pārvadāto kravu apjomi vairāku gadu garumā.

2015. gada desmit mēnešos “LDz Cargo” pārvadājis 46,6 miljonus tonnu. Tas ir mazāk nekā pērn. “LDz” pārstāvis Māris Ozols teic, ka Lietuvā tarifi uz ostām ir un būs lētāki tāpēc, ka tie ir vairākas reizes augstāki Kaļiņingradas virzienā. “Uz Kaļiņingradas rēķina lietuvieši sedz izdevumus citos virzienos,” skaidro M. Ozols. Viņš piebilst – “LDz’” nākamajā gadā rēķinās ar kravu samazinājumu no Krievijas, kas saistīts ar piemērotajām sankcijām, zemo rubļa kursu, ražošanas kritumu kaimiņvalstī, kā arī vietējo ostu izaugsmes iecerēm. “Varam gūt priekšrocības gadījumā, ja ir auksta ziema un Krievijā Ustjlugas un Primorskas osta aizsalst,” teic M. Ozols.

“Latvijas Avīzē” agrāk stāstījām, ka tarifu nediferencēšana uz Ventspils ostu Rīgas brīvostai dod priekšrocības attāluma dēļ. Proti, uzņēmējam ir izdevīgāk kravu atvest līdz Rīgai, nevis vest to 200 kilometrus tālāk uz Ventspili un maksāt papildu tarifu. M. Ozols skaidro – ES ir aizliegts ar tarifiem radīt priekšrocību kādai no ostām, tāpēc šāda pieeja nav iespējama.

Satiksmes ministrijā uzsver: saskaņā ar Dzelzceļa likuma 23. panta otro daļu pārvadātājs savā darbībā ir administratīvi un ekonomiski neatkarīgs. Šī norma izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2012/34/ES (2012. gada 21. novembris), ar ko izveido vienotu Eiropas dzelzceļa telpu (pārstrādāta redakcija), 5. panta 3. punkta, kurā dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumiem paredzētas īpašas tiesības, tajā skaitā brīvi kontrolēt pakalpojumu sniegšanu un realizāciju un noteikt to cenu.

Avots: http://www.la.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv