Lai arī vēl nav precīzi 2015. gada Liepājas ostas darbības rezultāti, tomēr jau ir skaidrs, ka aizvadītā gadā osta strādājusi veiksmīgi un tiks sasniegts otrs lielākais kravu apgrozījums pēc tās darbības atjaunošanas 1991. gadā. Kādam var būt priekšstats, ka kravas, tonnas utt. ir tikai skaitļi, bet tas tā nav. Katra pārkrautā tonna nodrošina stabilus ienākumus ostā strādājošajiem - turpat 2000 liepājniekiem, savukārt nodokļi dod savu pienesumu pilsētas budžetam un valsts tautsaimniecībai kopumā. Par ostu, kravām un 2015. gadu saruna ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieku Guntaru Krieviņu.
2015.gada decembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauti 1,5 miljoni tonnu kravu, līdz ar to gadā kopā visos termināļos kravu apgrozījums sasniedzis 22,5 miljonus tonnu. Savukārt Ventspils brīvostas pārvalde 2015.gadā īstenojusi vienu no apjomīgākajām investīciju programmām, nodrošinot ostas termināļiem un rūpnieciskajiem uzņēmumiem vislabākos apstākļus darbības attīstībai.
2015.gada desmit mēnešos Latvijas preču ārējās tirdzniecības vērtība faktiskajās cenās sasniedza 19 miljardus eiro - par 42,3 miljoniem eiro jeb 0,2% vairāk salīdzinājumā ar 2014.gada desmit mēnešiem, teikts Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) sagatavotajā informatīvajā pārskatā.
No Baltijas jūras austrumu krasta ostām visvairāk kravu šī gada 11 mēnešos pārkrauts trīs Krievijas ostās - Ustjlugā, Primorskā un Sanktpēterburgā, savukārt ceturtajā vietā ierindojusies Rīga, liecina ostu statistika.
Lai ziemas saulgriežu zvaigznes,
ikvienam nes debesu gaišumu.
Lai nākamais gads ir bagāts ar labām
domām, darbīgām dienām un
priecīgiem atelpas brīžiem.
Lai mūsos mājo un valda godaprāts,
neatlaidīga griba saprasties,
paciest un palīdzēt.
Un sapņi būs un darbs, kas jāpadara,
Bet tāpēc dzīvojam zem saules mēs.
/K.Apšukrūma/
2015. gada novembrī Liepājas ostas kravu apgrozījums vistiešāk ietekmēja laika apstākļi - spēcīgie vēji un lietus. Līdz ar to ostas uzņēmēji pārkrāvuši 467 904,25 tonnas, kas ir vairāk nekā vidēji mēnesī 2015. gadā, bet mazāk nekā šā gada oktobrī un pagājušā gada novembrī. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas Investīciju un mārketinga daļas vadītājs Ivo Koliņš norāda, ka Liepājas ostā dominē lauksaimniecības produktu beramkravas, kuru pārkraušanai ir izteikti sezonāls raksturs ar lielāko pārkrauto kravu apjomu gada pēdējos mēnešos, diemžēl laika apstākļi ienes savas korekcijas. Šā gada novembrī Liepājas ostā apkalpoti 105 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 2291 pasažieris.
2015.gada novembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauti 1,8 miljoni tonnu kravu. Gada 11 mēnešos kopā visos termināļos kravu apgrozījums sasniedzis 21,1 miljonu tonnu.
2015.gada 11 mēnešos Rīgas ostā pārkrauts 36,5 milj. tonnu dažādu kravu, kas ir par 2,1% jeb 0,77 milj.t. mazāk kā pārskata perioda 2014.gadā.
Ventspils brīvostai, kas ir visdziļākā neaizsalstošā osta Baltijas jūras austrumu piekrastē, ir labs potenciāls un visas iespējas, lai kļūtu par vienu no posmiem transporta un loģistikas ķēdē starp Ķīnu un Centrālo un Austrumeiropu, kā arī visā Eirāzijas kontinentā.
Uz Austrumu robežas trūkst iekārtu kontrabandas kravu atklāšanai, piemēram, vienu no retajiem kravu pārbaudes skeneriem Zilupē saspēris zibens un tas nedarbojas jau pusgadu, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".