Vervo jaunumi

Kā situācija Sarkanajā jūrā ietekmēs Jūsu uzņēmumu?

Kā situācija Sarkanajā jūrā ietekmēs Jūsu uzņēmumu?

Globālās piegādes ķēdes šobrīd ir ietekmētas, jo Jemenas hutiešu grupējuma uzbrukumi komerciālajiem kuģiem pēdējo nedēļu laikā ir noveduši pie tā, ka lielie kuģniecības uzņēmumi ir nolēmuši izvairīties no viena no pasaulē noslogotākajiem kuģu ceļiem - Suecas kanāla. Kā tas ietekmēs Eiropas uzņēmumus?

Turpmāko draudu dēļ vairākas kuģniecības kompānijas, tostarp Mediterranean Shipping Company un Maersk, ir novirzījušas kuģus uz daudz garāku maršrutu - ap Āfrikas Labās cerības ragu un pēc tam augšup pa Āfrikas rietumu pusi.

Jāņem vērā, ka piegādes uz un no Āzijas var kļūt ilgākas un dārgākas, kas var ietekmēt arī galaproduktu cenu. 

Kādi kravu pārvadājumi tiek ietekmēti?

Gandrīz 15% preču, kas importētas Eiropā, Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā, tiek nosūtītas no Āzijas un Persijas līča pa jūru. Tas ietver 21,5% rafinētas naftas un vairāk nekā 13% jēlnaftas. Taču runa nav tikai par naftas pārvadājumiem. Konteineru kuģi, izmantojot Suecas kanāla kuģu ceļus, pārvadā visu veidu plaša patēriņa preces, ko var redzēt veikalos, tostarp televizorus, apģērbus, trenažierus un sporta aprīkojumu.

Ar ko būtu jārēķinās uzņēmumiem, kas importē un eksportē uz/no Āzijas?

Neskatoties uz esošajiem apstākļiem, tiek piedāvāts alternatīvais ceļš - apkārt Āfrikas kontinentam, kas ir ilgāks, jo ceļa  garums palielinās par 6’500 km. Jāņem vērā arī tas, ka, lai nodrošinātu drošus pārvadājumus gar Somāliju (ko paredz jaunais maršruts), pārvadātājiem nepieciešams pavadošais eskorts. Šis viss kopums sadārdzinās kravu piegādes uz un no Āzijas. 

Bet, neskatoties uz to, Vervo joprojām piedāvā kravu pārvadājumus ar citiem transporta vietiem, piemēram, ar avio vai dzelzceļa transportu. Lai noskaidrotu piemērotāko risinājumu Jūsu piegādei, aicinām sazināties ar Vervo loģistikas menedžeriem

Kāda būs ietekme uz patērētājiem?

Ir paredzams, ka šīs izmaiņas visvairāk ietekmēs tieši plaša patēriņa preces. Tiek paredzēts, ka preču nokļūšana veikalos var aizkavēties, bet konteinerkuģu pārvadājumi kopumā ilgs vismaz 10-14 dienas ilgāk. Pie tam - papildu attālums uzņēmumiem arī izmaksās vairāk. Pastāv arī bažas, ka traucējumi varētu palielināt naftas un dabasgāzes, kā arī citu produktu cenas.

Kāpēc šis kuģniecības maršruts ir tik svarīgs?

Ikvienam kuģim, kas iet caur Suecas kanālu uz Indijas okeānu vai no tā, ir jādodas caur Bab al-Mandab šaurumu un Sarkano jūru. Suecas kanāls ir ātrākais jūras ceļš starp Āziju un Eiropu, un tas ir īpaši svarīgs naftas, sašķidrinātās dabasgāzes transportēšanai. Piemēram, saskaņā ar kravu analītikas uzņēmuma Vortexa datiem, 2023. gada pirmajā pusē caur Suecas kanālu tika nosūtīti aptuveni deviņi miljoni barelu naftas dienā.

Transporta un loģistikas uzņēmums Vervo cer, ka drīzumā tiks atrasts risinājums, kas neradīs ilglaicīgas negatīvās sekas kravu pārvadājumu nozarē. Neskatoties uz bīstamo situāciju un jūras transporta sarežģījumiem, SIA Vervo starptautiskie kravu pārvadājumi var tikt veikti, izmantojot citus transporta veidus. Mūsu piedāvājumā ir gan sauszemes kravu pārvadājumi, gan dzelzceļu kravu pārvadājumi, gan arī avio kravu pārvadājumi. 

Ja Jums ir krava, mēs to nogādāsim droši, ērti un izdevīgi. Piesaki savu kravu jau tagad: info@vervo.lv!

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv