Vervo jaunumi

Sarkanajā jūrā apturēti kravu pārvadājumi - kādas ir alternatīvas? 

Sarkanajā jūrā apturēti kravu pārvadājumi - kādas ir alternatīvas? 

15.decembrī pasaulē lielākais kuģu pārvadātājs MSC (Mediterranean Shipping Company S.A.) paziņoja, ka tā kuģi nešķērsos Suecas kanālu drošības risku dēļ. Kuģniecības giganti Hapag-Lloyd un Maersk arī ir apturējuši savu darbību - iemesls tam ir uzbrukumi konteinerkuģiem. Šajā laika periodā, kopš Izraēlas-Palestīnas kara sākuma, kopumā tika uzbrukts 13 konteinerkuģiem. 

Lēmums pārtraukt darbību Suecas kanālā no pasaulē lielākā kuģu pārvadātāja MSC nāca pēc tam, kad tika uzbrukts konteinerkuģim MSC PALATIUM III, kas šķērsoja Sarkano jūru. MSC paskaidroja, ka šī incidenta dēļ un lai aizsargātu viņu jūrnieku drošību, līdz Sarkanās jūras pāreja nav droša, MSC konteinerkuģi nešķērsos Suecas kanālu austrumu un rietumu virzienā. 

Šīs ziņas tika paziņotas pēc tam, kad Hapag-Lloyd un Maersk drošības apsvērumu dēļ apturēja savu darbību Suecas kanālā pēc Irānas atbalstīto Jemenas hutiešu kaujinieku uzbrukumiem virknei viņu kuģu.

Maersk, pasaulē otrā lielākā konteineru kuģniecības kompānija, transportē 14,8% no kopējā pasaules kravu apjoma. Maersk paziņojumā tika norādīts, ka tas novirzīs kuģus prom no Sarkanās jūras. Savukārt Hapag-Lloyd, kas kontrolē aptuveni 7% no pasaules konteinerkuģu pārvadājumiem, norādīja, ka pārtrauks visu konteinerkuģu satiksmi caur Sarkano jūru. Tas ir saistīts ar to, ka houtu grupējums, kas atbalsta palestīniešu kaujinieku grupējumu “Hamas”, ir paziņojis, ka vēršas pret kuģiem, kuri dodas uz Izraēlu.

MSC, Hapag Lloyd un Maersk kopējā konteinerkuģu tirgus daļa ir aptuveni 40% no pasaules tirdzniecības. Šo trīs uzņēmumu tranzīta apjoma samazināšanās kļūs par finansiālu triecienu Ēģiptei, kas pārvalda un uztur Suecas kanālu. 

Lielāko loģistikas uzņēmumu reakcijai sekoja arī citi - vairāki uzņēmumi ir nobažījušies par situāciju, kas notiek Sarkanās jūras dienvidos un Adenas līcī. Nesenie uzbrukumi komerciālajiem kuģiem šajā rajonā ir satraucoši un būtiski apdraud jūrnieku drošību. 

Savukārt Izraēlā bāzētais pārvadātājs ZIM ir mainījis savu kuģu maršrutus, lai izvairītos no Arābijas un Sarkanās jūras, lai aizsargātu savus kuģus un apkalpi esošajos draudu apstākļos. Šis alternatīvais maršruts uz Indijas okeānu palielina pārvadājuma laiku no vidēji 10 līdz 14 dienām. Garais ceļš apkārt Āfrikai arī rada lielākas degvielas izmaksas. 

Reaģējot uz piektdienas uzbrukumiem, kuros tika uzbrukts trim kuģiem, Pasaules Kuģniecības padome paziņoja, ka ir dziļi satraukta un nobažījusies par krīzes saasināšanos un aicina uz izlēmīgu rīcību, lai aizsargātu konteinerkuģus un to jūrniekus.

ASV valdība ir apspriedusies ar Apvienoto jūras spēku 39 locekļu valstīm, lai izveidotu jūrniecības darba grupu, lai "nodrošinātu drošu kuģu pārvietošanos" Sarkanajā jūrā.

Ja Jums ir kādi jautājumi, sazinieties ar mums info@vervo.lv vai +371 6767 4570

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv