Vervo jaunumi

Izmaiņas graudu, palmu eļļas un citu produktu importā un eksportā

Izmaiņas graudu, palmu eļļas un citu produktu importā un eksportā

Kā zināms, Ukraina katru mēnesi eksportēja vairākus miljonus tonnu ar graudiem. Karadarbības dēļ Ukrainai ir apgrūtināta pieeja tās ostām, līdz ar to arī starptautiskie kravu pārvadājumi un graudu izvešana no valsts ir apstājusies.

Patlaban Ukrainā atrodas 20 miljoni tonnu graudu, kas bija paredzēti eksportam. Lai neapturētu eksportu un nodrošinātu citas valstis ar graudiem, Ukrainas Agrārās politikas un pārtikas ministrija paziņoja, ka ar ES lauksaimniecības komisāru Janušu Vojcehovski ir tikusi pārrunāta iespēja graudus no Ukrainas transportēt caur Latvijas un Lietuvas ostām. Alternatīva jūras transportam būtu dzelzceļš, taču, ņemot vērā atšķirīgos sliežu platumus Eiropā un bijušajās PSRS valstīs, starptautiskie kravu pārvadājumi rada papildus izaicinājumus un izmaksas.

Sarežģījumi rodas ne tikai graudu transportēšanas, bet arī pārstrādes procesā. Liela daļa no tiem tiek pārstrādāti Turcijā, no kurienes tie tālāk tiek nogādāti Āfrikas valstīs, nodrošinot iedzīvotājus ar, piemēram, maizi. Lielai daļai Āfrikas valstu iedzīvotāju tas ir ļoti svarīgs pārtikas produkts.

Tāpat daudz pārtikas un citu veidu produktu gandrīz visās pasaules valstīs tiek importēti no Ķīnas. Taču Ķīnas Covid-19 apkarošanas politikas dēļ ir ieviesta stingra karantīna, kā rezultātā ir apturēti daudzi piegādes procesi (par situāciju Šanhajā lasiet šeit). Līdz ar to, pandēmijas un karadarbības dēļ pārtikas trūkums var palielināties vēl vairāk.

Kamēr Ukraina ir nozīmīga graudu eksportētāja, Indonēzija ir valsts, kura nodrošina lielāko daļu – 60% no palmu eļļas piegādes pasaulē. Palmu eļļa ir izplatīta daudzu pārtikas produktu sastāvdaļa, kuras deficīts paaugstinās cenas gan eļļai, miltu izstrādājumiem, saldējumam, kosmētikas un citām precēm. Indonēzijas prezidents ir aizliedzis šī produkta eksportu, cerot, ka palielināsies vietējo iedzīvotāju palmu eļļas patēriņš. Jācer, ka aizliegums ir īslaicīgs, taču tas nav vienīgais gadījums, kad valstis aizliedz noteiktu produktu eksportu ar mērķi palielināt iekšzemes krājumus.

Pandēmijas un militāro konfliktu radīto sarežģījumu dēļ, transporta nozares speciālisti prognozē pārrāvumus globālajos loģistikas procesos. Grūtības nodrošināt piegādes un saglabāt esošās piegāžu ķēdes un loģistikas risinājumus liks gan ražotājiem, gan galaproduktu saņēmējiem meklēt tuvākus vietējos risinājumus. Tomēr tiek paredzēts, ka tik liela ražotājvalsts kā Ķīna saglabās savu lomu starptautiskajās piegāžu ķēdēs.

Pasaules valstu dažādie stratēģiskie gājieni būtiski ietekmē arī citu valstu situāciju pārtikas produktu nodrošināšanā un loģistikas ķēžu saglabāšanā. Starptautiskie kravu pārvadājumi tiek kavēti. Daži uzskata, ka pārmaiņas ir īslaicīgas, taču citi tic, ka šādas situācijas notiks arvien biežāk. Kā teica Rainis: “Pastāvēs, kas pārvērtīsies”, tāpēc mēs novēlam jums pozitīvu pārmaiņu pilnu ikdienu!

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv