Konference "Loģistika e-komercijā"

Šī gada 28.janvārī tika aizvadīta izdevniecības “Dienas Bizness” organizēta tiešsaistes konference “Loģistika e-komercijā”.

Paldies DB par uzaicinājumu LAFF biedriem piedalīties šajā konferencē. Tā kā transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo arī ir asociācijas biedrs, arī mēs piedalījāmies šajā konferencē. (LAFF - Latvijas nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācija)

Tiešsaistes konferencē tika apspriestas dažādas aktualitātes transporta un loģistikas nozarē, ar mērķi izcelt veiksmīgākos risinājumus šī brīža mainīgajos apstākļos un veicināt nozares izaugsmi Latvijā un pasaulē. Tika izceltas arī šī brīža patērētāju iepirkšanās tendences. Konferencē ar savu viedokli dalījās pārstāvji no dažādiem uzņēmumiem, kā piemēram VAS “Latvijas Pasts”, SIA “Omniva”, SIA “Rimi Latvia”, internetveikala 220.lv un SIA “SSI SCHAEFER”.

Kā galveno punktu, par ko visi bija vienisprātis, atzīmēja digitalizāciju, kas transporta un loģistikas nozarē šobrīd ir neizbēgama. Tā pat vairāk nav dēvējama kā tendence, bet gan kā jau ilgstoša realitāte. E-komercija ir strauji attīstījusies un, līdz ar to – arī piegāžu pieprasījumi. Interesanti, ka tas, kas agrāk bija kā bonuss un papildu pievienotā vērtība, šodien jau skan kā pieprasījums un norma. To var attiecināt uz bezmaksas vai ekspress piegādēm. Patērētāju pacietības līmenis ir krities un viņi savu pirkumu vēlas saņemt pāris stundu laikā kopš iepirkšanās brīža, līdz ar to, var secināt, ka loģistikas izmaksām turpmāk jābūt optimizētām.

Jāatzīst, ka šī gadu mija transporta un loģistikas nozarei bija ļoti saspringta. Papildus Covid-19 pandēmijai, kas palielināja sīkpaku sūtījumu skaitu, bija arī neskaidrības par Brexit un negaidīto robežu slēgšanu Covid-19 ierobežojumu dēļ. To apstiprināja arī VAS “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns, minot, ka Covid-19 ierobežojumi sagādājuši negatīvus brīžus, īpaši pirms Ziemassvētkiem. Uzņēmums bija nodrošinājies ar pilnu čārterreisu no Lielbritānijas uz Latviju, taču robeža ar Lielbritāniju strauji tika slēgta. Šajā gadījumā pat nebija iespējas pārorientēt pārvadājuma veidu uz sauszemes transportu, jo robežas atvēršanos jau gaidīja tūkstošiem kravas mašīnas.

Kā jau daudzkārt esam teikuši, ka loģistika ir ekonomikas asinsrite, Covid-19 iezīmējis kravu pārvadājumu nozīmi vēl spilgtāk. Paši varat nojaust, cik nozīmīga ir piegādes ķēde, savienojot katru valsti un apmierinot katru klientu. Mēs, kā patērētāji esam raduši tikt pie sev vēlamajām precēm, tiklīdz par to iedomājamies. Tāpēc, apstājoties šai plūsmai, apstātos viss. Uzņēmumu darbības, ražotnes un iedzīvotāju preču krājumi.

Transporta un loģistikas nozares digitalizācija notiek straujiem tempiem. Nozares pārstāvji patērētāju paradumus vērtē kā paliekošus. Tas gan nenozīmē, ka tirdzniecības veikaliem nākotnē jāsamazina savas telpas – nepacietīgie un skeptiskie joprojām varēs turpināt doties uz veikalu paši. Digitālais, vienkāršāk sakot, ir kļuvis kā papildu instruments pārdevējam, loģistikas pārstāvim un klientam.

Pirms kāda laika arī mēs veicām pētījumu par patērētāju uzvedību Covid-19 pandēmijas laikā. Interesanti bija uzzināt, ka arī vietējie nozares pārstāvji apstiprina šīs tendences.
Pilnu rakstu varat izlasīt šeit: https://vervo.lv/lv/jaunumi/kravu-parvadajumi-un-covid-19/2071-pateretaju-uzvedibas-tendences-covid-19-laika