Latvijas dzelzceļš"Latvijas dzelzceļa" (LDz) prezidents Uģis Magonis, tiekoties Rīgā ar Kazahstānas dzelzceļa vadītāju Askaru Maminu, vienojās pastiprināt darbu pie pārvadāto kravu apjoma palielināšanas satiksmē starp Kazahstānu un Latviju, portālu "Delfi" informēja LDz.

Iepriekšējo gadu laikā pakāpeniski pieauga kravu pārvadājumu apjomi starp abām valstīm – 2009.gadā kravu pārvadājumi starp abām valstīm sasniedza 1,15 miljonus tonnu, bet 2012.gadā pārvadāti 2,6 miljoni tonnu.

Savukārt šī gada septiņos mēnešos pārvadājumi sasniedza jau 1,9 miljonus tonnu, kas ir par 35% vairāk nekā pērn šajā periodā. Ievērojamākais pieaugums kravu pārvadājumos vērojams akmeņogļu, naftas produktu un kokvilnas kravām. No Kazahstānas šogad pārvadāti 1,12 miljoni tonnu naftas produktu, un 1,16 miljoni tonnu ogļu kravu.

"Kazahstānas dzelzceļš "Latvijas dzelzceļam" jau ilgus gadus ir lielisks sadarbības partneris, un šogad mums izdevās ievērojami palielināt pārvadāto kravu apjomu no Kazahstānas – tas ir lielisks mūsu veiksmīgās un ciešās sadarbības rezultāts. LDz jau vairākus gadus strādā pie kravu pārvadājumu diversificēšanas. Pagaidām mūsu pārvadājumos dominē kravas no Krievijas, kas sasniedz vairāk nekā 65% no kopējo kravu apjoma. Ņemot vērā, ka Krievija attīsta savas ostas, kravu apjoma pieaugums mūsu virzienā nākotnē varētu nebūt tik straujš kā mēs to vēlētos. Tāpēc rūpīgi strādājam, lai piesaistītu arī citas kravas, un sadarbībai ar Kazahstānu šajā jomā ir ļoti lielas izaugsmes iespējas," skaidro Magonis.

LDz koncernā ietilpstošā SIA "LDz Cargo loģistika" vadības pārstāvji 5.jūnijā "Transport logistic" izstādes ietvaros Minhenē parakstīja sadarbības līgumu ar Kazahstānas loģistikas kompāniju "Kedentransservis", kas pavērs LDz ceļu uz Ķīnas tirgu – šīs valsts kravu piesaisti un loģistiku. Saskaņā ar parakstīto līgumu "LDz Cargo loģistika" kļūst par "Kedentransserviss" oficiālo aģentu Latvijas teritorijā un ir tiesīga slēgt līgumus "Kedentranservis" vārdā kravu pārvadājumu organizēšanai.

"Kazahstānas loma Āzijas reģionā ir ļoti nozīmīga. Caur šo valsti tiek pārvadātas NATO kravas uz Afganistānu un mēs ceram, ka sadarbībā ar Kazahstānas dzelzceļu mums izdosies piesaistīt kravas no Ķīnas tirgus. Esam gandarīti, ka Kazahstānas dzelzceļš novērtē mūsu sadarbību un plāno to attīstīt," piebilst Magonis.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.