rigas_brivosta
Rīgas brīvosta
Baltkrievijas militārās tehnikas importa un eksporta uzņēmums "Belteheksport" ir ieinteresēts izmantot Rīgas Brīvostu kravu tranzītam un loģistikas organizācijai, ziņo Baltkrievijas ziņu aģentūra "Belta".

Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers gan to noliedz. Par to paziņojis uzņēmuma akcionāru sapulces priekšsēdētājs Vladimirs Peftijevs. Peftijevs pastāstījis, ka ir panākta vienošanās ar lielu partneri Ķīnā – Aerokosmisko korporāciju, kas apvieno 200 dažādus uzņēmumus, - par investīciju programmu Baltijas ostās, lai radītu sava veida tiešo koridoru.

"Mēs gribētu būvēt loģistikas shēmas un saņemt finanšu resursus ar Ķīnas eksporta bankas atbalstu," klāstījis Peftijevs. "Belteheksports" sevi dēvē par Baltkrievijas lielāko uzņēmumu, kas nodarbojas ar militārās produkcijas importu un eksportu. Uzņēmums dibināts 1993.gadā, un tas strādā ieroču un militārās tehnikas starptautiskajos tirgos. Uzņēmums iecerējis virzīt starptautiskajos tirgos Baltkrievijā ražotās augstās tehnoloģijas produkcijas.

No otrdienas līdz piektdienai Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers(LPP/LC) pēc Minskas pilsētas vadības ielūguma viesojās Minskā, kur tikās ar valdības un pilsētas amatpersonām un apmeklēja vadošos Baltkrievijas transporta un mašīnbūves uzņēmumus - Minskas Traktoru rūpnīcu, Minskas automobiļu rūpnīcu, "Belkommunmaš", "Belņeftehim", "Amkodor", "Minsktrans" -, taču sarunas par militāro kravu transportēšanu caur Rīgas ostu nav notikušas, portālam "Delfi" norādīja Šlesera pārstāvis Ģirts Dripe.

Galvenais vizītes mērķis bija veicināt investīcijas un kravu piesaisti Rīgas ostai, kā arī caur Rīgas un Minskas sakaru stiprināšanu sekmēt Latvijas un Baltkrievijas ekonomisko sadarbību kopumā, uzsvēra Dripe. Šlesers izteica Baltkrievijas pusei piedāvājumu izmantot Rīgas ostu Baltkrievijas produkcijas eksportam un importam. Tā kā Baltkrievijai nav savas ostas, vizītes gaitā tika runāts gan par iespējamu Baltkrievijas kravu termināļa izveidi Rīgas brīvostā, gan arī par kopīgu ražotņu izveidi, tādējādi sekmējot produkcijas eksportu divos lielos tirgos – ES un NVS. Baltkrievu puse izrādīja lielu ieinteresētību izmantot gan Rīgas ostas, gan Latvijas Dzelzceļa pakalpojumus.

" Latvija ir kā lidmašīna ar diviem spārniem – mums jāsadarbojas gan ar Rietumiem, gan ar Austrumiem. Ja sadarbība ar Rietumiem mums ir visaugstākajā līmenī, tad attiecības ar austrumu kaimiņiem līdz šim bijušas atstātas novārtā. Sadarbība ar Baltkrieviju ir svarīga, jo dod iespēju piesaistīt jaunas investīcijas un atver mums jaunus tirgus gan Baltkrievijā, gan arī visā NVS telpā," uzsver Šlesers. Savukārt tiekoties ar Baltkrievijas transporta un komunikāciju ministru, tika panākta vienošanās par tiešo avioreisu skaita palielināšanu starp Rīgu un Minsku, lai nodrošinātu pieaugošo biznesa kontaktu prasības.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.