Kravas pārvadātāji
Kravas pārvadātāji
Gandrīz 40 Latvijas kravas pārvadātāji un to organizācijas iesniegušas prasību Satiksmes ministrijā, pieprasot mēneša laikā atrisināt drošu stāvlaukumu trūkumu pie valsts nozīmes ceļiem, pretējā gadījumā solot uzsākt tiesvedības procesus pret valsti par tīšu bezdarbību un vērsties Eiropas Komisijas institūcijās, lūdzot aktīvi iesaistīties šīs problēmas risināšanā.

Advokāts un prasības iesniedzēju pārstāvis Aldis Gobzems uzskata, ka lietai nonākot Eiropas tiesā, tā visticamāk apmierinās kravas pārvadātāju prasības, jo stāvlaukumu esamību valstī paredz EK regula. Pārvadātāji norāda, ka Latvijas, tāpat kā citu Eiropas Savienības valstu autopārvadātājiem ir jāievēro noteiktas braukšanas un atpūtas prasības. To nosaka Eiropas Savienības politika, kas arī paredz, ka valstij būtu jāparūpējas par drošiem stāvlaukumiem pie maģistrālēm, kuros kravas pārvadātāji var apstāties, nodrošinot direktīvā noteiktās stundas transportlīdzekļa dīkstāvei.

Lielākajā daļā valstu kravas pārvadātāji var droši atpūsties speciālajos stāvlaukumos, bet Latvija ir izņēmums, jo to vienkārši nav, skaidro pārvadātāji. Ja pārvadātāji nevēlas stāvēt ceļu malās, kas ir nedroši un antisanitāri, viņi ir spiesti slēgt papildus līgumus ar degvielas uzpildes staciju operatoriem, lai nodrošinātu savos uzņēmumos nodarbināto kravas automobiļu vadītāju braukšanas un atpūtas laika atbilstību ES regulai. Kravas pārvadātāji uzskata, ka Satiksmes ministrijas ilgstošā bezdarbība nodara lielus zaudējumus nozarei un mazina vietējo kravas pārvadātāju konkurētspēju ar citu Eiropas Savienības dalībvalstu kravu pārvadātājiem, kas darbojas valstīs ar sakārtotu infrastruktūru. Turklāt speciālu stāvlaukumu neesamība apgrūtina autopārvadātājus izpildīt drošas braukšanas normatīvus, kas paredz administratīvos sodus līdz pat 500 latiem.

Tai pašā laikā Satiksmes ministrijas pārraudzībā ir apjomīgi Eiropas Savienības fondu līdzekļi ceļu infrastruktūras sakārtošanai, izbūvei un rekonstrukcijai, kas saskaņā ar Eiropas Komisijas direktīvu varētu tikt novirzīti arī autostāvvietu izbūvei. Saskaņā ar oficiālo informāciju šogad valsts un pašvaldību autoceļiem ir pieejami apmēram 201,2 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļi veido gandrīz 141 miljonu latu. Tomēr nevienu santīmu nav paredzēts izlietot kravas pārvadātājiem tik nepieciešamo stāvlaukumu izbūvei, kas saskaņā ar Eiropas Savienības politiku ir svarīgs priekšnosacījums drošībai uz ceļiem, norāda sūdzības iesniedzēji.

Avots: www.delfi.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kas piedāvā starptautiskos un vietējos kravu pārvadājumus, transporta pakalpojumus un citus loģistikas risinājumus: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.