Nozares jaunumi

No nākamā gada Rīgas ostā plāno apkalpot lielizmēra kravas kuģus

Rīgas Brīvostas pārvalde ir sākusi darbu pie ostas kuģošanas kanāla tīrīšanas projekta, lai jau tuvākajā laikā Rīgas ostā nodrošinātu arī capesize (ar kravnesību virs 150 000 tonnu) kuģu pieņemšanu. Šobrīd šāda izmēra kuģi Baltijas jūras austrumu krasta ostās praktiski netiek apkalpoti, līdz ar to iespēja to darīt Rīgā sniegtu būtiskas tirgus priekšrocības ne vien salīdzinājumā ar Baltijas valstu, bet arī Krievijas ostām.

“Pasaulē kravu pārvadājumos pa jūru tiek izmantoti arvien lielāki kuģi. Galvenais iemesls kuģu gabarītu pastāvīgam pieaugumam ir kravu pārvadātāju vēlme samazināt pārvadājumu izmaksas. Īpaši svarīgi tas ir apjoma beramkravu, piemēram, ogļu un metāla rūdu, segmentā, kur lielāku kuģu izmantošana dod iespēju nodrošināt krietni izdevīgāku kuģa frakta likmi uz katru pārvadāto tonnu. Spēja uzņemt ostā lielos capesize klases kuģus sekmētu pieeju jaunām kravām un tālākiem tirgiem salīdzinājumā ar šābrīža iespējām, izmantojot Panamax izmēra kuģus, tādējādi veicinot arī kravu apgrozījuma pieaugumu,” stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Lielo izmēru un iegrimes dēļ capesize kuģus var pieņemt tikai lielākās dziļūdens ostas un īpaši aprīkoti termināļi. Rīgas ostā jau šobrīd ir pieejama mūsdienīga sauszemes infrastruktūra lielo beramkravu kuģu uzņemšanai, savukārt, lai droši uzņemtu capesize kuģus, nepieciešama galvenā kuģošanas kanāla tīrīšana pie ostas ieejas vārtiem un kuģošanas kanālā iepretim Krievu salai.

Rīgas brīvostas pārvaldes un ostas komersantu apkopotā informācija rāda, ka 2019. gadā vairāk nekā 30 miljoni tonnu ogļu no Baltijas jūras austrumu krasta ostām ar Panamax kuģiem tika nosūtīts uz tirgiem ārpus Eiropas – Āziju, Dienvidameriku un Tuvajiem Austrumiem -, kas jau šobrīd apkalpo capesize tipa kuģus. Radot iespēju šāda izmēra kuģus uzņemt Rīgā, osta varētu pretendēt uz daļu no šī kravu apjoma.

Capesize ir kuģi ar kravnesību virs 150 000 tonnu. Ar šāda izmēra kuģiem mūsdienās tiek transportētas pārsvarā ogles un dažādu metālu rūdas. Kuģu nosaukums radies no vārda “cape” – “zemesrags”. Par capesize kuģiem sāka dēvēt lielos kuģus, kas savu izmēru dēļ nevarēja izkļūt cauri Suecas vai Panamas kanālam. Lai kuģotu starp okeāniem, tiem bija jākuģo apkārt Labās cerības ragam (Cape of Good Hope) vai Horna ragam (Cape Horn).

Avots: https://www.db.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv