Latvija ir ieinteresēta ciešā trīspusējā Latvijas, Baltkrievijas un Ķīnas sadarbībā, īpaši attiecībā uz kravu piesaisti no industriālā parka Lielais akmens caur Latvijas ostām. To premjers Māris Kučinskis vizītē Ungārijā divpusējas tikšanās laikā apliecināja Baltkrievijas premjerministram Andrejam Kobjakovam. Divpusējā tikšanās tika organizēta Ungārijā notiekošā Centrāleiropas, Austrumeiropas un Ķīnas valdību vadītāju 16 + 1 samita ietveros.

Viens no prioritārajiem sadarbības virzieniem ar Baltkrieviju ir transports un loģistika, uzsvēra premjers Kučinskis. Sarunas laikā viņš norādīja, ka Latvija ir ieinteresēta trīspusējā Latvijas, Baltkrievijas un Ķīnas sadarbībā, īpaši attiecībā uz kravu piesaisti no industriālā parka Lielais akmens caur Latvijas ostām. Tāpat tika norādīts, ka pierobežas reģionu attīstībai svarīgi sekmēt uzņēmēju sadarbību starp jaunizveidoto Latgales speciālo ekonomisko zonu un Vitebskas brīvo ekonomisko zonu.

Kučinskis arī tikās ar Ķīnas premjerministru Lī Kecjanu. Viņš īpaši akcentēja nepieciešamību attīstīt sadarbību transporta un loģistikas, tūrisma jomās, konkrētos investīciju projektos. Viņš norādīja, ka Latviju saredz kā galveno loģistikas un distribūcijas centru Baltijas reģionā Ķīnas kravām, nodrošinot pieeju vairāk nekā 500 miljonu iedzīvotāju lielajam Eiropas vienotajam tirgum. Joslas un ceļa iniciatīvas kontekstā, attīstot Lielā akmens industriālo un loģistikas parka projektu Minskā, Ķīnas premjers tika aicināts nozīmēt Rīgu kā tiešu izejas punktu uz Baltijas jūru.

“Varu apliecināt, ka ir atbalsts Ķīnas investīciju ienākšanai Rīgas ostas infrastruktūras paplašināšanā, lai nodrošinātu atbilstošas kravu kapacitātes starp Rīgas ostu un Lielā akmens industriālo parku tālākai kravu piegādei Ziemeļeiropas tirgum. Redzu šo projektu kā stratēģisku partnerību, kurā iesaistās Ķīnas, Baltkrievijas, Latvijas un Vācijas stratēģiskie loģistikas spēlētāji,” sacīja Kučinskis.

Tāpat Ķīnas premjers tika informēts, ka Latvija izveidojusi stratēģiskas sadarbības redzējumu ar Vācijas Duisport ostu, specifiski koncentrējoties uz Ziemeļeiropas tirgus efektīvu apkalpošanu. “Aicinām Ķīnas valdību sarunās ar minētajām valstīm paust atbalstu Ķīnas kravu nosūtīšanai caur Latviju. Tieši Latvija, tās ostas būtu labākā izvēle Ķīnas kravu nosūtīšanai un daudzām citām valstīm pa Baltijas jūru. Latvijas ostas var būt labākais loģistikas un distribūcijas centrs Ķīnas kravām,” tā uzsvēra Kučinskis.

Avots: http://www.ventspilnieks.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.