Eksportētāji iepazīst gaisa kravu pārvadājumu iespējas lidostā RīgaStarptautiskajā lidostā Rīga aizvadītajā nedēļā pulcējās vairāk kā 40 Latvijas eksportējošo uzņēmumu pārstāvji, lai iepazītos ar gaisa kravu pārvadājumu iespējām, ko piedāvā lidosta un tajā strādājošās aviokompānijas.

Lielu dalībnieku interesi raisīja gaisa kravu pārvadātāja Turkish Cargo vasaras sākumā uzsāktā pirmā Baltijā regulārā kravu reisa darbības rezultāti. Šī pārvadājumu maršruta ieviešana četros mēnešos ir palielinājusi Turkish Airlines kravu tirgus daļu Rīgā no 2% līdz 6% ar stabilu tendenci turpināt pieaugumu.

Ar gandarījumu klātesošie uzņēmēji uzņēma ziņu, ka Turkish Cargo ir pieņēmis lēmumu turpināt gaisa kravu pārvadājumus maršrutā Stambula-Rīga-Stambula arī 2017./2018.gada ziemas sezonā.

«Ar Turkish Cargo kravu reisu jau šobrīd ir saistīti vairāki importa un eksporta projekti, kas ļauj ar pārliecību uzskatīt, ka šis pārvadātājs ir ienācis Rīgā uz palikšanu,» norādīja lidostas Rīga valdes priekšsēdētājas padomnieks Artūrs Kokars.

Viņš uzsvēra arī to, ka šis kravu reiss dod unikālu iespēju Baltijas valstu uzņēmējiem ātrāk un efektīvāk nogādāt kravas galamērķī uz visiem pasaules nostūriem.

Lidosta Rīga 2017.gadā ir nodrošinājusi veiksmīgu gaisa kravu pārvadājumu attīstību – 2017.gada pirmajos astoņos mēnešos Rīgā apkalpoti 14,4 tūkstoši tonnu kravu, kas ir par 10% vairāk nekā 2016.gadā. Augustā apkalpoto kravu apjoms, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, pieauga par 12,4%.

Atzīmēts, ka gaisa kravas no lidostas Rīga šobrīd ir iespējams nosūtīt gan ar pasažieru aviolīnijām uz vairāk kā 60 lidojumu galamērķiem, gan regulārajiem kravu reisiem, ko piedāvā Turkish Cargo, DHL, UPS un TNT, gan arī ar čartera aviosabiedrību starpniecību, kuru flotē ir gan nelielas reģionālās kravu lidmašīnas, tā arī Boeing 747, kas uz jebkuru pasaules valsti var nogādāt vairāk kā 100 tonnas smagu kravu vienā lidojumā. Tāpat lidostā darbojas arī četri kravu noliktavu operatori.

Lielāko kravas pārvadājumu apjomu lidostā Rīga nodrošina nacionālā aviokompānija airBaltic, kuras tirgus daļa kravu segmentā veido 34,8%. Savukārt, eksprespiegāžu un loģistikas uzņēmumu pārvadātās gaisa kravas 2017.gada astoņos mēnešos veidoja 15,3% no kopējā lidostā Rīga apkalpoto kravu apjoma, bet aviosabiedrības AtlasAir tirgus daļa veido 12,8%.

Starptautiskās lidostas Rīga vidēja termiņa attīstības stratēģija paredz izbūvēt jaunu kravu peronu lielfizelāžas gaisa kuģu apkalpošanai un piesaistīt investīcijas kravu apkalpošanas kompleksa vismaz 10 000 kvadrātmetru platībā izbūvei.

Jau ziņots, ka ar šī gada 1.jūliju aviokompānijas Turkish Ailrines kravu pārvadātājs Turkish Cargo uzsāka Baltijas valstīs pirmo regulāro kravu aviolīniju Stambula – Rīga – Stambula. Lidojumi uz Rīgu tiek izpildīti divas reizes nedēļā ar gaisa kuģi Airbus 330-200F, kas spēj pārvadāt līdz 68 tonnām kravu.

Semināru lidosta organizēja sadarbībā ar Latvijas investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un tā dalībniekiem bija iespēja uzzināt par LIAA aktualitātēm eksporta veicināšanā, eksporta garantiju iespējām, ko piedāvā finanšu institūcija ALTUM, kā arī uzzināt par aviokompānijām un pakalpojumu sniedzējiem, kas piedāvā gaisa kravu pārvadājumus lidostā Rīga.

Avots: http://bnn.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.