Gadiem ilgušie Latvijas politiķu un uzņēmēju mēģinājumi tikt pie Ķīnas kravu pārvadājumiem, šķiet, sāk īstenoties. Vismaz tā sola uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) prezidents, atzīstot, ka no vizītes Ķīnā Latvijas delegācija esot atgriezusies ar ļoti labām ziņām, svētdien ziņo LTV.
"Ja viss izdosies, kā plānots, tad jau šogad no Ķīnas uz Rīgas ostu tiks organizēts pirmais kravas vilciena sastāvs. Tie varētu būt ap 30 vagoni," LTV sacījis LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
"Tas gan vēl būs tikai testa brauciens. Taču turpmāk iecerēts kravas sūtīt ikdienas režīmā," atzina Bērziņš. "Es teiktu, ka šajā brīdī mēs esam tālāk, nekā jebkad nonākuši. Un mums vienkārši nav cita ceļa – šī iespēja ir jāizmanto!"
LDz vadītājs priecājas par pagājušajā nedēļā Pekinā parakstīto nodomu protokolu starp Latvijas un Ķīnas dzelzceļa kompānijām. Ja līdz šim veda tikai atsevišķus konteinerus, tad tagad tas būtu vesels vilciens katru dienu. "Jau nākamā gada laikā varētu būt šie regulārie vilcienu reisi," piebilda Bērziņš.
Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka Bērziņš un Ķīnas dzelzceļu vadītājs Šens Guangzu Ķīnā parakstīja nodomu protokolu par sadarbību vilciena "Ķīnas dzelzceļa ekspresis" ("China Railway Express") attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu.
Dzelzceļu vadītāji arī vienojās organizēt pirmo nokomplektēto izmēģinājuma vilcienu no Ķīnas uz Latviju līdz šā gada beigām.
Avots: http://www.delfi.lv/
Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.