Rosina noteikt jaunu kārtību kravas auto ātruma un distances jautājumāCeļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) rosina iekļaut satiksmes noteikumos normu, ka kravas automašīnām ārpus apdzīvotām vietām minimālajai distancei ar citiem transporta līdzekļiem metros būtu jābūt ne mazākai kā puse no braukšanas ātruma, šodien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā pastāstīja CSDD vadītājs Andris Lukstiņš.

 «Rosinām noteikt, ka minimālajai distancei metros jābūt ne mazākai kā puse no braukšanas ātruma. Reāli tas izpaustos šādi - ja kravas auto ārpus apdzīvotām vietām brauc ar 100 kilometriem stundā, distancei jābūt 50 metriem. Tas ir pierādīts, ka šajā laikā ir iespējams nobremzēt. Būtu ļoti labi, ja visi pārvietotos vienādā ātrumā, bet diemžēl nekad tā nenotiks, jo vienmēr būs tā, ka viens brauks ātrāk, bet cits brauks lēnāk,» norādīja Lukstiņš un piebilda, ka vēl būs jādomā, kā šo normu kontrolēt.

Lukstiņš norādīja, ka pēdējā laikā ir rīkotas vairākas kampaņas galvenokārt Austrumeiropas šoferiem par distances neievērošanu, jo ārvalstīs strauji palielinājās negadījumu skaits, kad, braucot pa pirmo rindu, auto ietriecas lēnāk braucošos transportlīdzekļos.

Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs un Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis aģentūrai LETA teica, ka iepriekšminētais CSDD priekšlikums ir ļoti rūpīgi jāizvērtē, turklāt šobrīd policijai nav iespēju izkontrolēt, vai šāda norma tiktu ievērota. Tam būtu nepieciešami kādi speciāli tehniskie līdzekļi. «Lai visām rokām būtu par, ir jābūt veiktai kādai analīzei,» uzsvēra Krapsis.

Citi CSDD šodien komisijā prezentētie priekšlikumi satiksmes drošības uzlabošanai paredz infrastruktūras uzlabošanu - gājēju ceļu, ietvju un asfaltētu nomaļu izbūvi, atbilstoša apgaismojuma uzstādīšanu, jaunajām prasībām atbilstošu gājēju pāreju izbūve.

Tāpat CSDD rosina izveidot ceļa apzīmējumus, kas ļauj vadītājiem kontrolēt savu distanci, pilnveidot gājēju uzvedības uzraudzību un turpināt izglītošanu un sociālās kampaņas.

Attiecībā uz velosipēdistu grupu treniņnodarbībām CSDD rosina uzlabot pavadošā automobiļa apzīmēšanas marķējumu, pavadīšanas kārtību un velosipēdistu redzamību.

LETA jau vēstīja, ka šobrīd likumā nav precīzi noteikta distance starp braucošām automašīnām, taču tai jābūt drošai. Valsts policija iepriekš skaidroja, ka autovadītājam pašam ir jāspēj izvērtēt, kāda distance viņam ir nepieciešama, lai viņš spētu nepieciešamības gadījumā apstāties vai izvairīties no šķēršļa.

Tāpat jāņem vērā, ka drošas distances garums ir atkarīgs gan no autovadītāja pieredzes, gan no automašīnas ātruma, tehniskā stāvokļa un aprīkojuma, gan no ceļa seguma, tādēļ katram autovadītājam šis attālums ir individuāls, norādīja Sadovskis.

Piedaloties ceļu satiksmē, autovadītājam visu laiku ir jāseko līdzi apkārt notiekošajam - jāspēj pastāvīgi analizēt situāciju uz ceļa -, un tieši tas satiksmē ir jāuzlabo - autovadītāju attieksme pret noteikumiem.

Administratīvo pārkāpumu kodekss par drošas distances vai intervāla neievērošanu paredz brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam 15 eiro. VP rīcībā šobrīd nav aktuālākās informācijas par to, cik šogad pēc šī kodeksa panta noformēti protokoli, taču parasti šo pantu piemēro par ceļu satiksmes negadījumiem.

Jau ziņots, ka jautājums par drošas distances ievērošanu aktualizējās pēc tam, kad nesen uz Vidzemes šosejas Garkalnē Polijas pilsoņa vadīta kravas automašīna «Scania» sadūrās ar riteņbraucējus pavadošu auto un vairākiem riteņbraucējiem.

Kopumā negadījumā dažāda rakstura traumas guva 11 bērni, kā arī vieglā auto vadītājs. Vissmagākās traumas guva 12 gadus vecs zēns, kurš brauca aiz vieglā auto.

Viena no sākotnējām izmeklēšanas versijām liecina, ka negadījums galvenokārt noticis divu faktoru dēļ - nav ievērota droša distance un atļautais braukšanas ātrums.

Avots: http://apollo.tvnet.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.