Smago kravu ierobežošana uz Latvijas ceļiemSatiksmes ministrijai jānāk klajā ar konkrētu risinājumu, lai ierobežotu smago kravu vešanu pa mūsu valsts autoceļiem. Tā otrdien, 13.oktobrī, lēma Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas deputāti, informē komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

 "Nav noslēpums, ka situācija uz mūsu autoceļiem nav tuvu tam, kādai tai vajadzētu būt, un katru gadu to uzlabošanā būtu jāiegulda vairāk nekā 600 miljoni eiro. Taču bez ceļa remontiem ir vēl citi risinājumi, jo arī smagās kravas ievērojami deldē mūsu ceļu segumu. Tāpēc šodien komisijā lēmām, ka to vešana pa mūsu valsts autoceļiem būtu stingrāk jākontrolē un par nozari atbildīgajai ministrijai divu nedēļu laikā jānāk klajā ar konkrētiem priekšlikumiem un risinājumiem," norāda R.Naudiņš.

Kā deputātiem šodien pastāstīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, parasti ceļš tiek projektēts tā, lai pa to varētu vest 40 tonnas smagu kravu, taču gada laikā tiek izsniegtas 14 tūkstoši atļauju tādu kokmateriālu, piena produktu, kā arī graudu kravu vešanai, kas pārsniedz ceļu noslodzes izturību. Deputāti gan ministram sēdes laikā aizrādīja, ka šādu pārāk smago kravu atļauju izsniegšana nav pieļaujama un tā būtu jāierobežo. Tāpat A.Matīss deputātus informēja, ka smago kravu regulējums jau ir izstrādāts un drīzumā ar to tiks iepazīstināti arī komisijas deputāti.

Tautsaimniecības komisijas deputāti šodien iepazinās arī ar nākamā gada plānoto finansējumu ceļu uzturēšanai un atjaunošanai, un 2016.gada budžetā tam paredzēti 339 miljoni eiro. Lai saglabātu valsts autoceļus labā braukšanas kvalitātē un drošības līmenī, katru gadu to uzturēšanā un periodiskā atjaunošanā būtu nepieciešams ieguldīt 673 miljonus eiro. Vairāk nekā 20 gadu laikā valsts autoceļiem ir uzkrājies remontdarbu deficīts četru miljardu eiro apmērā, deputāti uzzināja no satiksmes ministra.

Savukārt ceļu būvētāji deputātiem pauda bažas par nepietiekamo finansējumu vietējo un reģionālo ceļu sabrukuma apturēšanai, akcentējot, ka no aptuveni 4500 kilometriem asfaltēto reģionālo autoceļu vairāk nekā puse jeb 2300 kilometru ir sliktā stāvoklī.

Ceļu stāvokļa uzlabošanai Tautsaimniecības komisija pievērsīs pastiprinātu uzmanību, un atgriezīsies pie šī jautājuma jau tuvāko nedēļu laikā, norāda komisijas priekšsēdētājs R.Naudiņš.

Avots: http://www.lvportals.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.