Kaut arī šobrīd uzņēmējiem ir atvērtas durvis, lai varētu turpināties sarunas par Ķīnas kravu plūsmu caur Latviju, bez administratīvo šķēršļu mazināšanas labās ieceres var izkūpēt gaisā.

 Loģistiķu piedāvātie risinājumi Latvijas tranzīta koridora konkurētspējas uzlabošanai Finanšu ministrijai (FM) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) un nozares nevalstisko sektoru jāizstrādā līdz 16. decembrim, otrdien lēma valdība. Kaut arī Latvijas Loģistikas asociācija (LLA) un SM pozitīvi novērtē līdz šim FM paveikto, piedāvājums šobrīd FM neakceptētos jautājumus diskutēt līdz 2015. gada beigām SM nebija pieņemams.

Proti, lai minimizētu Eiropas Savienības (ES) sankciju un Krievijas embargo seku izraisīto negatīvo ietekmi un piesaistītu jaunas kravas, grozījumi jāveic ātrāk, norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība). Piemēram, lai ieinteresētu lielos nozares spēlētājus nosūtīt Ķīnas kravas caur Latviju, jāvienkāršo ar muitošanu saistītās procedūras, kas šobrīd esot sarežģītākas nekā kaimiņvalstīs. Savukārt ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (Vienotība) piebilda, ka gan Baltkrievijas, gan Centrālāzijas valstu pārstāvji arvien norāda uz vairākiem šķēršļiem, kas kavē pilnvērtīgu kravu tranzītu caur Latviju, kura atpaliek no kaimiņvalstīm šo administratīvo jautājumu risināšanā.

"Ir skaidrs, ka Latvijai kā mazai valstij diezin vai pašai būtu iespējams ieiet Ķīnas tirgū un pārņemt kravas, kuras citi jau šobrīd ved uz Eiropu. Drīzāk runa ir par to, ka atsevišķi konteinervilcieni, kas šobrīd no Čunčinas iet uz Duisburgu Vācijā, nevirzītos vis caur Poliju, bet no Baltkrievijas dotos, piemēram, uz Rīgu," norāda Matīss. Tas, pēc ministra teiktā, būtu ekonomiski izdevīgāk un ātrāk nekā pārkraut konteinerus uz citām platformām Baltkrievijas–Polijas pierobežā atšķirīgo sliežu platumu dēļ, lai pēc tam Skandināvijai domātās kravas piegādātu caur Vācijas ostām.

Tā kā Latvijā jau darbojas DB struktūrā ietilpstošs uzņēmums (SIA Schenker), tad tas arī varētu nodrošināt kravu tālāku distribūciju, izmantojot savu multimodālo dzelzceļa termināli, kad Latvijas dzelzceļš tās no robežas būtu atvedis līdz Rīgai. Tai pašā laikā, lai kādas arī nebūtu ieceres transporta jomā, tās nevarēs īstenot, ja iepriekš minētie administratīvie šķēršļi netiks novērsti.

Avots: www.diena.lv

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Image

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.