Vervo jaunumi

Vervo Auto viedoklis par mobilitātes pakotni un e-CMR

Vervo Auto viedoklis par mobilitātes pakotni un e-CMR

Šī gada 8.decembrī norisinājās pirmais no trim tiešsaistes semināriem “Izmaiņas starptautisko autopārvadājumu nozarē, kas gaidāmas 2022. gadā”. Seminārā uzstājās pārstāvji no Autotransporta direkcijas, Valsts policijas, Satiksmes ministrijas un Autopārvadājumu asociācijas “Latvijas Auto”, un piedalījās aptuveni 200 transporta un loģistikas nozares pārstāvju, tostarp arī SIA Vervo un SIA Vervo Auto pārstāvji.

Semināra laikā pārvadātāji tika informēti par izmaiņām kravas komercpārvadājumu licencēšanas prasībās, par e-CMR ieviešanu un jaunajiem mobilitātes pakotnes noteikumiem, kas stāsies spēkā 2022. gada februārī.

Vērtējot mobilitātes pakotnes jaunos noteikumus, Vervo Auto valdes loceklis Jānis Zariņš komentē, ka mobilitātes pakotnes ietekmē kravu pārvadājumu tirgū veidosies sīvāka konkurence par pieejamajām kravām. No vienas puses tā ir pozitīva ziņa klientiem, jo konkurences apstākļos samazināsies kravu pārvadājumu cenas, turpretī transporta uzņēmumiem, ņemot vērā obligāto atgriešanos mītnes zemē ik pēc 4 nedēļām, tās ir sliktas ziņas, jo būs jāsamazina pārvadājuma cenas, lai neradītu papildus CO2 izmešus, braucot ar tukšu puspiekabi vai piekabi. Līdz ar to, mobilitātes pakotnes un Eiropas Komisijas viens no izvirzītajiem mērķiem kļūt zaļākiem, iet pretrunās, jo realitātē - CO2 kopējais skaits palielināsies, samazinot transporta uzņēmumu efektivitāti.

“Vervo Auto šīs izmaiņas neietekmē, jo mēs fokusējamies uz importa un eksporta kravu pārvadājumiem uz un no Latvijas, un jau tagad regulāri atgriežam kravas automašīnas “mājās”,” pauž J. Zariņš.

Arī Vervo Auto transporta menedžeris Aleksandrs Poļivoda izteica savu viedokli, pozitīvi vērtējot izmaiņas, ka turpmāk drīkstēs pagarināt autovadītāja ikdienas darba laiku. Kā pats pēc pieredzes stāsta- nereti pietrūkst tieši 1 vai 2 stundas, lai šoferis nokļūtu līdz mājām. A. Poļivoda negatīvi vērtē jau esošos noteikumus – liegumu izmantot 45 stundas un vairāk atpūtai transportlīdzekļa kabīnē. Iemesls tam ir nesakārtotā infrastruktūra Eiropā, jo uz doto brīdi tūkst naktsmītnes ar apsargājamām autostāvvietām, lai izvairītos no degvielas vai kravu zādzībām.

Runājot par digitālo CMR pavadzīmi jeb e-CMR, gan J. Zariņš, gan A. Poļivoda vienprātīgi atbalsta šādu risinājumu. Galvenokārt, tas uzlabotu dokumentu apriti, jo jau pie kravu piegādes visas pārvadājumā iesaistītās puses iegūtu dokumenta oriģinālu, uz kā pamata paātrinātos arī norēķini par sniegtajiem kravu pārvadājumiem, jo visbiežāk norēķini tiek veikti mirklī, kad ir saņemts CMR oriģināls.

Jau rītdien, 15.decembrī, norisināsies semināru cikla otrā daļa, kur Autotransporta direkcijas pārstāvji skaidros, kādos gadījumos attiecināmi transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas nosacījumi, kā arī par nosūtīšanas deklarācijām – kā tās pareizi sagatavot, nosūtīt, atjaunināt u.tml.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv