Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo jau kopš 2008. gada atrisina visus ar loģistiku saistītos jautājumus vairāk nekā 8500 klientiem – gan uzņēmumiem, gan privātpersonām. Palielinoties eksporta apjomam, ātrākais un izdevīgākais veids, kā transportēt kravu, ir uzticēt to zinošiem un profesionāliem loģistikas speciālistiem. Lai starp klientu un ekspeditoru veidotos veiksmīga ilgtermiņa sadarbība, ir nepieciešama savstarpēja uzticība un precīza, ātra informācijas apmaiņa. Mūsdienu steidzīgajā pasaulē to izdarīt ir grūti – un to zina katrs uzņēmējs – tāpēc apkopojām ieteikumus, kam pievērst uzmanību, izvēloties loģistikas speciālistu ārpakalpojumā.
1. Aptuvena informācija par kravu
Visbiežāk loģistikas speciālistam nākas sastapties ar nepilnīgu informāciju par kravu. Nepareizi vai aptuveni izmēri, kas ir viņa rīcībā, kaut tikai ar pāris centimetru atšķirību no reālā izmēra, var būtiski ietekmēt plānoto pārvadājumu. Meklējot citu transportlīdzekli vai piekabi, kurā būs pietiekami daudz vietas (jo šiem pāris centimetriem ir nozīme), tiks patērēts laiks un enerģija, tāpat arī papildu finanses.
RISINĀJUMS – Centies vienmēr sniegt pēc iespējas vairāk informācijas par kravu, pārliecinoties, ka dati ir precīzi. Laicīgi informējot loģistikas speciālistu par kravas veidu, apjomu, svaru, izmēru, adresēm un citām svarīgāk niansēm, Jūs palīdzēsiet noorganizēt pārvadājumu pēc iespējas ātrāk, efektīvāk un izdevīgāk.
2. Pēdējā brīža vai pārāk biežas izmaiņas
Loģistika ir dinamisks process, kurā ir iesaistītas vairākas puses – kravas nosūtītājs, kravas saņēmējs, loģistikas menedžeris, kravas mašīnas vadītājs, kravas iekraušanas/izkraušanas operators, muitas brokeris, noliktavas personāls un citi. Veicot izmaiņas, kaut vai tikai mainot kravas iekraušanas adresi un laiku – mainās arī citu iesaistīto pušu darbs. Šajā nozarē svarīgi ir spēt pielāgoties un operatīvi rast risinājumu. Piemēram, gadījumos, kad kravas transportlīdzekļa vadītājs, balstoties uz līgumā norādīto kravas iekraušanas laiku, ierodas norādītajā adresē, taču krava vēl nav sagatavota iekraušanai, rodas nevajadzīga aizkavēšanās, kas, piemēram, salikto kravu gadījumā var ietekmēt ne tikai vienu klientu, bet arī citus iesaistītos. Šādās situācijās tiek nelietderīgi izmantots autovadītāja laiks, kravas piegāde aizkavējas par vairākām stundām un tas var būt pamats domstarpībām un finansiālām sekām.
RISINĀJUMS – Ja krava vēl nav sagatavota iekraušanai vai ja rodas pēkšņas izmaiņas – vienmēr informē par to loģistikas speciālistu, pat ja šķiet, ka tas nav būtiski vai steidzami.
3. Nepareizs kravas iepakojums
Kā minēja SIA Vervo speciālisti ar ilggadēju pieredzi loģistikā, visnepatīkamākais, ierodoties uz iekraušanas vietu, ir redzēt, ka krava ir iepakota neatbilstoši. Atgādinām, ka šoferim pārvadājuma pasūtījuma pavadzīmē (CMR) ir iespēja izteikt savas pretenzijas pret iepakojumu un, ja tas tiek izdarīts, par kravas bojājumiem atbildīgs ir nosūtītājs. Lai novērstu potenciālos kravas bojājumus, buktes, skrāpējumus, ir nepieciešama atbilstoša kravas iepakošana, par ko tiek informēts pirms piegādes. Drošai kravas transportēšanai iepakojums ir obligāts.
RISINĀJUMS – Kravas iepakošana ir loģistikas process, kam tiek veltīts par maz uzmanības. Ieskaties mūsu mājaslapā un uzzini kravas iepakojuma veidus! Ja gadījumā ir neskaidrības par kravas iepakošanu – nekautrējies to pajautāt loģistikas speciālistam.
4. Dokumenti, kas mēdz sagādāt galvassāpes
Ikreiz, kad klients nezina vai nesaprot, kādi dokumenti ir nepieciešami un kā tie ir jāpilda, loģistikas speciālists var būt jūs labākais palīgs, un īpaši tas attiecas uz muitas deklarācijām. Šādos gadījumos ir jāsaprot, ka jums būs nepieciešams atvēlēt pāris minūtes laika, lai atbildētu uz loģistikas speciālista precizējošiem jautājumiem. Vērts arī pieminēt augstāk minēto punktu par precīzu informāciju kravas pārvadājumam, tādā veidā ietaupot laiku un resursus, jo, piemēram, nepareizas muitas deklarācijas aizpildīšanas gadījumā, tas var prasīt gan līguma labošanu, gan veikt izmaiņas muitas deklarācijā, kā arī iespējams tikt pie soda.
RISINĀJUMS – Uzticies loģistikas speciālistam! Viņi zina, ko un kāpēc jautā, tāpēc nepieciešama atsaucība arī no klienta puses. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo saviem klientiem ir draugs un sadarbības partneris, tāpēc mūsu interesēs ir ātra un ērta formalitāšu nokārtošana.
5. Nereālas cerības
Lai arī mēs, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo, cenšamies vienkāršot sarežģītos loģistikas procesus, tomēr saskaramies ar gadījumiem, kad klienta vēlamais nesaskan ar realitāti, kā piemēram, kravas iekraušanu konteineru kuģī 24h pēc pasūtījuma veikšanas. Loģistikas speciālisti bieži saņem jautājumu, “Kad būs kravas piegāde?”, lai gan līgumā ir norādīts piegādes datums. Šādos gadījumos papildu drošības sajūtai ir iespējams izmantot pakalpojumu “kravas izsekošana”. Tāpat arī cenu pieprasījums pieprasījuma dēļ – kad klients, neminot kravas specifiku un izmērus, vēlas noskaidrot pārvadājuma izmaksas, pieņemot, ka katram maršrutam ir noteikta konkrēta likme (kravu pārvadājumu cenas ir atkarīgas no vairākiem mainīgajiem faktoriem, par kuriem varat izlasīt šeit: cenas).
RISINĀJUMS – Mēs regulāri veidojam informatīvus rakstus, ko publicējam gan Vervo mājaslapā, gan sociālajos tīklos, tāpēc aicinām sekot līdzi un būt zinošam transporta un loģistikas nozarē.
Kopsavilkumā varam secināt – lai sadarbība būtu veiksmīga, ir jāgrib sadarboties! Ietaupiet savu laiku, naudu un enerģiju, sniedzot precīzu informāciju par kravas piegādi. Pārējo paveiksim mēs!
Ja kāda no minētajām kļūdām šķiet pazīstama, tad esat nonācis īstajā vietā. Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo jau vairāk nekā 13 gadus nodrošina augstas kvalitātes kravu pārvadājumus. Mūsu zinošie loģistikas speciālisti ir eksperti savā jomā, spējot atrisināt par visneērtākās un sarežģītākās situācijas.
Speriet soli pretī veiksmīgai un starptautiskai uzņēmējdarbībai, sadarbojoties ar SIA Vervo! Piesaki savu kravu e-pastā:
Seko Vervo arī Facebook, Instragram un Telegram – un uzzini pirmais!