LAFF tiek pie jaunām asinīm

SIA Vervo direktors Māris Dreimanis kopā ar LAFF prezidentu Aivaru Gulbi nesen sniedza interviju Dienas Biznesam, kurā tika plašākai auditorijai paziņots, tas ar ko mēs Vervo lepojamies. SIA Vervo direktors Māris Dreimanis ir kļuvis par LAFF ģenerālsekretāru.

Enerģija, zināšanas un varēšana iedzīvināt jaunas lietas, kā arī to novešana līdz rezultātam, pēc A. Gulbja vārdiem ir bijis galvenais motivātors dot vietu jaunām asinīm un pēc gadu ilgas meklēšanas tas arī izdevies. Proti, LAFF iestājāmies mēs SIA Vervo un asociācija piedāvājusi tās direktoram Mārim Dreimanim, kuram ar kolēģiem «acīs vēl ir dzirkstelīte un kuri ne tikai grib, bet arī var strādāt», iesaistīties asociācijas vadībā. Viņu kā ģenerālsekretāru vēl jāapstiprina LAFF kopsapulcei maijā. Arī pats A. Gulbis gribējis dot vietu jaunajiem, taču LAFF padome pagaidām to «neļāva», lai saglabātos vēsturiskā pēctecība, un A. Gulbis kādu brīdi turpinās darboties kā asociācijas prezidents.

Sarunā ar Dienas Biznesu Latvijas nacionālās kravas ekspeditoru un loģistikas asociācijas LAFF prezidents Aivars Gulbis un ģenerālsekretārs Māris Dreimanis norāda, ka pērnais gads uzrunātajiem asociācijas uzņēmumiem bijis ar pozitīvu zīmi, apgrozījumam augot par 10‒12%, līdzīga tendence ir arī pelņas ziņā, atzīmē A. Gulbis. «Līdz ar to var teikt, ka (ES/Krievija) sankcijas ir notušējušās, un tirgus ir pārorientējies, atdzīvojies, muitas noliktavas bijušas piepildītas». Patlaban LAFF biedru starpā valdot piesardzīgs optimisms.

M. Dreimanis ir iecerējis darboties vairākos virzienos, sākot jau ar informācijas apmaiņu publiskajā telpā un jaunu biedru piesaisti. Pēc viņa teiktā tiks saglabātas LAFF līdzšinējās iestrādes, kā arī asociācijas darbība dažādās padomēs un M. Dreimanis pārņems darbu transporta un ekspedīcijas lauciņā. Viņš atzīmē, ka LAFF kļūs atklātāka, aktīvāka sociālajos tīklos, lai ne tikai biedri zinātu par asociācijas aktivitātēm un līdz ar plānoto biedru skaita un kopējās pieredzes kāpumu, LAFF «paliks jaudīgāks».

Asociācija grib panākt, lai Latvija ir tas ģeogrāfiskais punkts ceļā no austrumiem uz ziemeļiem, caur kuru ietu Ķīnas, Vidusāzijas valstu kravas uz Skandināviju. Iecerēts organizēt LAFF biedru un SM pārstāvju braucienus uz lielajām izstādēm Ķīnā, Kazahstānā, Baltkrievijā, jo «tas ir tas ceļš, kā varam nodrošināt kravas», atzīmē M. Dreimanis. Pēc viņa teiktā, ar vienotu piedāvājumu attiecīgajās valstīs varam parādīt, ka Latvijā ir potenciāls, ir atstrādāta transporta sistēma, noliktavas, piegāde uz Skandināviju. Uz jautājumu, kādas garantijas, ka Krievija neliks šķēršļus konteineru plūsmai Latvijas ostu virzienā ar dzelzceļa tarifiem, A. Gulbis cer, ka šie apjomi nebūs tik lieli, lai kaimiņvalsts tiem pievērstu īpašu uzmanību. Turklāt Latvijā sniegto pakalpojumu kvalitāte ir augstāka nekā Krievijas ostās, piemēram, tiek ievēroti termiņi, nav kravu zudumu, kas preču saņēmējiem ir ļoti būtiski. Tāpat kravu saņēmēji Skandināvijā var ietaupīt laiku un naudu salīdzinājumā ar šo kravu nosūtīšanu, piemēram, caur Somiju. Pēc viņa teiktā, patlaban ir parādījušās Ķīnas kravas nelielos apjomos, kas nāk pa dzelzceļu caur Baltkrieviju un tiek nosūtītas Skandināvijas virzienā.

Kā trešo attīstības virzienu M. Dreimanis min ciešāku sadarbību nozares asociāciju starpā. Agrāk sešas septiņas asociācijas – kā nopietns spēks tirgū ‒ gājušas ar vienotu viedokli pie jebkuras ministrijas. Viens no soļiem, ko LAFF dara kopdarbības veicināšanai, ir Trasnporta sporta spēļu inciatīvas pārņemšana no Vervo, šogad rīkojot Transporta dienas. Uz tām aicinātas arī citas asociācijas un nozares uzņēmumi, tostarp valsts kapitālsabiedrības, saka M. Dreimanis. Šogad līdztekus sporta spēlēm paredzēta arī semināru daļa, kur dalībnieki varēs diskutēt par sev aktuālajiem jautājumiem, tostarp neformālā gaisotnē. Tādējādi LAFF kā ekspeditori, kas strādā ar visu pārvadājumu veidu komersantiem, cer kļūt par vienojošo elementu nozarē.

Turpinot lietot lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Iepazīties ar noteikumiem. Lietošanas noteikumi.