Nozares jaunumi

Vai Indija var kļūt par jauno “Ķīnu”?

Vai Indija var kļūt par jauno “Ķīnu”?

Daudzi ekonomikas eksperti uzskata, ka Indijai ir labs potenciāls kļūt par nākamo Ķīnu. Tā ir guvusi lielus panākumus eksporta tirgū un šobrīd ir ASV 5 lielāko piegādātāju vidū, piegādājot pat tādus produktus kā Ziemassvētku dekoratīvos priekšmetus, rotājumus, kā arī T-kreklus.

Saskaņā ar ASV muitas datiem, jūras kravu pārvadājumi uz Ameriku, kas sastāvēja no dažādiem svētku, īpaši Ziemassvētku aksesuāriem un svētku rotājumiem, augustā sasniedza 20 miljonus ASV dolāru. Tas ir gandrīz trīsreiz vairāk nekā pirms gada. Indija ieguva nepārprotamu pārsvaru pār Filipīnām, jo dažādo notikumu un izaicinājumu dēļ - darbaspēka izmaksām un Ķīnas stingrās nulles-Covid politikas radītajiem traucējumiem u.c. - klienti tiecas paplašināt un dažādot savus piegādes avotus.

Viens no ieguvējiem ir uzņēmējs Amit Malhotra, kura kompānija "Asian Handicrafts Pvt." piegādā dekorācijas tādiem starptautiski pazīstamiem zīmoliem kā “Walt Disney Co.”, “London's Harrods”, “Target Corp.” un “Dillard's Inc”. Viņš apstiprināja pasūtījumu pieaugumu par 20%, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu, kā arī to, ka viņš ir palielinājis sava uzņēmuma ražošanas jaudu.

"Šogad mēs esam nosūtījuši vairāk nekā 3,2 miljonus Ziemassvētku rotājumu vienību, salīdzinot ar 2,5 miljoniem vienību pagājušajā gadā," sacīja Asian Handicrafts direktors Malhotra. "Lai gan Ķīna eksportē ievērojami lielu daļu Ziemassvētku rotājumu, daudz jauno pircēju tagad ir vērsušies pie mums," viņš teica.

Šī tendence nav attiecināma tikai uz Ziemassvētku precēm. Āzijas trešās lielākās ekonomikas eksportētāji ir piedzīvojuši ievērojamu pasūtījumu pieaugumu gan no ASV, gan Eiropas, pārsvarā izmaiņas novērojot precēm, kurām ir zemas izmaksas darba ietilpīgās nozarēs - apģērbiem, rokdarbiem un tām precēm, kuras nav elektropreces.

Indijā dzīvo 1,39 miljardi cilvēku, un tas ir pasaulē trešais lielākais patērētāju tirgus ar visstraujāk augošo tirgus ekonomiku. Tā rada ievērojamas perspektīvas zināšanu, tehnoloģiju, ražošanas, tirdzniecības un investīciju attīstībai ASV un Indijas uzņēmumiem.

"Citas galvenās eksporta preces no Indijas uz ASV ir pulēti dimanti, farmācijas izstrādājumi, rotaslietas, eļļas un saldētas garneles. Citi nozīmīgi importa produkti no ASV ir nafta, neapstrādāti dimanti, sašķidrināta dabasgāze, zelts, ogles, mandeles, atkritumi un lūžņi," skaidroja IIPM direktors Joshi.

Arī pandēmija savā ziņā Indijai ir nākusi palīgā, jo Ķīna ievieš striktos Covid-19 ierobežojumus, kas būtiski ietekmē tās ražošanas procesus. Indijas preču eksports fiskālajā gadā, kas beidzās martā, sasniedza 420 miljardus ASV dolāru. Sākot no aprīļa, 5 mēnešu laikā tas ir sasniedzis jau gandrīz pusi no šī līmeņa. Lai gan Indija vēl ir tālu no Ķīnas, kuras eksporta apjoms sasniedz 3,36 triljonus dolāru gadā, analītiķi uzskata, ka tas ir labs atspēriena punkts tās ekonomikai, kas šobrīd ir visstraujāk augošā pasaulē.

Taivāna, Eiropas Savienība, ASV un Japāna - visas ir gatavas dot Indijai iespēju sacīja Alex Capri, “Hinriha fonda” (“Hinrich Foundation”) pētnieks, ko ASV uzņēmēja Merle Hinrich izveidojusi, lai veicinātu ilgtspējīgu globālo tirdzniecību.

Indijas valdības dati parādīja, ka Ziemassvētku rotājumu eksports fiskālajā gadā bija palielinājies par vairāk nekā 54% salīdzinājumā ar 2020. fiskālo gadu.

Ķīnas nostāja Covid-19 pandēmijas laikā dod iespēju Indijai paātrināt tās ieguldījumus ilgtermiņa konkurētspējā, kā arī par prioritāti noteikt tās nozares, kurās tā ir konkurētspējīga, sacīja uzņēmuma “Kearney” partneris Siddharth Jain. Atsaucoties uz "Kearney" un Pasaules ekonomikas foruma ziņojumu, līdz 2030. gadam Indijā tiek prognozēts lielākais nodarbinātības rādītājs pasaulē, pārspējot Ķīnu.

Mēs esams sākuši redzēt "zaļo gaismu" - Indijas eksports 2022. finanšu gadā sasniedza aptuveni 420 miljardus dolāru, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekšējos gados, sacīja Siddharth Jain. To ļāva sasniegt gan ārēju, gan iekšēju faktoru kombinācija. Indijai izdevās pārspēt arī Salvadoras Republiku, kļūstot par vienu no TOP 5 kokvilnas T-kreklu piegādātājiem šogad ASV.

Apģērbu nozarē, kurā Indija konkurē ar tādām valstīm kā Bangladeša, bija vērojams pieaugums, ko izraisīja vairāki faktori - visu kokvilnas izstrādājumu aizliegums no Ķīnas Sjiņdzjanas reģiona.

“Vidējo un lielo eksporta uzņēmumu pasūtījumu skaits pagājušajā fiskālajā gadā palielinājās par 30% - 40%, un augšupeja būs vēl redzamāka pašreizējā finanšu gadā, kas beigsies 2023. gada martā,” sacīja “Matrix Clothing Pvt.” rīkotājdirektors. Uzņēmums "Matrix Clothing Pvt.", kas eksportē apģērbu uz starptautiski zināmiem zīmoliem, ieskaitot "Superdry", "Ralph Lauren", "Timberland" un "Napapijri" pagājušajā fiskālajā gadā novēroja 45% pieaugumu pasūtījumu daudzumam, salīdzinot ar gadu pirms pandēmijas.

Tomēr joprojām pastāv šķēršļi zemas pievienotās vērtības preču ražošanai ar darbaspēku nesaistītu izmaksu veidā, brīdina analītiķi. Lielākas problēmas ir ar juridiskajiem jautājumiem - līgumu izpildi, nodokļu caurskatāmību utt., sacīja Oxford Economics ekonomiste Priyanka Kishore. "Tie rada izaicinājumus Indijas ražošanas ambīcijām un ir jārisina, lai valsts varētu pilnībā izmantot savu potenciālu kā ražošanas centrs."

Kontakti

Pievienojies

Seko SIA Vervo sociālajos tīklos, uzzini jaunākās ziņas un laimē balvas.