Nozares jaunumi

«Airbus» kravas lidmašīna pirmo reizi nosēžas Antarktīdā

«Airbus» kravas lidmašīna pirmo reizi nosēžas Antarktīdā

Vairāk nekā 4000 kilometru un ieraksts rekordu grāmatā. Tā var raksturot novembra sākumā notikušo avioreisu, kas savienoja Dienvidāfriku un Antarktīdu, nogādājot kontinentā zinātniekus un viņiem nepieciešamo aprīkojumu.

Novembra sākumā Portugālē bāzētais uzņēmums “Hi-Fly” sevi ierakstījis rekordu grāmatā. Šoreiz ar to, ka kompānijai piederošā “Airbus” A340 kravas lidmašīna ir pirmais šāda tipa gaisa kuģis, kas ir sasniedzis Antarktīdas ledus skrejceļu.

Lidojums, kas sākās Dienvidāfrikas otrajā lielākajā pilsētā Keiptaunā, uz Antarktīdu nogādāja zinātniekus un svarīgākās kravas, lai viņi kontinentā varētu justies droši un pilnvērtīgi pildīt darba pienākumus. Kopā ar zinātniekiem un aprīkojumu uz kontinentu tika nogādāti arī daži tūristi, kuri pēc pāris stundām devās atpakaļ.

Lidmašīnas kapteinis Karloss Mirpuri skaidroja, ka lidmašīnas izvēle šādam ceļojumam, kurš aizņem aptuveni piecas stundas vienā virzienā, nav nejauša. Nepieciešams tāds gaisa kuģis, kas spēj darboties ekstremālos laika apstākļos, un “Airbus” A340 četru dzinēju modelis tāds ir.

Pēc nosēšanās lidmašīna tika izkrauta un jau pēc mazāk nekā trim stundām varēja doties atpakaļ uz Dienvidāfriku.

Kapteinis norādīja, ka šajā lidlaukā ir labi, ja gaisa temperatūra ir pēc iespējas zemāka, jo tas atvieglo nosēšanos. “Mēs esam saņēmuši aktuālo laika apstākļu informāciju, kurā teikts, ka lidostā vējš pūš no dienvidiem, debesis ir skaidras, gaisa temperatūra ir -15 grādu un arī ir labs kontrasts starp debesīm un zemi. Tas ir ļoti svarīgi, lai sekmīgi nosēstos šajā apvidū,” sacīja Mirpuri.

Lai sagatavotos garajam un sarežģītajam ceļam, lidojumu koordinatori vairākus mēnešus veica sagatavošanās darbus. Ledus lauks, kurā nosēdās lidmašīna, tiek uzskatīts par C klases lidlauku – 3000 metru garais skrejceļš atrodas uz gandrīz pusotru kilometru bieza ledus gabala. Lai lidmašīna iegūtu saķeri ar skrejceļu, tas tiek īpaši apstrādāts, izgriežot rievas.

Biežāk ledus skrejceļus izmanto privātā tipa lidmašīnas, bet gaisa kuģi, kuri var veikt arī transatlantiskos lidojumus, nav bieži viesi. Piemēram, pērnā gada sākumā šajā kontinentā nolaidās vidējās distances pasažieru lidmašīna “Airbus” A319, kas devās palīgā kādam ASV zinātniekam, kuram bija pasliktinājusies veselība.

Avots: https://www.lsm.lv/

Raksts pārpublicēts SIA Vervo mājas lapā. SIA Vervo ir transporta uzņēmums, kura pamatdarbības veidi ir starptautiskie un vietējie kravu pārvadājumi, transporta pakalpojumi un citi loģistikas risinājumi: autotransporta (sauszemes) kravu pārvadājumi (pilnas kravas, saliktas kravas), aviotransporta (gaisa) kravu pārvadājumi, dzelzceļa kravu pārvadājumi, kuģu (jūras) kravu pārvadājumi, muitas brokeru pakalpojumi, lielgabarīta, negabarīta un smagsvara kravu pārvadājumi, noliktavu pakalpojumi, bīstamo (ADR) kravu pārvadājumi, kravu apdrošināšana, personīgo mantu pārvadājumi.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv