2021.gads – Eiropas dzelzceļa gads

24.februārī notika Satiksmes Ministrijas un “Rail Baltica” organizēta tiešsaistes konference, kurā ikvienam interesentam bija iespēja uzzināt par dzelzceļa nākotnes iespējām. Konferences laikā tika pārrunāts, kas līdz šim paveikts un kādi būs ieguvumi no jaunā “Rail Baltica” projekta uzņēmējiem, reģionu pašvaldībām un arī starptautiskajiem kravu pārvadājumiem.

“Rail Baltica” ir vērienīgs dzelzceļa infrastruktūras projekts, kas veicinās tirdzniecības, tūrisma un transporta nozaru attīstību Eiropā. Projektā ir iesaistītas 5 Eiropas Savienības valstis, 870km garumā savienojot lielākās pilsētas – Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļņu un Varšavu.

Kravu piegāde ar “Rail Baltica” palīdzību tiks realizēta ātrāk kā līdz šim. Pagaidām dzelzceļa kravu pārvadājumi Latvijā tiek veikti ar maksimālo kravas vilcienu ātrumu līdz 90km/h. Pateicoties “Rail Baltica”, nākotnē starptautiskie dzelzceļa kravu pārvadājumi būs ar ātrumu 120km/h.

Šajā sakarā jāpiemin arī pozitīvā ietekme uz vidi. Dzelzceļa transports ir viens no videi draudzīgākajiem transporta veidiem. Atšķirībā no, piemēram avio pārvadājumiem, tas rada 8 reizes mazāku oglekļa emisiju uz vienu tonnkilometru. Kravu pārvadājumi, izmantojot dzelzceļu, samazinās autoceļu uzturēšanas izmaksas, kā arī trokšņu līmeni un vibrācijas radīto piesārņojumu.

Viens no ieguvumiem starptautisko kravu pārvadājumos būs intermodālo un multimodālo pārvadājumu attīstība. Ar “Rail Baltica” tiks savienotas Baltijas valstis ar Eiropas Savienības valstīm, stiprinot savstarpējo tirdzniecību. Plānotā dzelzceļa tuvumā būs transporta nozares galvenie elementi – ostas, lidostas, pilsētu termināļi, kas nodrošinās ērtu piegādes ķēdes organizēšanu.

Attīstoties starptautiskajiem dzelzceļa kravu pārvadājumiem, samazināsies ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros iesaistīti kravas mašīnu šoferi, jo kravu pārvadājumi tiks novirzīti no autoceļiem uz dzelzceļu.

Varam secināt, ka starptautiskie kravu pārvadājumi, izmantojot “Rail Baltica” dzelzceļa līniju, nākotnē paredzami vēl izdevīgāki, ērtāki un ātrāki. Baltijas valstis šādā veidā stiprinās savu nozīmi Eiropas loģistikas kartē. Ņemot vērā, ka “Rail Baltica” veidos divus sliežu ceļus, starptautiskie kravu pārvadājumi pie liela pieprasījuma tiks veikti biežāk, nekā ar vienu sliežu ceļu.

Un, neskatoties uz to, ka dzelzceļa projekts “Rail Baltica” vēl ir procesā, transporta un loģistikas uzņēmums SIA Vervo jau šobrīd veic visa veida kravu pārvadājumus, izmantojot dzelzceļu. SIA Vervo klienti var būt droši, ka kravu pārvadājumi jau tagad tiks veikti ātri, droši un izdevīgi. Piedāvājam kravas izsekošanas pakalpojumus, kravu apdrošināšanu, muitas formalitāšu kārtošanu un piegādi līdz pat durvīm. Jums atliek tikai aprakstīt savu kravu, lai uzzinātu cenu piedāvājumu – rakstiet uz e-pastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt..