Gribas, lai baltā pasaulē
balti sniegi snieg,
Un pa baltiem lielceļiem
balti cilvēki iet.
Iebraukšanu Krievijā Terehovas robežkontroles punktā šorīt gaida vairāk nekā 230 kravas automašīnu, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) rīcībā esošā informācija.
Pieaugot konkurencei kravu pārvadājumu nozarē, šogad pārvadātāji Latvijā piedzīvojuši finansiālo līdzekļu samazināšanos, ziņo pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv.
Rekordlielais, daudzos simtos tūkstošos mērāmais sīkpaku sūtījumu pieaugums no trešajām valstīm un svētku tuvošanās likusi VAS “Latvijas Pasts” un Muitas pārvaldei mobilizēt papildu darbiniekus paku šķirošanā un pārbaudē. Iemesls – aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju veiktie pirkumi Ķīnas internetveikalos. Ik dienu muita apstrādā aptuveni 15 000 sīkpakas. Neraugoties uz papildu pārvaldes darbinieku iesaisti šķirošanas un kontroles darbos, atsevišķos īpaši lielu un pēkšņu sūtījumu kravu gadījumos paku piegāde adresātam var kavēties pat 10 – 14 dienas. Gan “Latvijas Pasts”, gan arī lidostas muitas kontrolpunkta darbinieki patlaban pilnveidojot darba organizāciju, lai kavēšanās būtu iespējami mazāka. Tiek vērtēta iespēja arī nākotnē automatizēt šķirošanas procesu.
Visus Latvijas autopārvadātājus, kuri veic komercpārvadājumus Norvēģijā, skars izmaiņas transporta pārvadājumus regulējošajās tiesību normās, kas paredz, ka no 2015. gada 1. janvāra visiem komerciālajiem transporta līdzekļiem, kuru pilnā masa ir lielāka par 3,5 tonnām, pie vējstikla būs jābūt uzstādītai elektroniskajai reģistrācijas ierīcei (toll tag). Pretējā gadījumā tiks piemērots naudas sods – 8000 Norvēģijas kronu (aptuveni 950 eiro), liecina medijiem sniegtā informācija.
Šā gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar 2013. gada attiecīgo periodu, svarīgākajās transporta nozarēs pārvadāto kravu kopējais apjoms ir pieaudzis par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes apkopotā informācija par kravu pārvadājumiem.
Ķīna otrdien laidusi ceļā 82 vagonu kravas vilcienu, kuram būs vajadzīga 21 diena, lai nobrauktu 10 tūkstošus kilometru un šķērsotu sešas citas valstis. Vilciens nogādās preces uz Spānijas galvaspilsētu Madridi, vēsta thelocal.es.
Lai mazinātu Krievijas piemēroto sankciju ietekmi uz starptautisko autopārvadājumu nozari, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, varēs piemērot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas. Konceptuālu atbalstu šādām izmaiņām Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā trešdien, 19.novembrī, pauda Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāti.
Ja Krievijas izcelsmes kravas netiks novirzītas tranzītā caur Latviju, tas nenozīmē, ka tranzīta koridors nefunkcionēs un tranzīta kravu nebūs, intervijā norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Šī gada oktobrī Ventspils brīvostā kravu apgrozījums bijis par 11% lielāks nekā šajā mēnesī pirms gada. 2014. gada pirmajos desmit mēnešos kravu apgrozījums Ventspils brīvostā sasniedzis 22,4 miljonus tonnu.