Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms Latvijā šī gada janvārī-jūlijā samazinājies par 2,3% - līdz 34,19 miljoniem tonnu, liecina Satiksmes ministrijas informācija.
2015.gada pirmo piecu mēnešu kravu apgrozījuma rādītāji atpaliek no kravu apgrozījuma datiem pagājušā gada attiecīgajā periodā.
Lai stiprinātu Latvijas un Tadžikistānas sadarbību transporta jomā, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis no 5. līdz 8. augustam devās darba vizītē uz Tadžikistānu, kur tikās ar Tadžikistānas Transporta ministrijas un Ārlietu ministrijas vadības pārstāvjiem.
2015.gada pirmajā pusgadā Latvijas Jūras administrācijas Kuģu reģistrā no jauna reģistrēti četri sauskravas kuģi, bet no reģistra izslēgti divi pasažieru kuģi, kuru bruto tilpība pārsniedz 500.
RĪGA, Jūl 31, BNS – Šā gada pirmie seši mēneši Latvijas tranzīta sektorā vērtējami kā labi, tomēr varēja vēlēties veiksmīgākus, aģentūrai BNS atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Viņš norādīja, ka, neskatoties uz pārkrauto kravu samazinājumu Latvija ostās 5% apmērā, galvenie kritumi ir tieši ogļu kravām, kas ir salīdzinoši lētākas kravas un kur pārkraušanas izmaksas ir lielākas proporcionāli kravas vērtībai. "Tās kravas pakāpeniski rubļa kursa dēļ ir aizgājušas uz Krievijas ostām, un tas ir pilnīgi saprotams, un šis kopējais kritums 5% apmērā ir visumā normāls, manuprāt," vērtēja ministrs.
Latvijas Loģistikas asociācija strādā pie kravu piesaistes Latvijas tranzīta koridoram no Apvienotās Karalistes, pastāstīja asociācijas valdes priekšsēdētājs Normunds Krūmiņš.
Intervija ar Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētāju Andri Ameriku.
Norvēģijas darbaspēka tarifu komiteja (Tariffnemda) pieņēma kolektīvās vienošanās vispārīgos noteikumus, saskaņā ar kuriem no 2015.gada 1. jūlija autovadītājiem, kuru transportlīdzekļu pilna masa ir lielākā par 3,5 tonnām ir jāsaņem minimālo darba algu 158,32 Norvēģijas kronas/stundā (17,98 € pēc valūtas kursa 29.06 2015) papildus dienas naudai. Dienas naudai ir jābūt ne mazākai kā likmei, ko ir aprēķinājušas Norvēģijas kompetentās iestādes un kura nav apliekama ar nodokli. Šobrīd tā ir 307 Norvēģijas kronas (34,86 € pēc valūtas kursa 29.06 2015). Par katrām astoņām stundām autovadītājam pienākas 1/3 no šīs likmes. Šīs kolektīvās vienošanās noteikumu ievērošanu kontrolēs Norvēģijas darba inspekcija (Arbeidstilsynet), bet pagaidām nav zināms kādā veidā šīs kontroles notiks.
Pirmajā pusgadā Rīgas brīvosta, salīdzinājumā ar 2014.gada attiecīgā perioda rādītājiem, kāpinājusi kravu apgrozījumu par 2,3%, sešos mēnešos pārkraujot 20,64 miljonus tonnu. Vidēji mēnesī Rīgas brīvostā tiek apstrādāts 3,44 miljoni tonnu dažādu kravu.
Rosina samazināt administratīvo slogu un vienkāršot lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu atļauju pieprasīšanas, saņemšanas un lietošanas kārtību, kā arī paaugstināt šo kravu pārvadājumu efektivitāti.