Pēdējā laikā uz Latvijas galvenajām maģistrālēm notikušas traģiskas avārijas, kurās iesaistīti ir kravas transportlīdzekļi. Diemžēl šādas situācijas ietekmē ne tikai klientu kravu stāvokli, bet arī iesaistīto ceļu satiksmes dalībnieku veselību un pat dzīvību. Tas ir bijis galvenais iemesls diskusijai par ceļu satiksmes drošību, kas norisinājās 2. decembrī. Domnīcā piedalījās satiksmes ministrijas, Tieslietu ministrijas, Valsts policijas un VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pārstāvji.
Kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu šā gada deviņos mēnešos salīdzinājumā ar 2021. gada deviņiem mēnešiem saglabājušies iepriekšējā gada līmenī, bet ar jūras transportu pieauguši, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 77,8 miljonus tonnu (milj.t) kravu, par 0,2% mazāk nekā pirms gada un par 7,6% vairāk nekā 2020. gada deviņos mēnešos, bet par 12,3% mazāk nekā 2019. gadā.
Nav noslēpums, ka patlaban piedzīvojam sarežģītus apstākļus: ir grūti prognozēt energoresursu cenas, Eiropā pieprasījums pēc precēm un pakalpojumiem var sākt stagnēt vai pat samazināties. Ko darīt, lai veiksmīgi pārdzīvotu ekonomikas kritumu un iziet no tā kā uzvarētājiem, stāsta trīs uzņēmumu – veiksmīgu eksportētāju – pārstāvji, kas ir saņēmuši Latvijas investīciju un attīstības aģentūras balvas ikgadējā Eksporta un inovācijas balvas konkursā, kā arī Latvijas eksportētāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, uzņēmējs Mārtiņš Tiknuss.
Pludmales volejbols ir populārs sporta veids gan pie mums, Latvijā, gan ārzemēs, īpaši jau vasaras sezonā. Mūsu privilēģija ir iespēja šo sporta veidu spēlēt ne tikai specializētās sporta zāles telpās, bet tam oriģināli paredzētajā vietā – pludmalē – mums pieejamajā Baltijas jūras un Rīgas jūras līča piekrastē. Gadu laikā pie jūras esošo volejbola laukumu skaits ir ievērojami audzis un vasaras sezonā komandas mēdz pat gaidīt rindās uz laukumu.
Mūsdienās aizvien lielāks kļūst pieprasījums pēc uzņēmumiem, kas sniedz īpašuma labiekārtošanas un apzaļumošanas pakalpojumus. Sākot ar zāliena iekopšanas darbiem līdz pat koku un krūmu stādīšanai, šos procesus iespējams uzticēt nozares profesionāļiem, kuri pārzina visas augu kopšanas nianses un parūpēsies par teritorijas labiekārtošanu līdz sīkākajām detaļām.
Ceturto daļu CO2 pēdas uz Eiropas ceļiem atstāj smagais komerctransports. Tāpēc rodas jautājums – kad tas kļūs videi saudzīgāks, respektīvi – ar ko un kad tiks aizstāta dīzeļdegviela? Lai atbildētu uz šo jautājumu, uzmanība jāpievērš trim galvenajiem aspektiem – no kā ražot ilgtspējīgu degvielu, kā tai izveidot labu infrastruktūru un kā pārliecināt lielo autoparku uzņēmumus.