Ķīna otrdien laidusi ceļā 82 vagonu kravas vilcienu, kuram būs vajadzīga 21 diena, lai nobrauktu 10 tūkstošus kilometru un šķērsotu sešas citas valstis. Vilciens nogādās preces uz Spānijas galvaspilsētu Madridi, vēsta thelocal.es.
Lai mazinātu Krievijas piemēroto sankciju ietekmi uz starptautisko autopārvadājumu nozari, kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 12 tonnas, varēs piemērot atbrīvojumu no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa maksāšanas. Konceptuālu atbalstu šādām izmaiņām Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā trešdien, 19.novembrī, pauda Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāti.
Ja Krievijas izcelsmes kravas netiks novirzītas tranzītā caur Latviju, tas nenozīmē, ka tranzīta koridors nefunkcionēs un tranzīta kravu nebūs, intervijā norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Šī gada oktobrī Ventspils brīvostā kravu apgrozījums bijis par 11% lielāks nekā šajā mēnesī pirms gada. 2014. gada pirmajos desmit mēnešos kravu apgrozījums Ventspils brīvostā sasniedzis 22,4 miljonus tonnu.
Par spīti sankcijām eksports uz Krieviju aug, liecina Finanšu ministrijas informācija. Šā gada septembrī Latvijas ārējās tirdzniecības apgrozījums salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi ir palielinājies par 14%.
Kur zemi lai krāšņāku rastu,
kam skaistākas dziesmas lai dzied,
kā zemi pie dzintara krasta,
kā zemi, kur ābeles zied.
Tā zeme ir dzimtene mana,
te izaugt un dzīvot man ļauts.
Ik puķe tās vārdu man zvana,
šo zemi par Latviju sauc.
/A.Sakse/
2014. gada septembrī Liepājas ostā pārkrautas 372 100,04 tonnas dažādu kravu, kas ir par 15,4 % vairāk nekā tādā pat laika priodā gadu iepriekš. Tradicionāli Liepājas ostā lielākais īpatsvars ir beramkravām 240,2 tūkst tonnas jeb 65%, kam sekoja ģenerālkravas – 118,6 tūkst tonnu, jeb 32%. Lejamkravu apjoms šā gada septembrī sarucis līdz 4%. 2014. gada septembrī Liepājas ostā apkalpoti 105 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 3 437 pasažieri.
"Jaunajā terminālī paredzētas septiņas izejas uz lidmašīnām, turklāt pie tā varēs piestāt arī lielās jeb E klases lidmašīnas, kuras pārsvarā lido no Āzijas. Būs iespējas augt apkalpoto tranzīta pasažieru skaitam, jo pasažieri no Āzijas varēs Rīgā, neizejot no termināļa, pārsēsties uz Eiropas reisu lidmašīnām," sacīja Mūrnieks.
Latvijas ekonomika joprojām atrodas uz izaugsmes ceļa, taču kāpuma temps ir nedaudz piebremzējies, ko nosaka norises nozīmīgākajos eksporta tirgos. Patlaban izaugsme galvenokārt ir balstīta uz iekšzemes patēriņu, bet nākotnē arvien lielāku lomu spēlēs uzņēmēju spēja un vēlme kāpināt investīcijas.
Kravu pārvadājumu prognozes, uz kurām tika balstīts Latvijas Dzelzceļa (LDz) tīkla elektrifikācijas projekts, nav piepildījušās un nepiepildīsies, līdz ar to ir jāpārvērtē šī projekta riski un tas, cik racionāli to būtu patlaban realizēt, trešdien Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība).