Vervo jaunumi

6 tendences loģistikas nozarē 2023. gadā

6 tendences loģistikas nozarē 2023. gadā

Transporta un loģistikas nozare pamazām atkopjas no globālās Covid-19 pandēmijas, kas 2 gadu garumā radīja lielus traucējumus piegādes ķēdēs. Taču tagad mēs saskaramies ar jauniem izaicinājumiem un nezināmiem pavērsieniem transporta un loģistikas nozarē. Nozares eksperti ir apkopojuši 6 tendences, ar ko saskarsimies transporta un loģistikas nozarē 2023. gadā. 

1.    Loģistikas uzņēmumi paplašina piedāvājumu un investē viedo tehnoloģiju ieviešanā. 

Lai saglabātu savu konkurētspēju un sniegtu klientiem lielāku pievienoto vērtību, loģistikas uzņēmumi arvien vairāk paplašina piedāvāto pakalpojumu klāstu un iegulda vairāk, lai nodrošinātu efektīvāku tehnoloģiju ieviešanu.

Viens no galvenajiem pārmaiņu iemesliem ir klientu dažādās un mainīgās vēlmes. Klienti vēlas, lai uzņēmumi piedāvātu plašāku loģistikas pakalpojumu klāstu, kas var notikt vai nu paplašinot piedāvāto pakalpojumu klāstu vai paplašinot savus esošos pakalpojumus vairākās atrašanās vietās.

Viena no tendencēm, kas pēdējos gados ir attīstījusies, ir tehnoloģiju, piemēram, mākslīgā intelekta, automatizācijas un datu analīzes izmantošana, lai uzlabotu loģistikas procesu efektivitāti. Tas ietver automatizācijas un robotikas izmantošanu tādu uzdevumu veikšanai kā šķirošana, iepakošana un transportēšana, kā arī analīzes izmantošana un plānošanu, lai prognozētu pieprasījumu un optimizētu krājumu pārvaldību.

2.    Palielinās efektivitāte.

Vēl viena tendence ir pieaugošā e-komercijas nozīme un nepieciešamība pēc efektīvas un uzticamas tiešsaistes pasūtījumu piegādes. Tā rezultātā ir izstrādāti jauni piegādes modeļi, piemēram, piegāde tajā pašā dienā un piegāde pēc pieprasījuma, kā arī jaunu tehnoloģiju, piemēram, dronu un pašbraucošu transportlīdzekļu izmantošana, lai atvieglotu pakalpojumu sniegšanu.

Ir vērojama arī tendence loģistikas operācijas integrēt ar citām biznesa funkcijām, piemēram, klientu apkalpošanu un mārketingu, lai klientiem nodrošinātu uzlabotu un personalizētu pieredzi. 

Pieaug nozīme arī ilgtspējībai un vides atbildībai loģistikas nozarē. Tas ietver centienus samazināt oglekļa emisijas, izmantojot alternatīvas degvielas, elektriskos transportlīdzekļus un citas tehnoloģijas. Tiek ieviesti arī digitālie risinājumi, samazinot papīra daudzumu, piemēram pāreja no papīra formāta CMR uz digitālu e-CMR.

3.    Pārvadātāju aprite normalizējas.

Pandēmijas laikā bieži vien bija grūti atrast pārvadātāju. Gan viņu maršruti, gan “rutīna” bija citādāka un grūti paredzama. Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko stāvokli, pārvadājumu apjoms stabilizējas, tāpēc loģistikas speciālisti un kravas nosūtītāji var būt izdevīgākā pozīcijā, meklējot kravas pārvadātāju.

Nozare ir ļoti cikliska un mainīga, vienā nedēļā kravu apjoms var būt palielinājies, taču nākamajā strauji nokrities. Tāpēc svarīga ir spēja pielāgoties.

4.    Uzņēmumi turpinās izmantot attālinātā darba iespējas.

Pandēmija mainīja to, kā cilvēki strādā. Tās dēļ mums vajadzēja pielāgoties un iemācīties strādāt attālināti. Tā kā daudzviet darbaspēks tagad ir diezgan “mobils”, tas rada izaicinājumus, jo darbiniekiem mainīt darbu ir vieglāk un nav nepieciešams pārvākties. 

Pieprasījums pēc transporta un loģistikas darbiniekiem aizvien palielinās. Tā bija problēma jau pirms pandēmijas un tā ir saglabājusies. Uzņēmumi izmanto vairākas metodes, lai piesaistītu un noturētu darbiniekus. Lai to risinātu, nepieciešams ieguldīt kompensācijās, bonusos un pabalstos. 

Attālinātais darbs bija viena no vissvarīgākajām iespējām pandēmijas laikā, un tā joprojām daudziem varētu saglabāties būtiska. Līdz ar to, daudziem uzņēmumiem ir iespēja pārvietoties uz ārpakalpojumu sniedzējiem.

5.    Jaunu tehnoloģiju ieviešanai pieaugs pieprasījums pēc ārpakalpojumu konsultācijām un IT izmantošanas spējām. 

Papildus lielajai nepieciešamībai pēc augstāk kvalificētiem un tehnoloģiski lietpratīgākiem darbiniekiem birojā, automatizācija, digitālā transformācija un datu analīze ir galvenās uzņēmumu vadītāju prioritātes mūsdienās. Taču līdz ar to ir jāpiesaista vairāk darbinieku, kuri spēj jaunieviestās tehnoloģijas efektīvi izmantot. Piemēram, dators nevarēs jēgpilni sarunāties ar klientu, lai atrisinātu piegādes problēmu, taču tā būs laba palīdzība, lai situāciju risinātu.

Tāpēc arī loģistikas nozarē pieaugs pieprasījums pēc ārpakalpojumu izmantošanas - konsultāciju firmu pieņemšana darbā, lai pārvaldītu jauno tehnoloģiju stratēģiju, ieviešanu un izmantošanu darbinieku vidū.

6.    Uzņēmumi arvien vairāk izmantos tehnoloģijas darbinieku apmācībai. 

Mākslīgais intelekts ir viena no visstraujāk augošajām uz datiem balstītajām tehnoloģijām, kas pārveido uzņēmumu darbību. Saskaņā ar “NewVantage”, starptautiski pazīstamas konsultāciju aģentūras, ziņojumu - 9 no 10 uzņēmumi pastāvīgi iegulda mākslīgajā intelektā.

Viena no biznesa jomām, kurās tiek veikta procesa optimizācija, ir darbinieku apmācība un attīstība. Mākslīgajam intelektam ir liela nozīme jebkuras organizācijas darbā gan pieņemšanas, uzņemšanas, gan profesionālās izaugsmes procesā. Saskaņā ar Gartner ziņojumu, līdz 2025. gadam 20% no biznesa satura (ieskaitot apmācību saturu) veidos mākslīgais intelekts.

Loģistikas un transporta nozare vienmēr ir attīstījusies, un 2023. gads nebūs citādāks. Mērķi saglabājas tie paši: noturība, efektivitāte, uzticamība, ātrums un kvalitāte. Covid-19 pandēmija mums visiem deva daudz izaicinājumu, liekot ieviest jaunas tehnoloģijas un uzņēmējdarbības modeļus. Taču neatkarīgi no tā, ko uzņēmums vēlas sasniegt, nepieciešams izvēlēties pareizo pieeju un komandu. Neskatoties uz pieaugošo dažādu tehnoloģiju izmantošanu, tāpat kā citos gados, arī šajā gadā viena no svarīgākajām vērtībām gan loģistikā, gan citās jomās, ir cilvēki.

Vervo komandā strādā pieredzējuši un profesionāli speciālisti, kuri prasmīgi un operatīvi palīdzēs izvēlēties labāko risinājumu un atrisināt jautājumus, kas saistīti ar kravu pārvadājumiem un citiem loģistikas pakalpojumiem.

Darba laiki

Birojā - Tīraines iela 1, 3. stāvā


P. 9.00 - 17.30
O. 9.00 - 17.30
T. 9.00 - 17.30
C. 9.00 - 17.30
P. 9.00 - 17.00
Se. - Sv.  - -

Kontakti

  • Adrese: Tīraines iela 1, Rīga, LV-1058

  • Telefons: +371 67674570

  • E-pasts: info@vervo.lv